Lapseni isän käytöksestä kommentteja kaipaisin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pölö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pölö

Vieras
eli sain lapsen miehen kanssa, jota lapsi ei ole kiinnostanut pätkääkään. Kun lapsi oli pieni yritin saada häntä keskustelemaan lapsesta ja siitä haluaako olla lapsen elämässä mukana vai ei. No yleensä hällä oli kiire, ja aina sanoi ettei kerkee puhua, mutta aina vannotti että soittaa heti takaisin kun tilanne sen sallii.
Kuitenkaan koskaan soittoja takasipäin ei tullut. No kypsähdin itse tilanteeseen ja ajattelin että ei sitten. Olin puoli vuotta ottamatta mitään yhteyttä. No sitten tilanne on vielä se että tapaamme Pakollisista ja sattumoisista syistä tilanteissa, joissa minulla on yleensä lapsi mukana.

Aluksi hän vältteli näitä tilanteita ja lähti pois jos huomasi että minä olen paikalla. Mutta nyt kuukauden sisällä ollaan nähty n. 5 kertaa ja lapsi mulla mukana. Nyt on alkanut tahallisesti vetää mun huomion itseensä, heittämällä läppää jne. Itellä on semmoset fiilikset ettei enään kiinnostas olla ees puheväleissä, joten ahistaa tuo huomion kerjääminen.

Lapsen paikallaoloa ei ole huomioinut mitenkään, paitsi ekakerran kun näki, luuli etten huomaa, niin kävi erikseen katsomassa ovensuussa lasta.

Miksi tapaat tätä miestä siis? Mulla meni nyt hieman ohi, sori =) Eli olette ilmeiessti eronneet? Koska ette pidä yhteyttä ja näette harvoin. Miksi näette siis edes? Jos häntä ei lapsi kiinnosta.

Sinuna en viittis pitää yhteyttä ja ottaisin vaan elatusavun. On sentääs jotain vastuuta miehellä elämästään. Tietävätkö lie edes hänen vanhempansa (jos elossa ovat) ja ystävänsä tuosta lapsesta? Voi olla, etteivät.

Eli siis kukaan ei miehen puolelta tiedä lapsesta, edes hänen kihlattunsa. Sen verran, että hän on töissä paikassa, jossa minä käyn n. 4 krtaa/kk.

Jotenkin vaan itse on ruennut pelottamaan että haluaa kuitenkin minun kanssa pitää jonkinlaiset väli että jos joskus alkaa tuo isyys kiinnostaa. Lapsella on tällä hetkellä isäpuoli, joka onlapselle tosi tärkeä...oikea aarre. Eli periaatteessa en ns. isää lapselle edes tarvii.
mutta en halua ryhtyä siihen myöhemminkään jos käytös on nyt tuommosta...

Siis itse en ole aloittanut nähdessämme juttelua hänen kanssaan, vaan hän tulee tykö lähelle ja kysyy jotain tai heittää läppää. yleensä vastaan lyhyesti ja siirryn pois. Mut jotenki tulee vaan silleen perässä ja yrittämällä yrittää saada kontaktia.

Itse olen jo lapsen takia todella loukkaantunut tuosta käytöksestä.
Tähän vielä että lapsi oli sairaalassa pari kk ja meinasi käydä pahin mahollinen. Edes silloin ei kiinnostanut..

Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
Eli siis kukaan ei miehen puolelta tiedä lapsesta, edes hänen kihlattunsa. Sen verran, että hän on töissä paikassa, jossa minä käyn n. 4 krtaa/kk.

Jotenkin vaan itse on ruennut pelottamaan että haluaa kuitenkin minun kanssa pitää jonkinlaiset väli että jos joskus alkaa tuo isyys kiinnostaa. Lapsella on tällä hetkellä isäpuoli, joka onlapselle tosi tärkeä...oikea aarre. Eli periaatteessa en ns. isää lapselle edes tarvii.
mutta en halua ryhtyä siihen myöhemminkään jos käytös on nyt tuommosta...

erikoinen tapaus ja suhdesotku sulla...vähän vaikeaa sen on olla isä kun pitää olla sitä salaa. ilmeisesti hän ei siis ole tunnustanut lasta. anna asian olla.

No ensinnäkin kait saat elatusavun? Hakisin ihan oikeuden kautta kyllä, jos kerta on noin luuseri jätkä. Lisäksi onko hän ollut tämän kihlattunsa kanssa silloin kun sinun kanssasi, vai onko tämä tullut jälkeenpäin? Kyllä mua ainakin kihlattuna kiinnostais, jos miehellä olis lapsi muttei sitä kerro..saatika jos se ois tullu minun aikana =)

En vaivautuis tämän kanssa olemaan tekemisissä. Onko sun pakko käydä siellä paikassa, jossa hän on töissä? Voit sanoa vaikka jotain et "on vähän kiire" tms, jos meinaa liikaa roikkua. Ties vaikka sitä kiinnostaa vaan nimenomaan se seksuaalinen kanssakäynti tms tai kuvittelee, että hän vois jotenkin charmillaan saada sut häneen ihastumaan uudelleen =D Nimettäin tollaset miehet ovat omituisia, joten niitä ei ihan normijärjen kautta voi edes ajatella =)

Ei maksa siis elareita. Rahasta en nyt tässä tilanteessa välitä, koska pystyn huolehtimaan lapsen taloudellisesti. Yritin saada että laitettais isyys paperille, mutta silloin en jaksanut tapella enkä hoitaa tätä asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei maksa siis elareita. Rahasta en nyt tässä tilanteessa välitä, koska pystyn huolehtimaan lapsen taloudellisesti. Yritin saada että laitettais isyys paperille, mutta silloin en jaksanut tapella enkä hoitaa tätä asiaa.

No mut lastenvalvojahan sen ois hoitanut? Eihän sun ois tarvinnut muuta kuin käydä dna-testeissä lapsen kanssa.

ja jälkeenpäin sain tietää että on silloin ollut nykyisen kihlattunsa kanssa yhdessä kun lapsi sai alkunsa.
Valitettavasti mun on käytävä tossa paikassa työn takia...vaikkakin kyllä välttelen sitä tai yritän mennä silloin kun oletan ettei hän ole paikalla..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no sittenhän voit vaan antaa asian olla. jos sen käytös alkaa siellä paikassa ahdistaa, voithan sanoa, että et halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

jos sulla on vähän vakavampi meininki nykyisen miehen kanssa, mitä lapsen vuoksi kovasti toivon, miksei hän voisi adoptoida lasta. silloin ei biologinen keskenkasvuinen isä enää voisi millekään asialle mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
lapsi siis 3 vuotias. Ja siksi lapsi tuolla työreissulla mukana koska hoidan häntä kotona ja teen töitä kotoa käsin

miksei voisi. jos haluat asian kuntoon, tietenkin. mutta siloin isällä on oikeus lapseen samoin kuin sinulla. toisaalta, lapsella on oikeudet esm. isänsä perintöön ym.

Voi sen isyyden toki vieläkin tutkia, se on vaan itse maksettava. Lastenvalvoja silloin aikanaan olisi hoitanut sen ilman teille koituvia kustannuksia... Kolmelta hengeltä tutkimukset noin 800 euroa, suunnilleen.

Lapsen takiako sä tätä asiaa mietit? Tietääkö tää edes olevansa lapsen isä ja oletko sinä siitä edes varma, en pahalla kysy vaan ihan muuten . Sinuna kyllä miettisin kaks kertaa jos tää nykyinen on sulle ja lapselle ok ja vois vielä adoptoida (jäi vähän epäselväksi) lapsen . turhaa siihen on silloin ketään enää sotkea,anna menneitten silloin olla.

Minusta taas lapsen biologinen isä on aina selvitettävä. Vaikka toinen mies lapsen adoptoisi, niin siltikin.

Nimimerkillä elänyt elämänsä ilman biologista isää

No oikeestaanhan nyt en näe tässä mitään ongelmaa loppujen lopuksi. Tai mikä tässä on ongelma ylipäänsä? Et halua tunnustaa tätä miestä lapsesi isäksi. Eikä hän halua olla lapsen kanssa missään tekemisissä käytännössä. Sinulla on kumppani, jota kiinnostaa lapsi. Eli mikä on ongelma? Ilmeisesti tämä työpaikkakäytös?

Mitäpä jos sanot tälle miehelle suorat sanat? Sano, ettei sinua kiinnosta olla tekemisissä? Jos alkaa vaikeeks, niin voisin vihjata, että mitäs tämä kihlattu tykkää siitä, että on lapsosia ympäri kyliä. Luulisi siihen lopettavan.

Minkä takia mies hakee huomiotasi työpaikalla? No siksi, koska selkeästi haluaa seksiä. Jos hän on ennenkin tämän kihlatun kanssa ollessaan hässinyt muita ja sinua, niin hän haluaa siis seksiä. Ei häntä tuo lapsi kiinnosta kyllä yhtään, kuten olet jo huomannutkin. Mutta seksi kyllä kiinnostais, aattelee varmaan että jos niitä penskoja ilmaantuu niin tulee edes yhdelle ihmiselle. On ehkä huomannut, että susta ei oo mitään harmia ku et käräytä. Sinuna sanoisin ihan suorat sanat, että voi vonkuloida sitä seksiä muualla ja kyllä ihan varmasti käräyttäisin, jos alkaisi ongelmaiseksi. Saattaisin kyllä käräyttää muutenkin, mun mielestä ihmisillä on oikeus tietää jos heitä kohdellaan kuin sontaa.

Eli sulla ei siis sinänsä ongelmia ole, tällä miehellä kylläkin =) Älä anna tämän miehen enää sekoittaa elämääsi, ole tyly ja vakuuttava.

Kuka on paperilla lapsen isä, vai oletko ilmoittanut lastenvalvojalle, ettet tiedä isää?

Se, että mies pettää kihlattuaan sinun kanssasi, eikä ole ollut halukas olemaan
lapsen kanssa tekemisissä, kertoo kaiken.
Tuollaiset tyypit, käyttävät toista hyväksi, jos vaikka omassa suhteessa menee
huonosti, olet ns. laastari.
Hän selvästi haluaa jotain sinun kanssasi ja nyt sinun pitää olla fiksu, ja elää
omaa elämääsi, hän ns. pelaa ja hypyttää sinua oman tahtonsa mukaisesti.
Isyyden voi tunnustaa milloin vain ja lapsella on oikeus teini-ikäisenä ottaa
itse selvää, älä siitä huoli.
Minusta kuitenkin kuulostaa tekstisi perusteella, että olet vielä kiinnostunut
hänestä. Nyt sun pitäisi selvittää mitä itse haluat.
Jos lapsella on hyvä isäpuoli, niin en lähtisi vielä sotkemaan tilannetta
enempää, ennen kuin mies aidosti on kiinnostunut lapsestaan.

Kiitos asiallisista vastauksista. Nyk. mieheni on kyllä valmis adoptoimaan ja olen hänen kanssaan tosissaan.

Tuota seksi asiaa en ole kyllä ees tullut ajatelleeksi ja tarkemmin ajateltuna olen kyllä ns. harmiton.

Ja kyllä, tämä asia sinänsä vaivaa koska silloin kun oli minun kanssa meillä suhdetta kesti reilun vuoden. Ja silloin oli aivan erilainen ja ihana ja silloin olin todella rakastunut häneen.

No mutta ap! Se oli sillon ja nyt on nyt!! Ei häntä kiinnosta koko penska, seksi kylläkin. Kyllä tosta käytöksestä sen voit päätellä.

Olet vaan tyly koko äijälle ja unohdat näin.

MItäs sun nykyinen mies sanois, kun vielä selkeesti haaveilet entisen perään? Ja mun mielestä tuollanen empiminen ja arpominen on just sitä, vaikket sitä suoraan osoita. Heti ku tää renttu osoittaa suhun kiinnostusta, viakkaki vaan seksimielellä, niin tunnet itsesi imarrelluksi. Ala tästä lähtien vaan aatteleen, et jos tää tyyppi hakee huomiota, niin se haluaa seksiä. Varmaan nopeesti pääset eroon, kun alat olemaan siis tyly =D Sano vaikka, että on jo hyvä isä lapselle, kiitti hei =)

Kaikista ihmisistä vaan ei oo lapsille isäksi. Ja kaikista ei äidiksi. Niin se vaan menee.

Yhteistyössä