Lapseni kuvia oli irc-galleriassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Mitä mieltä olette sellaisesta, kun lapsi oli leirillä ja hänen leiriohjaajilla on kuvia nyt omalla sivullaan näistä lapsista. Vanhemmilta ei ole kysytty missään vaiheessa lupaa.

En nyt tiedä mitä pitäis tehdä? Annanko vaan asian olla? Ihan sellaisista normaaleista kuvista on nyt kysymys eli niistä mitään haittaakaan ole. Mietin vaan mitä muut vanhemmat ovat mieltä.

joo en tykkäis yhtään, mut jos nuori ohjaaja niin niille toi on niin arkipäivästä ettei osaa edes ajatella et kysyä pitäis. Mä silti varmaan soittaisin et jos ihan lähikuvia on niin mun lasten kuvat pois. oon aika tarkka(nipo) tommosessa.

En tykkaisi kylla yhtaan, mun mielestani tuollaiseen kuvien levittelyyn, varsinkin netissa, pitaa olla vanhempien lupa.
Itse ottaisin leirin ojhaajaan yhteytta, ja pyytaisin ystavallisesti poistamaan kuvat.

Minä ottaisin ohjaajiin yhteyttä ja ihan asiallisesti sanoisin etten halua lapsieni kuvia nettiin. Galleriassa on kyllä selvät ohjeet kuvien laittamisesta, sitten kun joku vielä lukisi ne... :whistle:

Mä just ajattelin tota ettei varmaan kaikki vanhemmat niistä tykkäis enkä mäkään halua mikään nipo olla. Pitää katella vielä josko sinne irc-galleriaan ilmoittais asiasta.

Ei niitä sinne ilman lupia sais mennä laittaaan. Ihan ystävällisesti sanot asiasta leirinohjaajille, niin eiköhän ne poista ne kuvat.

Mietin sellaista, kun päiväkodeissa, kouluissa ja leireillä monesti on käytössä sellainen lupa-anomus, jossa kysytään monenlaisia asioita esim. saako käydä reissuissa hoitajien kanssa, niin niissä on monesti kohta saako lapsista ottaa kuvia. Kuvien käyttötarkoitusta ei kyllä lue, mutta salliiko ruksatessaan samalla, että kuvat saavat mennä julkiseen levitykseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Koulujen ja päiväkotien täytyy pyytää kirjallinen lupa lasten kuvien julkaisemiseen netissä -miksei jonkun leirinkin pidä?

ite olen järjestäny lastenleirin ja meidän täytyi pyytää kuvauslupa että saisimme kuvata kasvoja ja julkaista niitä esim. portfoliossa. kuvata saa kyllä ja julkaista jos lapsi ei ole tunnistettavissa siitä ja naamaa ei näy.

Yhteistyössä