Lapseni jäi lukittuun autoon

Lex Luther
Otsikko ehkä vähän turhankin raflaava ;D

Kävi tossa viime viikolla niin, että menin hakemaan äitiäni töistä ja polttelin tupakkaa siinä pihalla odottaessani. Auto oli käynnissä ja lapsi autossa turvaistuimessaan. Kuulu vaan naps ja ovien lukitus meni päälle. Vara-avaimia ei ole ja peräkonttikin oli lukossa. Tuli kyllä hätä että mitä jos auto syttyy palamaan :O

Höh, ja mulla on talviaamuisin ollut tapana jättää auto tyhjäkäynnille kun olen vienyt lasta päiväkotiin. .


Laki sallii tyhjäkäyntiä vain 2 minuuttia (yli 15 pakkasasteessa 4 minuuttia).
 
"Vieraana"
[QUOTE="töks";28308447]Kuulemma se on joku turvallisuustekijä alkujaan, että kukaan ei pääse änkeytymään autoosi seistessäsi liikennevaloissa tms. Suuren maailman hössötyksiä. [/QUOTE]

Minusta erittäin hyvä ja tarpeellinen asia, ulkomailla liikkuessa ja Suomessakin esim. agressiivisten kerjäläisten liikkuma-alueella.
 
"vieras"
En muista mitä etsin auton ohjekirjasta kun sattumalta huomasin ton automaattilukituksen. En muista paljonko se aika on, mutta lukitsee siis ovet jos ei tiettyyn aikaan mennessä tapahdu mitään (käynnistetä autoa tms). Eli jos jäis esim. parkkiksella auton ovet lukitsematta niin ei pääsis sinne ulkopuoliset kuitenkaan. Kerran meni ovet lukkoon kun mies pesi autoa, onneks oli avaimet taskussa eikä virtalukossa.

En kyllä ikinä uskaltais jättää pieniä lapsia autoon tyhjäkäynnillä enkä varmaan muutenkaan. Kouluikäinen osaa jo avata itse turvavyön ja oven jos syttyy tulipalo mutta turvaistuimessa oleva ei voisi pelastautua mitenkään. Meillä on lisäksi takaovet lapsilukossa, eli niitä ei ees saa auki sisäpuolelta.

Ja tupakointi on huono tapa, mutta sen varmaan tiedät itsekin.
 
Mun vanhemmilla on niiden autoissa käynyt joskus tuota ja siksi olen aina autonkin raapinut lumesta ja jäästä niin että aina on joku ovi auki jos autoa tyhjäkäytän samalla.. Ensin apparin puoli kun harjaan toista puolta ja sitten kuskin puoli kun harjaan apparin puolta. Ettei käy juurikin noin. Olisin varmaan ihan paniikissa :D ja meidän neiti vasta olisikin kun ei muutenkaan viihdy autossa montaa hetkeä yksin (vaikka olisinkin ulkopuolella ihan).
 
Auto on Ford Focus ja kuulemma jotain tyyppivikaa. Ennen en oo tosiaan tuota huomannut, mutta nyt auto on alkanut tehdä vähän väliä tuota.. Pitäs varmaan käyttää jossain huollossa jos jaksais?

Mutta nyt oon taas hippusen verran fiksumpi ;)
 
"vieras"
[QUOTE="töks";28308532]En puhunut mitään autotallista, mutta mieti nyt itse hiukan: Jos sulla on vuoto siinä pakoputkessa, vaikka jossain liitoksessa ja autossa on tuuletin päällä, niin sinnehän se kaasu mukavasti imeytyy. En väitä, että tenava kuolee autoon, mutta harvapa viitsii istua edes pienen pakokaasumäärän keskellä, se kun ei ihan mitään raikasta vuoristoilmaa ole. Jos auto olisi liikkeellä, pakokaasut jäisivät matkan varrelle, mutta kun auto on parkissa, niin siihen ympärillehän ne jäävät leijumaan, ellei satu olemaan tuulista. Jos lapsi jäisi autoon pitkäksi aikaa, niin kyllä siinä ehtisi hengittää yhtä sun toista mukavaa yhdistettä, jos huono säkä sattuisi.[/QUOTE]

Joo,pitää ajella vain metsässä tai jossain maalla missä ei ole pakokaasuja,kaupungissahan tuhannet autot tupruttaa pakokaasut suoraan tuulettimeen.MISSÄ ON ÄLY? Yritä äkkiä löytää,jos ei löydy niin mene psykiatrin juttusille!
 
pakokaasukuolema
[QUOTE="vieras";28308924]Joo,pitää ajella vain metsässä tai jossain maalla missä ei ole pakokaasuja,kaupungissahan tuhannet autot tupruttaa pakokaasut suoraan tuulettimeen.MISSÄ ON ÄLY? Yritä äkkiä löytää,jos ei löydy niin mene psykiatrin juttusille![/QUOTE]Ajattele niitä kaikkia kaupungissa asuvia ihmisiä jotka eivät pääse pakokaasuja pakoon. Ne poloiset hengittävät myrkkykaasuja päivät pitkät ja kuolevat kaikki ennen aikojaan. Kamala kohtalo sadoille miljoonille ihmisille ympäri maailman. :(
 
"Maisa"
Hienoa että saitte ongelman ratkaistua. Haluaisin kuitenkin muistuttaa itseni ja muitten astmaatikkojen puolesta että TYHJÄKÄYNTI ON KIELLETTYÄ KAUPUNKIALUEELALLA! Miksi jätät autosi käyntiin ilman syytä????
 
määä
Meillä kävi kerran myös noin sillä erotuksella että lapsi ei ollut sisällä. Auto oli siis päällä kun raapattiin ikkunoita miehen kanssa, ovet meni lukkoon, vara-avaimet autossa. Onneksi miehellä oli kännykkä taskussa, soitin töihin että myöhästyn. Mies sai sitten rautalangalla jotenkin sorkittua lukon auki, noin tunti meni... Tuon tapauksen jälkeen meillä on aina ollut ovet auki, kun avaimet auton sisällä.
 
"..."
Meillä 2 vuotta sitten lapsi potkaisi ovea ja sai painettua lukkopainiketta (lue keskuslukitus) . Kuitenkin istui 5.vyöistuimessa joten ei ylettynyt avaamaan. Viileä syksyinen päivä, autossa lämmöt päällä. 3 lasta autossa (kaikki pieniä) vara-avain käsilaukussa, jonka piti olla sisällä naulakossa, mutta olikin autossa jne...

Palokunta kävi avaamassa oven. Kiitos siitä. En polttanut tupakkaa...
 
"vieras"
Mä tein susta rikosilmoituksen. :)

1. Sä poltat tupakkaa
2. Tyhjäkäytät autoa
3. Jätät lapsen yksin autoon
4. Kirjoitat siitä PALSTALLE! :O

Tein myös ilmoituksen Milannasta koska...

1. Hän mainostaa FACEBOOKISSA!
2. Hän mainostaa Facebookissa!
3. Hän myy alennettuun hintaan.
4. Hän kuuluu Äityleihin!
 
vag
Velcome to the real world. Paha avata sitä ikkunaa? OTE=Littledeath;28308407]Otsikko ehkä vähän turhankin raflaava ;D

Olen tyhmä joo. Mutta en ollut osannut ajatella ettei autoa sais jättää tyhjäkäynnille tai avaimia autoon koska auto voi mennä lukkoon itekseen.

Kävi tossa viime viikolla niin, että menin hakemaan äitiäni töistä ja polttelin tupakkaa siinä pihalla odottaessani. Auto oli käynnissä ja lapsi autossa turvaistuimessaan. Kuulu vaan naps ja ovien lukitus meni päälle. Vara-avaimia ei ole ja peräkonttikin oli lukossa. Tuli kyllä hätä että mitä jos auto syttyy palamaan :O
Lukkoukko onneksi lopulta sai oven auki, meni n. puoli tuntia.

Nyt auto on lukinnut ovia itsekseen vaikka avain ei edes olisi virtalukossa.

Höh, ja mulla on talviaamuisin ollut tapana jättää auto tyhjäkäynnille kun olen vienyt lasta päiväkotiin. Tai ennen töistä lähtöä oon käynyt laittaan auton jo käyntiin ett' lämpenee jne. Pitää vastedes jättää ovi raolleen tai jotain.

Tämä vaan varotuksena muille jotka "harrastaa" samaa..

muok. Ja lapsi on niin pieni ettei vielä älynnyt aukaista sisäpuolelta ovea.[/QUOTE]
 
Muistatteko sen ceissin kun amerikanrauta paloi Ruoholahdessa? Äiti lähti käymään uudella metroasemalla ärrällä ja jätti kaksi lasta autoon ja auton tyhjäkäynnille. Isoa toimistorakennusta siihen eteen ei oltu silloin vielä rakennettu ja kenttä toimi paikoitusalueena. Oikari ja auto paloi ja lapset sen mukana. Asvaltissa oleva jälki oli näkyvillä kuukausia. En unohda sitä ikinä ja ehkä olenkin hieman ylivarovainen.
Siis, avaimet kädessä poistutaan autosta.
Muistan tuon, vanhempi lapsista pääsi itse autosta ulos, 2-vuotias tyttö paloi autoon. Äiti oli vain muutaman minuutin poissa.
 
"niin"
[QUOTE="vieras";28308512]En ole koskaan aikaisemmin törmännyt tuohon ovien lukkoon menemiseen, mutta nykyisessä autonrotiskossa kyllä. Jos avaan auton ovet, mutta jäänkin hetkeksi vielä ulos, niin auto lukitsee itsensä. :D [/QUOTE]Ihan normaalia ja loogista, tosin ei tietysti ehkä naisen logiikalla. Jos avaat auton ovet muttet mene sisään ja poistut vaikka paikalta unohtamatta lukita ovia erikseen niin on aika hiton järkevää että ovet lukittuvat itsestään eivätkä jää auki.
 
"niin"
[QUOTE="niin";28310432]Ihan normaalia ja loogista, tosin ei tietysti ehkä naisen logiikalla. Jos avaat auton ovet muttet mene sisään ja poistut vaikka paikalta ja unohdat lukita ovet erikseen niin on aika hiton järkevää että ovet lukittuvat itsestään eivätkä jää auki.[/QUOTE]korjaus
 
"sasa"
[QUOTE="töks";28308674]Perustele teoria nurin siinä hihittelyn ohessa. :)[/QUOTE]

Bensa-autoilla ei saa nykyään tehtyä edes perinteistä itsemurhaa, koska katalysaattori poistaa häkäkaasun pakokaasuista.
 

Yhteistyössä