Lapset asuntoesittelyssä..

Valvotteko te kun olette asuntoja katsomassa, että teidän kullanmuruset ei leiki ja sotke asunnossa?

Mua jotenkin kysrii aivan järjettömän paljon, kun me olimme kaksi viikkoa reissussa, ja täällä meidän asunnossa on ollut esittelyjä ja helvata eka asia mitä jouduin tekemään kun tänään kotiuduimme, oli siivota lasten huoneet kun sängissä oli peuhattu, leikkikeittiöllä leikitty, parkkitalolla oli leikitty, laatikoista siis kaivettu niin autoja, leikkiruokia, palloja, soittimia ja nukkekotikin oli "järjestetty" uusiksi!

Meidän koti on siis ollut nyt jonkun aikaa myynnissä ja vastaavaa on tapahtunut ennenkin. Tällä kertaa vaan ei kukaan olut kotona siivoamassa jokaisen näytön jälkeen joten sotku oli valtava.

Eikös vieraiden ihmisten kodissakaan voi valvoa muksujaan, edes vain siksi, että kunnioittaa toisen kotia. Ei vissiin.
 
oikeassa olet
Mun mielipide on se, ettei lapsia edes oteta mukaan asuntoesittelyyn! Emme me ainakaan ole ottaneet lapsiamme koskaan mukaan, vaan vieneet heidät hoitoon siksi aikaa.
 
poikia3
Mun pojat yritti nykyistä asuntoamme katsellessamme leikkiä juuri nykyisessä kodissamme. Pojille sitten kerrottiin, että ei ole meidän koti ja tavarat - jättivät lelut rauhaan.

Mutta niin kai se on, että vieraat lelut ovat aina parhaat. Siltikin ei muiden tavaroihin saa koskea!
 
on
ajankohtainen aihe kun ollaan tänän menossa ja juuri miehen kanssa mietitään kannattaako lapsia ottaa mukaan. Tietysti vahtisin enkä todellakaan antaisi sotkea. Mies on sitä mieltä että siitä niin kamala stressi että paras olisi jättää pois. Mutta ei vaan tahdo löytyä vahtia että se on pieni ongelma.
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja oikeassa olet:
Mun mielipide on se, ettei lapsia edes oteta mukaan asuntoesittelyyn! Emme me ainakaan ole ottaneet lapsiamme koskaan mukaan, vaan vieneet heidät hoitoon siksi aikaa.
Tuolla käytännöllä olisi meiltä jäänyt kämppä ostamatta, meillä kun ei ole lapsille hoitopaikkaa. Ja käytiin katsomassa tasan yksi asunto, sitten uudestaan ennen tarjouksen jättöä. Esittely sunnuntaina, yksityisesittely tiistaina, jolloin jätettiin tarjous ja kaupanteko sitten kahden viikon sisään, oltiin tosi nopeita!
 
järjestyksen äiti
:eek: Onpa heillä ollut typerät vanhemmat ! Ei lapset välttämättä tollasta tajua mutta kyllä vanhempien pitäisi pitää huoli siitä ettei noin pääse käymään !!!! No en yhtään ihmettele jos olet vähän kuuppa punaisena siellä !
 
Alkuperäinen kirjoittaja oikeassa olet:
Mun mielipide on se, ettei lapsia edes oteta mukaan asuntoesittelyyn! Emme me ainakaan ole ottaneet lapsiamme koskaan mukaan, vaan vieneet heidät hoitoon siksi aikaa.
No, meiän on ainakin pakko ottaa tyttö mukaan, jos haluamme miehen kanssa molemmat mennä esittelyyn. Mutta toisten leluilla ei todellakaan leikitä, eikä muutenkaan kosketa joka paikkaan.
 
juu
Meistä on paljon helpompaa keskittyä katselemaan asuntoa, kun lapset eivät ole mukana!
Eipä tarvitse vahtia ketään aj voi täysin keskittyä. MLL:n hoitaja ollut meillä...
 
Afu-82
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Meillä myös koti myynnissä ja mun mielestäni on suorastaan TÖRKEÄÄ että jotkut availee kaappien ovia !! :eek: Näin ainakin välittäjä kertoi....
Mun mielestä kyllä esim keittiön ja vessan kaappeihin pitää saada katsoa, eli siis sellaisiin jotka jäävät sinne kun asunto myyty. Meillä ainakin oli hyllyt (ja vaatehuone/komero) järjestyksessä kun myytiin asunto, joten ei haitannut ollenkaan vaikka joku sinne varmasti katsoikin. Kaikki "salaiset" tavarat oli kyllä piilotettu niin että ois pitänyt kyllä aika lailla penkoa.. Ja kyllä minä olen itse ainakin sinne keittiön kaappeihin katsonut kun asunto etsittiin.
 
m
No ei ne aikuisetkaan osaa aina olla koskematta. Asuttiin vuokralla ja omistaja myi sitten kämppää kun vielä asuttiin siinä. Oltin näyttöjen aikana kotona koska mua arvelutti vieraiden ihmisten ravaaminen omassa kodissa.. ja syystä:
-yksi mummeli kokeili kaikki säkekaihitimet ja rullaverhot että toimivatko. Olivat sellaiset ei lasien välissä eivätkä kuuluneet asuntoon vaan olivat meidän.
-yksi pariskunta tarkasti kaikki kaapit.
-yhden pariskunnan lapset juoksivat kilpaa ja heidän mummonsa olisi halunnut että seuraavaan näyttöön olohuoneesta raivataan pois huonekalut jotta näkee, onko lattiassa vikoja. (kämppää myytiin alkuperäisessä eli aika huonossa kunnossa olevana, rv 1970-luvulla) Ei riittänyt että sanoin lattian olevan melko siisti eikä mitään koloja tms. ollut. Kieritti sitten matot syrjään..
-yhden pariskunna mies luki 20 minuuttia ilmoitustaulullamme olleita lappusia (onneksi olin kaikki laskut jne. ottanut pois)
-yksi mies kävi vessassa

Ja tämä kaikki yhden näytön aikana. Toista ei sitten tullut kun joku osti asunnon näkemättä sitä. Onneksi.

Eli luulenpa että kaikki vanhemmat eivät edes yritä kieltää näytöissä lapsiaan eivätkä ymmärrä olevansa toisen kodissa, tosin myynnissä olevassa.
 
Jep, lapset on meillä olleet mukana monissakin esittelyissä mutta AINA on painotettu jo etukäteen ettei mihinkään kosketa, tavarat ovat jonkun toisen ikiomia ja me katsomme vain asuntoa.

Ja joka kerta mennyt hyvin, käpälästä kiinni pitäen jos ei meinaa pysyä ipana lähellä.

Laittakaa hervottomat "Älä koske!" -kyltit seuraavaksi - voi tosin pelottaa ostajaehdokkaat :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Meillä myös koti myynnissä ja mun mielestäni on suorastaan TÖRKEÄÄ että jotkut availee kaappien ovia !! :eek: Näin ainakin välittäjä kertoi....
No mut eiks se nyt ole ihan normaalia että vähä katotaan toimiiko esim keittiön kaapistot jne? Tuskin kukaan teidän tavaroita kattoo vaan sitä pelittääkö saranat yms.

Ja joo, vahditaan lapsia tietenki näytöissä jos on pakko ottaa mukaan. Niinku esim tänään ollaan menos näyttöön lasten kans ku ei viitti näytön takia hoitajaa palkata. Ei tulis mieleenkään antaa juosta vapaasti ja sotkea.
 
Niin ja ap:lle. Kyllä munkin mielestä se on silkkaa välinpitämättömyyttä vanhemmilta ettei viitsi katsoa lastensa perään. Jos johonkin lapsi koskisi näyttelyssä, niin varmasti heti laittaisin sen paikoilleen takaisin B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Mikä siinä on niin kauheeta jos lapsi nyt vähän katsoo toisen autoa? Saahan kavereidenkin leluilla leikkiä?
Kaverit on hitusen eri asia kuin täysin tuntemattomat ihmiset jotka ovat katsomassa asuntoa - ei leluja.

Sinua ei häiritsisi jos esittelyissä kävijät vähän lainaisivat hiusharjaasi - voihan kaverinkin harjaa lainata? :whistle:
 
ohhoh
Antaisin kyllä palautetta esittelijälle! :eek:

Totta kai pitää vahtia omia muksujaan, kun tolleen asuntoesittelyyn menee, mutta on sillä esittelijälläkin vastuuta kattoa, mitä kämpässä tapahtuu sinä aikana!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Jep, lapset on meillä olleet mukana monissakin esittelyissä mutta AINA on painotettu jo etukäteen ettei mihinkään kosketa, tavarat ovat jonkun toisen ikiomia ja me katsomme vain asuntoa.

Ja joka kerta mennyt hyvin, käpälästä kiinni pitäen jos ei meinaa pysyä ipana lähellä.

Laittakaa hervottomat "Älä koske!" -kyltit seuraavaksi - voi tosin pelottaa ostajaehdokkaat :whistle:
Mä mietin kanssa että pitäisikö laittaa "älä koske" lappuja lasten huoneisiin :D Mutta taitaa olla vähän tylyä!

Voi onneksi olla, että lisää esittelyjä ei tule.
 
asunnon ostaja
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Meillä myös koti myynnissä ja mun mielestäni on suorastaan TÖRKEÄÄ että jotkut availee kaappien ovia !! :eek: Näin ainakin välittäjä kertoi....
Kyllä me ainakin katseltiin sellaisin kaappeihin, jotka oletettavasti jää asuntoon. Oli mun mielestä ihan olennaista, että tietää mitä ostaa. Kyllä mun kuuluu ostajana nähdä millaiset kaapit esim keittiössä on. Siis ihan sisältäkin. Samoin vaatekaapit/vaatehuone on sellaisia, joihin ehdottomasti olen katsonut. Ei me leluhyllyihin tai lipastoihin tms. mitkä tuskin asuntoon jäävät olla kurkittu.

Lapset meillä on ollu pääsääntöisesti mukana näytöissä, kun tosi vaikee on päästä niin usein näyttöihin ilman lapsia. Helpompihan se meillekin olisi kiertää asuntoa ilman lapsia, mut aina ei voi valita. Lapsia ollaan kielletty koskemasta tavaroihin ja parhaamme mukaan valvottu. Mutta on meidän neiti pariin otteeseen jotain nuken rattaita työnnelly, ollaan sit koitettu laittaa samaan paikkaan. Sänkyihin ja muihin ollaan kielletty könyämästä.

Onneksi asunto saatiin vihdoin ostettua niin ei hetkeen tarvii näytöissä rampata ja noita juttuja miettiä.. Vähän maalia pintaan ja tavarat paikoilleen ja asumaan. Kiitti ja kuitti.

 
rajansa kaikella
Tottakai pitää kaappeihin saada katsoa! Ja tarkastaa lattiat ym, hyvänen aika sentään. muutenhan asunto voitaisiin myydä vain muutaman kuvan perusteella. :heeadwall: ostajalla on oikeus ja velvollisuus nähdä mitä hän on ostamassa, siksi niitä näyttöjä tehdään. On ostajan täydellistä typeryyttä ostaa jotain näkemättä, siinä on myös oikeusturva aika heikoilla jos jotain vikaa löytyykin jälkikäteen.

Mutta henk koht tavaroihin ei saa tietenkään koskea. Musta toi sängyissä peuhaaminen ym on sama kuin jos aikuiset alkaisivat vähän keitellä kahvia ja tekemään voileipiä jääkaapin sisällöstä.
 

Yhteistyössä