Lapset hoitoon ja osa-päivätyöhön.monta kysymystä.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten toimia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten toimia

Vieras
Saan nyt kotihoidon tukea ja minulle tarjottiin työtä.Vanhasta työpaikasta missä aijemminkin olen työskennellyt.

Pitkän pohdinnan jälkeen ajattelin ottaa ja koittaa työssäkäyntiä vuosien kotona olon jälkeen.
Ajattelin että lakkautan kotihoidontuen (tai siis lakkautuuhan se jokatapauksessa) ja vien lapset hoitoon.

Työ on kuitenkin vain osa-päivä joten lastenkaan ei tarvitse olla joka päivä hoidossa ja myös miehellä on sellaisia vuoroja että pystyy olla lasten kanssa kotona.

Työtunteja kertyy kk n80h.

Mikä on se normaali tuntimäärä kk? Ja saanko sitten sen loppu osan liitolta?

Mitä papereita liitolle tarvii lähettää?(joo tiedän että sieltäkin kysymällä saa)

eli 30 h/viikko on raja jonka jälkeen ei saa enää ansiosidonnaista lisäks.
18h/viikko on raja jonka päälle menevät tunnit vaikuttavat ansiosidonnaisen uusiksi laskentaan sitten kun työssäkäynti jakso taas täyttyy. eli tee alle 18 h viikkoa niin hyvin menee =)

Aih,mä kun en koskaan oo ollut työttömänä niin en asioista oikein tiedä.
Jos mä suostun tekemään tuon 20h viikko niin en saa mistään siis sitä loppu osaa mikä jää vajaaksi täysistä tunneista.....

Hhhhmmmm no sitten tämä pitääkin miettiä uusiksi....

[QUOTE="vieras";23145154]onko tuo ansiosidonnainen se mitä maksaa liitto vai työkkäri?

anteeksi mä oon niin pihalla näistä![/QUOTE]

Liitto, onko sulla työssäoloehto täynnä että voit saada ansiosidonnaista?

[QUOTE="vieras";23145129]Aih,mä kun en koskaan oo ollut työttömänä niin en asioista oikein tiedä.
Jos mä suostun tekemään tuon 20h viikko niin en saa mistään siis sitä loppu osaa mikä jää vajaaksi täysistä tunneista.....

Hhhhmmmm no sitten tämä pitääkin miettiä uusiksi....[/QUOTE]

Saat kyllä soviteltuna, yleensä rajana on noin 80% tunneista, jos tekee enemmän niin ei saa mitään.

[QUOTE="vieras";23145166]Liitto, onko sulla työssäoloehto täynnä että voit saada ansiosidonnaista?[/QUOTE]

Ei sitä ansiosidonnaista päivärahaa liitto maksa
Sen maksaa TYÖTTÖMYYSKASSA!!!!!!

[QUOTE="vieras";23145203]Ennen lapsia oon ollut kokopäivätyössä.

Kannattaako mun nyt sitten tehdä se 20h vaiko 18h?[/QUOTE]

jos on pätkä esim vuosi osa-aikaista niin tee alle 18h/viikko niin silloin päivärahat ei mene uusiksi laskuun vaan kun jos jäät uudelleen työttömäksi niin saat saman ansiosidonnaisen kuin ennen osa-aikaista. muuten se ansiosidonnainen lasketaan siitä 20h/viikko työstä

Yhteistyössä