PÄIVÄKOTI VAI PPH? KUMMAN VALITSIT LAPSELLESI/LAPSILLESI JA MIKSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla on ollut molemmat tytöt molemmissa päivähoitopaikoissa ja molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, meillä on vaan sattunut aina olemaan ihanat pph:t ja hyvät päiväkodit joissa mukavan asialliset hoitajat

Alkuperäinen kirjoittaja Perskutarallaa:
Päiväkoti.
Olin lapsena itse pph:lla - kauhea paikka :x Vaikka on niitä hyviäkin pph:ta...mut itse en sellaselle uskalla lastani vaan laittaa.

Mä taasen olin päiväkodissa joka oli kamala paikka... Tädit juorusivat keskenään eivätkä antaneet huomiota vaikka sitä yritti vaatia. :whistle: Haaveilin aina että voisin päästä naapurissa toimivalle pph:lle.
Mut mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle, meidän poika menee pph:lle. =)

Päiväkoti tai ryhmis. Itse lapsena olin 3 eri perhepäivähoitajalla. Yksi oli kohtalainen, yksi ihan hyvä ja yksi todella kamala ihminen ja täysin epäpätevä hoitamaan lapsia, taisi olla jotenkin henkisesti sairaskin näin jälkikäteen ajateltuna.

Päiväkoti. Alueellamme ei ole yhtään pph:ta vapaana :( Mutta päiväkoti on vanha ja jo ennenkin hyväksi todettu. Poikaakin oli jo kiikkustuolissa hoitajan sylissä päiväunille nukutettu, kun oli äitiä ikävä tullut. :heart:

meiän lapset on päiväkodissa ja tosi hienosti kaikki mennyt. hoitajat mukavia ja lapset viihtyy =) pph en halunnut siksi, kun just niin paljon on myös niitä huonoja kokemuksia ja se on ihan arpapeliä, että minkälaiselle pph:lle ois lapset saanut.

ja pakko vielä lisätä, et kun meillä tyttö ja poika on kotioloissa tosi tiivis pari ja yhdessä aina leikkii ja touhuu, niin musta se on taas itsenäistymisen kannalta tosi hyvä kun päiväkodissa ovat eri ryhmissä. oppivat sit olemaan myöskin erikseen ja molemmat saanu sieltä uusia omia kavereita.

En pystyisi luottamaan tuntemattomaan perhepäivähoitajaan. Monella pph:lla tuntuu olevan motiivi alalle siinä, että saa olla omien lasten kanssa kotona. Eli kun ottaa pari vierasta lasta "pyörimään jalkoihin", niin on taloudellisesti varaa jäädä kotiin hoitamaan niitä omia.

Pieni lapsi ei edes osaa kertoa, jos sitä kohdellaan huonosti tai jos hoito jollain muulla lailla on huonoa. Mistään et siis saa tietää, mitä perhepäivähoidossa päivisin tapahtuu. Valtavan suuri luottamus pitäisi hoitajaan olla ja se on mahdotonta jos vieraasta henkilöstä on kyse.

Päiväkodissa on useampi hoitaja, joten siellä homma on valvotumpaa ja luotettavampaa. Siellä myös ammattitaitoisempaa porukkaa, joilla työmotiivina on jokin muu kuin omien lasten hoito ja kotonaolo.

päiväkoti ehdottomasti
kun niitä pph on eri sorttisia nekin jotka olen nähnyt 2 eri paikkakunnalla niin toinen puhuu aina puhelimessa lapset sit huutelevat että tuu antaan vauhtia eikä mitään kuule jatkaa vaan juoruamistaan. ja tietty mennyt vähän kauemmaksi ja selkä lapsiin päin ettei kukaan kuule.
tai tämä toinen jonka tiedät juttelee /juoruilee kaikkien kanssa ja lapset sitten tappelevat vieressä tai huutelevat vauhtia.

Yhteistyössä