Toiset hääjuhlat sukulaisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mm

Vieras
Tyttäreni meni viikko sitten naimisiin. Häihin hän halusi kutsua vain meidät vanhempansa sukulaisista ja lisäksi kumminsa ja omat kummilapsensa. Muut vieraat olivat hänen ja sulhasen ystäviä Raamattupiiristä. Tyttäreni on tiukka kristitty, eikä tahtonut häihinsä sukulaisia, jotka eivät hänestä usko riittävästi tai oikealla tavalla.

Minulla on vain vähän paha mieli, kun sukulaiset eivät päässeet häihin. Juttelin tästä tyttäreni kanssa ja pohdimme,jos järjestäisimme toisen häävastaanoton sukulaisille (minulla on 5 siskoa perheineen ja 1 veli perheineen, kaikki hyvin läheisiä ja lähikaupungeissa asuvia). Tyttäreni myöntyi tähän, jos minä laitan ja järjestän juhlat. Minä mieltä olisitte tällaisesta toisesta häävastaanotosta?

Kuka oikeasti voi ketään tuomita sanomalla ettei tämä usko OIKEALLA tavalla? |O Jokaisella tapansa ja niitä kunnioitettakoon. Asian vierestä joo, mutta eikö se suvaitsevaisuus kuulu kristittyyn elämään? Huoh.

Noloa ja typerää. Ajattelisin että jos en ole tervetullut varsinaiseen hääjuhlaan, niin ei minua kaivata missään varjobileissäkään. Tulee lisäksi fiilis että norkoillaan lisää lahjoja. Jos vihkiminen olisi tapahtunut maistraatissa parin todistajan läsnäollessa ja juhlat pidettäisiin toisena päivänä, niin se on ihan ok. Kaikki vieraat on silloin kuitenkin kutsuttu yhtä aikaa, eikä jaettu ensimmäisen ja toisen luokan vieraisiin.

Miksei! Ohjelmaa kannattaa panostaa. Vaikka konsertti, hengellistä musiikkia ja klassista. Katsot yhdessä hääpari kanssa ohjelman, että tulee oman tuntuinen juhla. Itse olen ollut monissa uskovien häissä, omissanikin, ja aina on ollut sukua ja ystäviä paikalla, olipa uskossa tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja r:
Noloa ja typerää. Ajattelisin että jos en ole tervetullut varsinaiseen hääjuhlaan, niin ei minua kaivata missään varjobileissäkään. Tulee lisäksi fiilis että norkoillaan lisää lahjoja. Jos vihkiminen olisi tapahtunut maistraatissa parin todistajan läsnäollessa ja juhlat pidettäisiin toisena päivänä, niin se on ihan ok. Kaikki vieraat on silloin kuitenkin kutsuttu yhtä aikaa, eikä jaettu ensimmäisen ja toisen luokan vieraisiin.
Samoin ajattelen. Ja kyllähän se on morsiuspari, joka niistä vieraistaan päättää eikä anoppi/äiti.