Lapsettomat häät, joihin kuitenkin joidenkin häävieraiden lapset tervetulleita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eikö ole jokseenkin otuoa pitää lapsettomat häät, joihin kutsutaan joidenkin vieraiden lapset, mutta joidenkin ei? Pointtina on siis se, että hääpari haluaa viettää bilehäät, joihin lapset eivät kuulu. Musta se on erittäin ok. Mutta näihin bilehäihin kuitenkin tulee lapsia kaukaa tulevilta sukulaisilta, jotka ei voi jättää lapsiaan kotiin ja sitten sellaiset lapset tulevat häihin, jotka ovat hääparille erityisen tärkeitä. Eikö se pointti niistä bilehäistä vähän onnu tossa? Miksi ei voi vaan myöntää, että haluaa kutsua niin paljon väkeä, että ei ole varaa kustantaa kaikkien kakaroita? Mun mielestä sekin on ok, jos sen vaan suoraan myöntää.

Tällaista pohtii hän. ;)

Tottakai lähimmät lapset kutsutaankin kuten sisarusten lapset ja kummilapset mutta ei välttämättä kaikkien kavereiden ym. lapsia haluta kutsua. Olisi pian lapsia monta kymmentä ja meno sen mukaista :)

[QUOTE="vieras";26440184] Miksi ei voi vaan myöntää, että haluaa kutsua niin paljon väkeä, että ei ole varaa kustantaa kaikkien kakaroita? Mun mielestä sekin on ok, jos sen vaan suoraan myöntää.

Tällaista pohtii hän. ;)[/QUOTE]

En usko, että kyseessä on lasten kustantaminen. Lapset eivät kuitenkaan maksa oikein mitään, riippuu toki onko millanen pitopalvelu vai onko ollenkaan.
Lapsista tulevat kustannukset on kyllä aika minimaalisia, joten tuskin on rahakysymys.

pointiahan on se että jokainen hääpari pitää sellaiset häät kuin haluaa, ja sellaiset lapsettomat hää tkuin haluaa,,,

Näin juuri. Pointti vaan on se, että eiköhän niiden 50 perheen aikuiset, joille sanottiin, että lapset eivät ole häiden luonteen vuoksi tervetulleita, huomaa siellä häissä, että osalla on lapset mukana. Vai onko se niin, että joidenkin lapset sietävät ryypiskeleviä aikuisia paremmin kuin toiset?

[QUOTE="aloittaja";26440240]Näin juuri. Pointti vaan on se, että eiköhän niiden 50 perheen aikuiset, joille sanottiin, että lapset eivät ole häiden luonteen vuoksi tervetulleita, huomaa siellä häissä, että osalla on lapset mukana. Vai onko se niin, että joidenkin lapset sietävät ryypiskeleviä aikuisia paremmin kuin toiset?[/QUOTE]itse olisin ainakin tyytyväinen että olisin se vanhempi kenellä ei olisi lasta mukana ja saisin juhlia rauhassa....

Alkuperäinen kirjoittaja selvä juttu;26440234:
Tottakai lähimmät lapset kutsutaankin kuten sisarusten lapset ja kummilapset mutta ei välttämättä kaikkien kavereiden ym. lapsia haluta kutsua. Olisi pian lapsia monta kymmentä ja meno sen mukaista :)

Ei ole kyse pelkästään lähimmistä lapsista. Vaan ne kuitsutaan, jotka eivät voi jättää lapsia kotiin ja sitten sellaiset lapset, joista nyt muuten vaan hirveesti tykätään. Eikä tässäkään ole mitään väärää. Hääparihan sen päättää ketä kutsuu, mutta miksi selitellään asiaa jollain bilehäillä?

itse olisin ainakin tyytyväinen että olisin se vanhempi kenellä ei olisi lasta mukana ja saisin juhlia rauhassa....

Sama juttu. minäkin mielelläni juhlisin ilman lapsia. Pointti nyt on siis se ontuva selitys näille lapsettomille häille. Ja mihin ihmiset sit vetää sen rajan keiden lapset kutsutaan? Ja toisaalta mua harmittais mennä vieraaksi häihin, joita on mainostettu lapsettomina bilehäinä, jos kuitenkin siellä juoksentelis kiljuvia kakaroita. kauhee pettymys. ;)

Mun mielestä myös tuossa logiikka vähän ontuu...
Mun eräs tuttu oli ratkaissut tämän lapselliset/lapsettomat häät ongelman, mun mielestä tosi hyvin. Klo 20 asti oli myös lapset tervetulleita ja alkoholia ei ollut tarjolla (muuta kuin viiniä ruoan kanssa), klo 20 lapset lähti ja aukesi baari :) kaiiki sai olla mukana juhlimassa häitä ja pari sai sitten bilettää niinkuin tykkäsivät :)

Mun mielestä myös tuossa logiikka vähän ontuu...
Mun eräs tuttu oli ratkaissut tämän lapselliset/lapsettomat häät ongelman, mun mielestä tosi hyvin. Klo 20 asti oli myös lapset tervetulleita ja alkoholia ei ollut tarjolla (muuta kuin viiniä ruoan kanssa), klo 20 lapset lähti ja aukesi baari :) kaiiki sai olla mukana juhlimassa häitä ja pari sai sitten bilettää niinkuin tykkäsivät :)

Meillä on ihan sama.
Kutsussa on selkesti ilmoitettu, että lapset on tervetulleita myös, mutta saa poistua illalla nukkumaanmeno aikaan (klo 20) jolloin alkaa aikuistein bileet ja kaljat nostetaan pöytään.

En usko, että kyseessä on lasten kustantaminen. Lapset eivät kuitenkaan maksa oikein mitään, riippuu toki onko millanen pitopalvelu vai onko ollenkaan.
Lapsista tulevat kustannukset on kyllä aika minimaalisia, joten tuskin on rahakysymys.

Ei me kehattu mitää rajoituksia laittaa,mutta meidän 60h. häissä oli sitten melkein 30 lasta,joista maksoimme 15e/kpl ja aikuisista 30e/kpl. Sinänsä tylsää että ventovieraat lapset,joita ei sen koomin näekkään vievät paikkoja kavereilta. Kivat oli kyllä juhlat ja lapset olivat oikein nätisti,varasimme heille piirustustarvikkeita ja jonkin verran leluja.

[QUOTE="aloittaja";26440494]Siinä onkin homma alkaa arvioimaan yli 200 vieraan lapsia, että ketkä osaavat käyttäytä ja ketkä eivät. Järjestetäänkö lapsille joku esikarsinta vai? ;)[/QUOTE]

En muuten muista olleeni koskaan sellasissa häissä, joissa lapset eivät olis osanneet käyttäytyä. Ehkä huonosti käyttäytyvien lasten vanhemmat jättävät katraansa suosiolla kotiin. :)

[QUOTE="aloittaja";26440494]Siinä onkin homma alkaa arvioimaan yli 200 vieraan lapsia, että ketkä osaavat käyttäytä ja ketkä eivät. Järjestetäänkö lapsille joku esikarsinta vai? ;)[/QUOTE]

Joo :headwall:

[QUOTE="aloittaja";26440256]Sama juttu. minäkin mielelläni juhlisin ilman lapsia. Pointti nyt on siis se ontuva selitys näille lapsettomille häille. Ja mihin ihmiset sit vetää sen rajan keiden lapset kutsutaan? Ja toisaalta mua harmittais mennä vieraaksi häihin, joita on mainostettu lapsettomina bilehäinä, jos kuitenkin siellä juoksentelis kiljuvia kakaroita. kauhee pettymys. ;)[/QUOTE]aivan sama pääasia olis että MUN lapset ei olis siellä ja mä saisin juhlia ihan ilman juoksemista niiden perässä ja häpeämistä kun ne juoksis ja olis ei käyttäytyviä;)

No joo, meillä on tulossa lapsettomat häät, mutta jos esimerkiksi sisaret eivät saa omia lapsiaan hoitoon niin totta kai ottavat mielummin lapset mukaan kuin että jäävät pois. Samoin muutamien kavereiden kohdalla.

[QUOTE="vieras";26440546]Sehän on ihan ymmärrettävää, että haluavat häihinsä vain kivoja lapsia eikä ärsyttäviä kakaroita.[/QUOTE]

No on on, mutta ei ne sit oo mitkään lapsettomat bilehäät, joina niitä mainostetaan. Mitä lapsetonta siinä on, että kutsutaan kuitenkin sellaset 15 lasta, kun muuten niiden vanhemmat ei olis päässyt. Pitäis ymmärtää, että kaikkea ei voi saada. Jos haluaa lapsettomat häät, niin täytyy hyväksyä, että kaikki ei pääse.

No joo, meillä on tulossa lapsettomat häät, mutta jos esimerkiksi sisaret eivät saa omia lapsiaan hoitoon niin totta kai ottavat mielummin lapset mukaan kuin että jäävät pois. Samoin muutamien kavereiden kohdalla.

Sisarusten lapset ja esimerkiksi kummilapset on mun mielestä vähän eriasia,mutta tuollainen on mielestäni vähän ns epäreilu ajattelutapa.Jos kutsu lähtee vain aikuisille,niin se on sitten niin,kaikki eivät välttämättä pääse.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";26440184]Eikö ole jokseenkin otuoa pitää lapsettomat häät, joihin kutsutaan joidenkin vieraiden lapset, mutta joidenkin ei? Pointtina on siis se, että hääpari haluaa viettää bilehäät, joihin lapset eivät kuulu. Musta se on erittäin ok. Mutta näihin bilehäihin kuitenkin tulee lapsia kaukaa tulevilta sukulaisilta, jotka ei voi jättää lapsiaan kotiin ja sitten sellaiset lapset tulevat häihin, jotka ovat hääparille erityisen tärkeitä. Eikö se pointti niistä bilehäistä vähän onnu tossa? Miksi ei voi vaan myöntää, että haluaa kutsua niin paljon väkeä, että ei ole varaa kustantaa kaikkien kakaroita? Mun mielestä sekin on ok, jos sen vaan suoraan myöntää.

Tällaista pohtii hän. ;)[/QUOTE]

tyhmä olet.

Yhteistyössä