Lapset ja julkinen esiintyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Kysyin seuraavaa asiaa..meillä on ex-mieheni kanssa 3-vuotias poika. Ex-mieheni on esiintyvä muusikko, jolla jos minkälaista keikkaa..´

No, poikamme oli/on vieläkin isänsä luona pääsiäisen ajan.Nyt ilmoitti että poika ollut "keikalla" isänsä kanssa jossain lastentapahtumassa. Mitä olette mieltä, pitäiskö minulle ensin ilmoittaa ja kysyä "lupa" vai voiko ilman lupaa ottaa pojan keikalle??

Minun mielestäni olisi ollut mukava kuulla asiasta etukäteen...Olenko ihan väärässä?

Vaikea sanoa, kuka on oikeassa ja kuka väärässä ja missä menee raja. Se on varmaan jokaisella vähän eri paikassa. Minä en luultavasti olisi äitinä asiasta pahastunut, mutta en tiedä tilanteestanne. Jos asia sinua painaa, mainitse isälle, että ensi kerralla olisi mukava tietää vastaavista asioista etukäteen.

Silloin kun lapsi on isällään niin vastuu lapsesta on myös isällä. Mielestäni ei ole mitään pahaa jos on ottanut lapsen mukaan lastenkeikalle , päin vastoin sehän on ihan kiva että lapsi pääsee iskän työpaikalle kun kaikille se ei ole mahdollista.Mun mielestä muutenkaan ei tarvitse tehdä suunnitelmia etukäteen mitä tekevät lapsen kanssa ja sitten raportoida lähivanhemmalle, se on kuitenkin heidän yhteistä aikaa ja vastuu on tosiaan etällä silloin.Yritä luottaa vaan etän harkinta kykyyn vaikka ymmärrän kyllä että se voi olla vaikeaa kun lapsi on pieni :hug:

Samaa mieltä kuin edelliset. Lapselle tuollaiset jutut voi jälistäpäin olla tosi hauskoja muistoja! Itse olisin ollut aikoinaan tosi iloinen, jos exkin olisi muksua johonkin vienyt! Ei minusta tuon tyypin tapahtumista tarvitse etukäteen raportoida, olishan tietysti voinut sanoa, mutta ei mitenkään pakollista. Voi tuntua miehestä holhoavalta, jos hänestä tuntuu, että ihan kaikkea "valvotaan" etukäteen. Itse en ehkä tykkäisi "kontrollista". Kuten sanottu, miehellä on vastuu silloin, kun lapsi on hällä. Lastenjuhlat on ihan hyvä juttu. Mutta tietysti kai te voisitte yleisellä tasolla jutella siitä, mistä pitäisi toista tiedottaa ja informoida. Mutta koskeehan se tiedotusvelvollisuus sit myäs äitiä. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 20:08 vieras kirjoitti:
Kysyin seuraavaa asiaa..meillä on ex-mieheni kanssa 3-vuotias poika. Ex-mieheni on esiintyvä muusikko, jolla jos minkälaista keikkaa..´

No, poikamme oli/on vieläkin isänsä luona pääsiäisen ajan.Nyt ilmoitti että poika ollut "keikalla" isänsä kanssa jossain lastentapahtumassa. Mitä olette mieltä, pitäiskö minulle ensin ilmoittaa ja kysyä "lupa" vai voiko ilman lupaa ottaa pojan keikalle??

Minun mielestäni olisi ollut mukava kuulla asiasta etukäteen...Olenko ihan väärässä?

Vielä siis selventäisin..että poika esiintynyt isänsä kanssa eikä vain siis ollut mukana..

Hyvä juttu minunkin mielestä, mutta olisi mielestäni asiallista kertoa etukäteen myös minulle koska voi hyvinkin olla mahdollista että saan sitten itse lehdestä lukea mitä poika on ko. aikana puuhaillut. Näin karrikoidusti sanoen.

Voi hyvinkin olla mahdollista että poika esiintyy mainoksissa ym. lehtijutuissa ja silloin mielestäni olisi asiallista kysyä lupa myös minulta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 09:13 Alkuperäinen kirjoit kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 20:08 vieras kirjoitti:

Vielä siis selventäisin..että poika esiintynyt isänsä kanssa eikä vain siis ollut mukana..

Hyvä juttu minunkin mielestä, mutta olisi mielestäni asiallista kertoa etukäteen myös minulle koska voi hyvinkin olla mahdollista että saan sitten itse lehdestä lukea mitä poika on ko. aikana puuhaillut. Näin karrikoidusti sanoen.

Voi hyvinkin olla mahdollista että poika esiintyy mainoksissa ym. lehtijutuissa ja silloin mielestäni olisi asiallista kysyä lupa myös minulta.

Kannattanee siis laatia exän kanssa pelisäännöt, niin ei tule yllätyksiä. Mukavaa kevättä :)

Olet varmaan oikeassa, kyllä asioista pitää jutella. Onhan esiintyminen toki vähän toinen juttu kuin mukanaolo. Mutta näin esiintyvän (musiikkiesitykset) lapsen äitinä en silti pidä asiaa kamalana. Saahan siinä myös esiintymiskokemusta, josta voi olla hyötyä! Se voi vahvistaa osaltaan myös itseluottamusta, eikä sinällään voi olla kovin pahasta. Mitä tulee lehtikuvauksiin jne., sitä ei oikein voi julkisessa tilanteessa estää. Jos lapsi esiintyy julkisesti, lehtikuvaajalla on täydet oikeudet kuvata. Jos on yksityistilaisuus, täytyy kysyä lupa järjestäjältä. Harva esiintyjä kieltää, eihän asiassa pitäisi mitään salaista olla. Jos lasta jututetaan, toisen huoltajan lupa riittää. Perhepiirissämme on uutistoimittaja, tunnen useita lehtikuvaajia, siksi vastailin. Mutta taisin silti eksyä sivuraiteille.
Nyt on kumminkin niin, että tietämättä väleistänne enempää, ei voi oikein muuta sanoa. Eihän tällä palstalla voi yksityiskohtiin mennä! Tsemppiä kuitenkin, jutelkaa, mutta rauhanomaisesti! En kyllä edelleenkään näe miehen teossa mitään arveluttavaa ja vaarallista... :\|

Yhteistyössä