Koska lapset hoitoon 1,5 v ja 3 v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja babs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

babs

Vieras
Eli lapset on syksyllä 1,5 ja 3. MIetin rupeanko etsimään työpaikkaa ja laitanko heidät hoitoon vai olenko vielä kotona.... kauhukertomuksia olen kuullut miten pienet jää päiväkodissa jalkoihin ja miten pph:lla vaan katotaan videoita ja syödään kalapuikkoja jossain paikoissa. Ei ole siis videoita ja kalapuikkoja vastaan mitään, mutta ei ehkä ihan joka päivä olis aiheellista hoidossa.....

Mitä te tekisitte?

No kuule, jos sun on mahdollista olla vielä kotona ja haluut olla niin oo ihmeessä. Mut jos haluut jo töihin tai rahat loppuu ni mee töihin ja vie lapset hoitoon. Mitä sitä täällä kyseleen, jokaisella on asiasta oma mielipiteensä. Itse sinä tilanteesi tiedät ja päätöksesi teet.

Jos itse vain jaksat kotona, niin ole ihmeessä ainakin siihen asti, että nuorempi täyttää 2v. Itsellä lapsi juuri nyt 2vuotta ja niin ihanaa on ollut kotona seurata kehitystä, itsestäni olisi todella sääli jos joku vieras hoitaja olisi saanut kuulla lapsemme ensimmäiset lauseet ja muut jutut. Kehitys 1,5 v -> 2v on ollut valtava ?. Hoitopäivät kun usein venyvät pakosta pitkiksi, niin hoitaja ehtii miltei enemmän viettää aikaa lapsen kanssa kuin oma vanhempi.

Ole ihmeessä kotona, jos vain rahallisesti pystyt ja vielä mieluummin sinne asti, kunnes nuorempi täyttää sen 3 v. Jos haluat ja mahdollista siellä suunnalla missä asut, käy kerhoissa tai leikkipuistoissa tapaamassa muita. Kyllä tähän rumbaan vielä ehtii; aamulla kiireellä ylös ja hoitoon ja itse siitä sitten töihin...ja jos on vielä stressaava ja kiire työ itselleä, niin eipä ole herkkua....Ja arpapeliä on vähän sekin, millaisen hoitajan saat tai millainen henkilökunta on päiväkodissa + sitten ne kiertävät kaikki "kivat" taudit, mitkä kulkee tuolla isommissa ryhmissä ainakin. Meillä just tarhassa ryhmässä kiertää oksennustauti toiselta toiselle ja kihomadot.

meidän lapset meni juuri tuon ikäisenä hoitoon, eikä mulla ole kuin hyvää sanottavaa päiväkodista ja ryhmäperhepäiväkodista. Eivät ole todellakaan jääneet jalkoihin tms. Sairastelleet ovat kerran kaks vuodessa jonkun flunssan. Perhepäivähoidosta ainoastaan on vähän huonoja kokemuksia. Mutta teet kuten parhaaksi näet.

Meillä poika meni hoitoon heti vanhempain vapaan päätyttyä eli noin 10kk iässä. Reppana ei osannut vielä edes kävellä, saatikka sanaakaan sanoa mutta hyvin on pärjännyt eikä kenenkään jalkoihin ole jäänyt. Kunnallisessa päiväkodissa on monen muun samanikäisen tavoin, kaikki olen nähnyt itse ensimmäisistä sanoista ensimmäiseen pottareissuun saakka :) kovasti on lapsi tykännyt olla hoidossa eikä kertaakaan ole jäänyt itkien hoitoon. Parhaassa tapauksessa sinä saat molemmat lapset päiväkodissakin samaan ryhmään niin ompahan molemmilla vähän taustatukea ;) enemmän se äiti sitä kyllä tarvii kuin lapset. Ei muuta kun onnea työn hakuun ja töihin paluuseen, itse ainakin nautin joka hetkestä kotona, kun saa viettää hieman "omaa aikaakin" :D

päiväkodeista mulla vain hyvää sanottavaa. toka oli aikanaan vähän aikaa pph:lla, en tykännyt siitä kun raijattiin sitten ees takas, jos täti oli kipeä tai lomalla. ei meillä ole kukaan jalkoihin jäänyt, hyvin on hoidettu.

Yhteistyössä