Lapset häihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Seuraaviin häihin en ota lapsia mukaan, vaikka sinne tervetulleita ovatkin. En koe itse pääseväni nauttimaan juhlista ollenkaan, kun pitää haukkana vahtia lapsia tai keksiä heille viihdykettä koko ajan. Meidän kohdalla kaikille hyvä ratkaisu: lapset mummolaan ja aikuiset juhlimaan (ja syynä ei siis ole viinan juonti)

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Mä ajattelen näin että ehkä toiset hääparit ajatteevat myös sitä etä lase eivät viihdy, jos aiotaan perus-suomalaisee tyyliin vetää perseet olalle. Silloin on mun mielestä viisainta olla kutsumatta lapsia!

Kuka siellä häissä aikoo vetää perseet olalle? Tuskin hääpari ainakaan. Eikö olisi kaikkien kannalta miellyttävämpää jättää ne kännäävät sedät ja serkut kutsumatta, eihän kukaan voi olla sitä mieltä että umpihumalaiset sukulaiset ovat nätti näkyy tai hyvää seuraa.

Edelleen olen sitä mieltä, että häissä siitä parista muodostuu PERHE, ja suurimmasta osasta tulee myös lapsiperhe muutaman vuoden sisällä. Eli häät ovat perhejuhla sanan täydessä merkityksessä. Miksi sitten perheitä syrjitään ja ei halutakaan joistain (=lapsellisista) perheistä kuin osa (eli vanhemmat) mukaan?

On aika itsekeskeistä kutsua ihmisiä todistamaan vihkimistä, kun aika moni joutuu näkemään ison vaivan järjestäessään lapsenvahtia. Ja jos on pieniä (alle 1v) lapsia, hekin kärsivät tästä koska heidän paikkansa on vielä ehdottomasti vanhempien kanssa. Eri asia jos joku ihan omasta tahdostaan haluaa järjestää itselleen vapaaillan ja jättää lapset hoitoon. Minua ainakin loukkaisi jos joku hyvä ystäväni tai läheinen sukulaiseni järjestäisi hääjuhlan, johon en perheineni olisi tervetullut. Minä ainakin haluaisin häihini ne hyvät ystävät mukaan enkä jättäisi heitä ulkopuolelle jos eivät vaikka saa järjestettyä lapsenvahtia tai eivät periaatteellisista syistä halua jättää lapsia hoitoon (lapset liian pieniä tms.).

Alkuperäinen kirjoittaja AinaAurinkoinen:
pakko tunnustaa, että ennen tälle palstalle eksymistäni ei tullut edes mieleenkään, että hääkutsusta voisi rajata lapset pois. ei ole tämmösiä kutsuja meille tullut koskaan

Juu en ole minäkään törmännyt..mut jotenkin musta tuntuu et nää lapsettomat
häät on yleistyneet näin 2000-luvulla....?

Yhteistyössä