Lapseni jäi lukittuun autoon

Otsikko ehkä vähän turhankin raflaava ;D

Olen tyhmä joo. Mutta en ollut osannut ajatella ettei autoa sais jättää tyhjäkäynnille tai avaimia autoon koska auto voi mennä lukkoon itekseen.

Kävi tossa viime viikolla niin, että menin hakemaan äitiäni töistä ja polttelin tupakkaa siinä pihalla odottaessani. Auto oli käynnissä ja lapsi autossa turvaistuimessaan. Kuulu vaan naps ja ovien lukitus meni päälle. Vara-avaimia ei ole ja peräkonttikin oli lukossa. Tuli kyllä hätä että mitä jos auto syttyy palamaan :O
Lukkoukko onneksi lopulta sai oven auki, meni n. puoli tuntia.

Nyt auto on lukinnut ovia itsekseen vaikka avain ei edes olisi virtalukossa.

Höh, ja mulla on talviaamuisin ollut tapana jättää auto tyhjäkäynnille kun olen vienyt lasta päiväkotiin. Tai ennen töistä lähtöä oon käynyt laittaan auton jo käyntiin ett' lämpenee jne. Pitää vastedes jättää ovi raolleen tai jotain.

Tämä vaan varotuksena muille jotka "harrastaa" samaa..

muok. Ja lapsi on niin pieni ettei vielä älynnyt aukaista sisäpuolelta ovea.
 
"töks"
Auton syttymistä enemmän mua huolettaisi sinne tihkuva pakokaasu, kun se on tyhjäkäynnillä.

Olen itse ollut tietoinen tuosta, että joissakin autoissa ovet lukittuvat että naps vain, siis myös käynnissä olevassa autossa. Kuulemma se on joku turvallisuustekijä alkujaan, että kukaan ei pääse änkeytymään autoosi seistessäsi liikennevaloissa tms. Suuren maailman hössötyksiä.

Ihme sinänsä, jos auto tekee noin yks kaks, jos se ei kuulu sen normaaliin toimintaan.
 
Mulla teki yksi auto samaa, lukot meni itsekseen miten sattuu. Silloin opin, että avaimet ei ole IKINÄ autossa sisällä niin että kaikki ovet on kiinni.

Se muuten muistaakseni johtui siitä, että ovien väliin oli kertynyt liikaa pölyä ym. kakkaa, ja se sotki sähkölukot.
 
täh
[QUOTE="töks";28308447]Auton syttymistä enemmän mua huolettaisi sinne tihkuva pakokaasu, kun se on tyhjäkäynnillä.

Olen itse ollut tietoinen tuosta, että joissakin autoissa ovet lukittuvat että naps vain, siis myös käynnissä olevassa autossa. Kuulemma se on joku turvallisuustekijä alkujaan, että kukaan ei pääse änkeytymään autoosi seistessäsi liikennevaloissa tms. Suuren maailman hössötyksiä.

Ihme sinänsä, jos auto tekee noin yks kaks, jos se ei kuulu sen normaaliin toimintaan.[/QUOTE]:LOL:

"Sinne tihkuva pakokaasu"

Siis mitä helvettiä? Ei kai se auto nyt tässä tapauksessa missään hermeettisesti suljetussa tallissa käynyt. :LOL: :O

Tällä palstalla pyörii aivan käsittämätöntä porukkaa. Siis aivan käsittämätöntä.
 
Auto ei ole koskaan ennen tehnyt tuota, ollut mulla noin puoli vuotta. Ja kyllä, olen tyhmä mutta en ole koskaan edes ajatellut että tuo on mahdollista :ashamed: Mutta oppia ikä kaikki :)
Ja nyt todellakin opin sen että pidän ne avaimet mukana. Tai jätän oven silleen raolleen. Tuntuu olevan vaan niin yleistä tuo tyhjäkäynnillä pitäminen. Siis kun kattelee vaikka parkkipaikkoja jne. kun ihmiset pikasesti käy jossain vaikka talvipakkasilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vain olennaiseen keskittyvä;28308452:
Virtuaalipoliisiin on jo otettu yhteyttä, keitteles kahvit kun lastensuojelu varmaan paukahtaa ihan pian paikalle! Tuosta tupakoinnista siis :D
Täällä onkin kahvi just tippunut kun keittelin tuossa syönnin jälkeen ;D Ja nyt taidan mennä kahvinjälkeistupakille. OmG.
 
"sandra"
Mä olin joskus tankkaamassa ja avaimet auton virtalukossa. Pakkasta oli varmaan 20 astetta ja kello kuusi lauantai aamuna. Lukko räpsähti kiinni ja paniikki iski. Matkaa kotiin oli nelisen kilsaa ja mies oli kotona avaimien kanssa, mutta kännykkäkin autossa. Pari ihmistä tuli siihen tankkaamaan mun jälkeen ja kumpikaan heistä ei lainannut mulle kännykkää, että olis voinut soittaa miehelle, että tuo avaimet. Kiitti vaan niille ihmisille. Kävelin kotiin hakemaan avaimia... Onneksi sentään ei ollut lasta autossa silloin.
 
"vieras"
[QUOTE="ei ole totta";28308433]Tupakkaa? :O

Sääliksi käy lasta Toivottavasti joku tekee lastensuojeluilmoituksen pikimmiten.[/QUOTE]

Sanoppa muuta! pöyristyttävää, ensinnäkin että lapsi on autossa johon tihkuu pakokaasua jota muuten ei hengitysilmassa ole ja vielä se että poltti röökiä auton ilmanottoaukkojen vieressä josta ne suoraan menevät lastenistuimeen...ei ole totta ei..
 
Muistatteko sen ceissin kun amerikanrauta paloi Ruoholahdessa? Äiti lähti käymään uudella metroasemalla ärrällä ja jätti kaksi lasta autoon ja auton tyhjäkäynnille. Isoa toimistorakennusta siihen eteen ei oltu silloin vielä rakennettu ja kenttä toimi paikoitusalueena. Oikari ja auto paloi ja lapset sen mukana. Asvaltissa oleva jälki oli näkyvillä kuukausia. En unohda sitä ikinä ja ehkä olenkin hieman ylivarovainen.
Siis, avaimet kädessä poistutaan autosta.
 
"vieras"
En ole koskaan aikaisemmin törmännyt tuohon ovien lukkoon menemiseen, mutta nykyisessä autonrotiskossa kyllä. Jos avaan auton ovet, mutta jäänkin hetkeksi vielä ulos, niin auto lukitsee itsensä. :D Samoin jos laitan avaimen paikoilleen, mutta en käynnistä autoa, niin lukkoon menee.

Toistaiseksi ei ole mennyt lukkoon käynnissä ollessaan, mutta silti jätän joskus oven raolleen kun putsaan ikkunoita talvella.
 
"töks"
Alkuperäinen kirjoittaja täh;28308464:
:LOL:

"Sinne tihkuva pakokaasu"

Siis mitä helvettiä? Ei kai se auto nyt tässä tapauksessa missään hermeettisesti suljetussa tallissa käynyt. :LOL: :O

Tällä palstalla pyörii aivan käsittämätöntä porukkaa. Siis aivan käsittämätöntä.
En puhunut mitään autotallista, mutta mieti nyt itse hiukan: Jos sulla on vuoto siinä pakoputkessa, vaikka jossain liitoksessa ja autossa on tuuletin päällä, niin sinnehän se kaasu mukavasti imeytyy. En väitä, että tenava kuolee autoon, mutta harvapa viitsii istua edes pienen pakokaasumäärän keskellä, se kun ei ihan mitään raikasta vuoristoilmaa ole. Jos auto olisi liikkeellä, pakokaasut jäisivät matkan varrelle, mutta kun auto on parkissa, niin siihen ympärillehän ne jäävät leijumaan, ellei satu olemaan tuulista. Jos lapsi jäisi autoon pitkäksi aikaa, niin kyllä siinä ehtisi hengittää yhtä sun toista mukavaa yhdistettä, jos huono säkä sattuisi.
 
[QUOTE="sandra";28308488]Mä olin joskus tankkaamassa ja avaimet auton virtalukossa. Pakkasta oli varmaan 20 astetta ja kello kuusi lauantai aamuna. Lukko räpsähti kiinni ja paniikki iski. Matkaa kotiin oli nelisen kilsaa ja mies oli kotona avaimien kanssa, mutta kännykkäkin autossa. Pari ihmistä tuli siihen tankkaamaan mun jälkeen ja kumpikaan heistä ei lainannut mulle kännykkää, että olis voinut soittaa miehelle, että tuo avaimet. Kiitti vaan niille ihmisille. Kävelin kotiin hakemaan avaimia... Onneksi sentään ei ollut lasta autossa silloin.[/QUOTE]

Just :O Ihmeellistä porukkaa kun eivät voi auttaa. Mullakin oli puhelin autossa, mutta tosiaan äiti tuli siihen kun sitähän mä olin hakemassa töistä ja sillä oli puhelin.
En tiedä mitä olisin muuten tehnyt, koska enhän mä nyt lasta olis sinne voinu jättää ja lähteä hakemaan apua..
 
huutonaurua
[QUOTE="töks";28308532]En puhunut mitään autotallista, mutta mieti nyt itse hiukan: Jos sulla on vuoto siinä pakoputkessa, vaikka jossain liitoksessa ja autossa on tuuletin päällä, niin sinnehän se kaasu mukavasti imeytyy. En väitä, että tenava kuolee autoon, mutta harvapa viitsii istua edes pienen pakokaasumäärän keskellä, se kun ei ihan mitään raikasta vuoristoilmaa ole. Jos auto olisi liikkeellä, pakokaasut jäisivät matkan varrelle, mutta kun auto on parkissa, niin siihen ympärillehän ne jäävät leijumaan, ellei satu olemaan tuulista. Jos lapsi jäisi autoon pitkäksi aikaa, niin kyllä siinä ehtisi hengittää yhtä sun toista mukavaa yhdistettä, jos huono säkä sattuisi.[/QUOTE]
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
"vieras"
[QUOTE="töks";28308532]En puhunut mitään autotallista, mutta mieti nyt itse hiukan: Jos sulla on vuoto siinä pakoputkessa, vaikka jossain liitoksessa ja autossa on tuuletin päällä, niin sinnehän se kaasu mukavasti imeytyy. En väitä, että tenava kuolee autoon, mutta harvapa viitsii istua edes pienen pakokaasumäärän keskellä, se kun ei ihan mitään raikasta vuoristoilmaa ole. Jos auto olisi liikkeellä, pakokaasut jäisivät matkan varrelle, mutta kun auto on parkissa, niin siihen ympärillehän ne jäävät leijumaan, ellei satu olemaan tuulista. Jos lapsi jäisi autoon pitkäksi aikaa, niin kyllä siinä ehtisi hengittää yhtä sun toista mukavaa yhdistettä, jos huono säkä sattuisi.[/QUOTE]

Ei helv*tti :) Milloinhan mä viimeks oon nauranu näin hyvin :) :) Kiitos tästä!!!
 

Yhteistyössä