Lapsesi saa kaveriperheen äidiltä kenkiä, jotka ovat käyneet tämän lapselle pieniksi. Miten suhtaudut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
En loukkaannu, mutta en käytä lapsellani käytettyjä kenkiä.

Esimerkiksi laatusaappaat eivät mene miksikään yhden lapsen käytössä :).

Joo, jotkut halpistöppöset varmaan muovaantuu yhdessä talvessa, mutta en ole huomannut, että alle 15-kiloinen muksu saisi kunnon tukeviin nahkakenkiin jalkansa kuvaa painettua kovassakaan käytössä. Toisaalta jos saisikin, niin kuinka monen lapsen jalat ovat jo niin pilalla, että kengät muovaantuisivat terveysriskiksi seuraavalle käyttäjälle? Eiköhän ne popot sitten muovaantuisi yhtä lailla toisenkin lapsen jalkaan sopiviksi. Tätä mieltä olen, jos kenkien pohjat ovat kuluneet normaalisti eivätkä kyseessä ole linttaanastutut lonttoset.

Eli kiittäisin kengistä kauniisti ja ottaisin käyttöön, ainakin näin taaperoikäiselle.

Täällähän on paljon ihmisiä, jotka eivät käytä lapsillaan käytettyjä kenkiä? Mitä teette sitten niille kengille, kun teillä ei enää käytä.

Meillä kun on yhdet nokian kumisaappaat kuopuksella, jotka on mun vanhat ja kiertänyt jo kaikki suvun lapset...

Alkuperäinen kirjoittaja Ihalempi:

Ihan sama, mä en käytä lapsellani käytettyjä kenkiä.

Onko sulla monta lasta? Jos isommalta jää pieneksi ja on hyvässä kunnossa, etkö sittenkään?

3 lasta. En sittenkään.

Onhan se totta, että kenkä aina vähän muotoutuu käyttäjänsä mukaan, joten ne ei välttämättä ole ihan ihanteelliset seuraavalle käyttäjälle.

Siitä huolimatta mä ottaisin (ja olen ottanutkin) ilolla vastaan hyväkuntoisia, käytettyjä kenkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Täällähän on paljon ihmisiä, jotka eivät käytä lapsillaan käytettyjä kenkiä? Mitä teette sitten niille kengille, kun teillä ei enää käytä.

Meillä kun on yhdet nokian kumisaappaat kuopuksella, jotka on mun vanhat ja kiertänyt jo kaikki suvun lapset...

Annetaan ne niille jotka käyttää...

Onko sulla monta lasta? Jos isommalta jää pieneksi ja on hyvässä kunnossa, etkö sittenkään?

3 lasta. En sittenkään.

Okei. No mitä sä teet niille pieniks jääneille? Vietkö sä niitä tolla logiikalla ees kirpparille. Tms??

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Onhan se totta, että kenkä aina vähän muotoutuu käyttäjänsä mukaan, joten ne ei välttämättä ole ihan ihanteelliset seuraavalle käyttäjälle.

Mutta onko uusi kenkä sitten aina ihanteellinen sekään? Jos kerran jalka muuttaa kengän muotoa, niin silloinhan se ei ole ollut jalan mukainen. Tällä ajatuksella mä käytän sujuvasti hyväkuntoisia käytettyjä kenkiä. Kenkä kuin kenkä, harvoin se heti 100% jalkaan sopii.

3 lasta. En sittenkään.

Okei. No mitä sä teet niille pieniks jääneille? Vietkö sä niitä tolla logiikalla ees kirpparille. Tms??

Annan eteenpäin tai vien UFFin laatikkoon. Ei mua haittaa jos joku muu käyttää käytettyjä kenkiä lapsellaan.

Pitääkö nyt hävetä jos olen tällaiseen syyllistynyt?? Olen kuskannut yhden lapsen vähän käytettyjä kenkiä kaverilleni..Huh huh..jospa hän ei vaan ole kehdannut kieltäytyä!!!!

Olisin tytyväinen kun joku meitä ajatteli.
Sitten kattoisin onko muksu tytyväinen tuntuun. Periaatteessa käytetty kenkä voi olla uutta parempikin, ite olen monesti viihtyny paremmin valmiiksi käytetyissä, kun ovat jo pikkuisen sisäänajetut. Uusien kenkien kans joskus tulee epäilys, että kumpikohan tässä nyt tosiaan muovautuu, jalka vai kenkä.

Ottaisin niistä sellaiset, joilla kuvittelen olevan käyttöä ja kiittäisin. Ostan kyllä eniten käytetyt kengät uusina, mutta jotain saappaita ja juhlakenkiä ottaisin erittäin mielelläni vastaan.

3 lasta. En sittenkään.

Annan eteenpäin tai vien UFFin laatikkoon. Ei mua haittaa jos joku muu käyttää käytettyjä kenkiä lapsellaan.

No eikö oo sitten aika ilkeetä laittaa "paha" kiertämään?
Ei vaan, :flower: ettei kuitenkaan roskiin mene.

Minulla on ongelmia jalkojeni kanssa, mm. virheastunta ja ns. juoksijan polvet. Olen käyttänyt vääränlaisia kenkiä koko lapsuuden ja nuoruuden, kun vanhempiani ei kiinnostanut ja itse jouduin ostamaan ne jalkineet. Arvatkaa vaan, annanko oman lapseni käyttää toisen vanhoja kenkiä saati ostaa niitä mistä vaan??

Otan vastaan ja kiitän. Valkkaan sieltä jo valmiiksi pienet pois ja vien sopivat ja suuret mennessäni.

Kotona voin sitten tarkemmin tutkia että käytänkö.

Yleensä mun kaveripiirissä kierrätetään nimenomaan uudenveroisia, vähänkäytetttyjä kenkiä ja joitain juhlakenkiä, jotka nyt ei tosiaan ole pahemmin muokkaantuneet.

Vien kaverille vaihdossa hyväkuntoisia kenkiä meiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Pitääkö nyt hävetä jos olen tällaiseen syyllistynyt?? Olen kuskannut yhden lapsen vähän käytettyjä kenkiä kaverilleni..Huh huh..jospa hän ei vaan ole kehdannut kieltäytyä!!!!

Siis mistä ihmeestä olet vetänyt herneen nenään?? Siitä, kun kaikki eivät käytä käytettyjä? Tämän ketjun kaikki vastaukset ovat olleet asiallisia.

Itse ottaisin mielelläni vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Siis mistä ihmeestä olet vetänyt herneen nenään?? Siitä, kun kaikki eivät käytä käytettyjä? Tämän ketjun kaikki vastaukset ovat olleet asiallisia.

Itse ottaisin mielelläni vastaan.

Peesi.

En minäkään kaikkia niistä annetuista käytä, mutta en ala nyrpistellä toiselle, kun lahjoituksena ojentaa.

Olen niinkuin kohtelias sillä kohtaa B)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
En minäkään kaikkia niistä annetuista käytä, mutta en ala nyrpistellä toiselle, kun lahjoituksena ojentaa.

Olen niinkuin kohtelias sillä kohtaa B)

:D OT: mua aina pelottaa lukea aamuisin sun viestejä kun mä mietin että jos sä olet kamalan äree. :D

Veisin ne samantien kierrätykseen tai keksisin kohteliaan tekosyyn miksi en ottaisi, meillä ei käytetä käytettyjä kenkiä, en voi käsittää kun jotkut niitä lapsillaan pitää. Vaatteita käytän käytettynä itse paljon mutta kenkiä en huoli lapselle käytettynä.

Yhteistyössä