Lapsenlikan palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poolo

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
1 975
0
36
Heippa! Paljonko olette antaneet palkkaa lastenvahdille jos tämä on vain silloin tällöin vahtimassa lapsia lasten kotona muutaman tunnin kerrallaan? Nyt ei ole kyseessä siis verotettava tulo vaan käteen annettava korvaus. Suurinpiirtein tunnilta?

Aattelinkin jotain 5 tai 10 euroo mutta 5?/tunti tuntuu aika pieneltä (toisin on 30 mk...) mutta onkohan 10? taas liikaa (60 mk -huh...). Rahan arvo on tosiaan muuttunu siitä kun markat hävis ja tuli eurot... Totta kai lastenvahdin kans voi sopia palkasta ja hältä itseltäänkin voi ja pitääkin kysyä mutta olis kiva itelläänkin olla jotain hajua asiasta...

10 e tunti? Täällä olis yks vapaaehtoinen, tuunko heti? Siis ihan oikeesti, mun tuntipalkka ei ole 10e ja siitä otetaan vielä verot ja muut pois. On joo rahan arvo monella kateissa!

mä oon antanu tutuille 20e ilta. ja silloin on lapset yleensä menneet nukkumaan kun hoito alkaa (eli 20-21) ja sit hoitaja on ollu yön, nukkunu kyllä itekin ja mä tullu sit milloin oonkin (24-05) et tuntipalkka ei päätä huimaa, mut eipähän oo hoitajankaan muuta tarvinut tehä kun olla paikalla.

sillon ku mää olin nuori (ja nätti ) ni sain aina 20MK tunnilta, tai no useimmiten, sit jos oli huonompitulosta porukkaa ni otin vähemmän..
Ja viel nykyäänki voisin ottaa 5? tunti, mut mieluummin ottasin tänne vahdittavan ku niin ois helpompi mulle B)

no meijän hoitajat on joko tullu ite tai haettu autolla ja saaneet syödä mitä kaapista löytyy, tai oon mä välillä ostanu illaks kaikkee mässäiltävää. ja meillä siis ollu aina joku tuttu kaveri.

Maksettiin hoitajan pyytämä summa eli 50 euroa klo 21-04 välisestä ajasta (tosin tulimme jo klo 02 jälkeen, kun emme jaksaneetkaan olla loppuun asti ;)). Työnä oli istua varalla eli vauvamme nukkui koko ajan...

riippuu vähän.. nimittäin lasten lukumäärästä ja iästä ja siitä mitä kuuluutoimenkuvaan. jos lapsenlikka on ihan koululainen vielä niin 5? euroo mun mielestä riittää. mulla itsellä on kolme lasta 6,5v, 1,5v ja 2v4kk ja jos niille satunnaishoitajaa tarviaisin niin 8? maksaisin tunnilta. ja siihen kuuluis lastenhoito, ruuan tarjoilu (ei valmistaminen) ja jälkien siivoaminen.

Siis miettikääpä kuinka usein lapsenlikkanne maksaa saamastaan palkasta veroja? Maksatko itse työnantajan kulut ym.? Itse maksan likalle 2,50 euroa tunnilta ja hän on oikein tyytyväinen. Ja usein käy tunnin meillä et kauppaan pääsen. 10 ja viisikin euroa on ihan liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Siis miettikääpä kuinka usein lapsenlikkanne maksaa saamastaan palkasta veroja? Maksatko itse työnantajan kulut ym.? Itse maksan likalle 2,50 euroa tunnilta ja hän on oikein tyytyväinen. Ja usein käy tunnin meillä et kauppaan pääsen. 10 ja viisikin euroa on ihan liikaa.

Onko joku ihan nuori tuo lapsenlikka? Nimittäin en ainakaan itte olisi aikanaa lähtenyt tunniksi lasta vahtimaan "tienatakseni" 2,5euroa!

Jonkun könttäsumman maksan. Jos 10e/tunti pitäs maksaa, niin samantien jäisin töistä palkattomalle - eihän sinne kannattas ite sillon mennäkkään. Kyllä hoitopalkan pitää kuitenkin olla pienempi kuin oma tuntipalkka. Eihän siinä muuten oo mitään järkee.
Euro on kyllä sumentanut hintoja tuossakin :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maksettiin hoitajan pyytämä summa eli 50 euroa klo 21-04 välisestä ajasta (tosin tulimme jo klo 02 jälkeen, kun emme jaksaneetkaan olla loppuun asti ;)). Työnä oli istua varalla eli vauvamme nukkui koko ajan...

Aika kallis hoitaja mun mielestä... Siis 300mk siitä hyvästä että käy istumassa nukkuvan lapsen vierellä? Tietenkään lasta/lapsia ei voi jättää yksin nukkumaan mutta silti aika kallista... (Elämä on, tiedetään...). Joo, kiitti kaikille tähän asti vastanneille, sain kyllä jonkinlaista osviittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Onko joku ihan nuori tuo lapsenlikka? Nimittäin en ainakaan itte olisi aikanaa lähtenyt tunniksi lasta vahtimaan "tienatakseni" 2,5euroa!

Ihan on täysi ikäinen naapurin tyttö. Ei nyt ihan tienatakseen mut hyvää hyvyyttään käy hoitamassa kun tietää et tarvitsen apua. Mut muutenkin tuntuu et 5 eurosta ylöspäin on liian kova hinta kun ei veroja makseta.

Yhteistyössä