Lapseni ylipainoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jaa-a"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jaa-a"

Vieras
Juu, erä kaukaisempi sukulainen totesi, että onpa lapsesi pulska. Minun mielestäni ei ole, mutta pisti mietityttämään... Onko 5-vuotias poika, jolla on pituutta n. 115 cm (tai jonkin verran yli) ja painoa jotain 20-22 kg pulska?

Tyttöni 5v on 116/23. Höppänä äiti kysyi keskussairaalassa että onko liian painava niin lääkäri katsoi naurahtäen ja kysyi,että onko omasta mielestäsi..hänen mielestään ei tosiaankaan ole.

Mitäs neuvolassa on sanottu? Kaipa olisivat kiinnittäneet huomiota, jos olisi heidän mielestään liian pulska..

Mulla 9-vuotias tyttö, joka on 130 cm ja painaa 26 kg. Meillä taas kiinnitetään huomiota, kuinka laiha on. Ei kiva sekään.

[QUOTE="vieras";23300550]Mitäs neuvolassa on sanottu? Kaipa olisivat kiinnittäneet huomiota, jos olisi heidän mielestään liian pulska..

Mulla 9-vuotias tyttö, joka on 130 cm ja painaa 26 kg. Meillä taas kiinnitetään huomiota, kuinka laiha on. Ei kiva sekään.[/QUOTE]

Neuvolassa kiinnitetään huomiota vaikkei oliskaan pulska. Mun lapsen painosta on huomautettu, vaikka omasta, ystävien ja lastenlääkärin mielestä ihan turhaan. Ei kaikki kukkakeppiä paksummat ole pulskia.

[QUOTE="Jaa-a";23300522]Juu, erä kaukaisempi sukulainen totesi, että onpa lapsesi pulska. Minun mielestäni ei ole, mutta pisti mietityttämään... Onko 5-vuotias poika, jolla on pituutta n. 115 cm (tai jonkin verran yli) ja painoa jotain 20-22 kg pulska?[/QUOTE]

meillä myös poika 5v, 115 cm ja 22 kg. Ihan sopusuhtainen on, missään kohtaa ei ole ylimääräistä.

Yhteistyössä