Lapseni elää roskaruualla

Katsooko kukaan parhaillaan telkkarissa menevää Liv D: Lapseni elää roskaruualla -ohjelmaa? Aika uskomatonta menoa, taaperoja jotka eivät ole ikinä syöneet "oikeaa ruokaa", pelkkää pikaruokaa...

Lisäys: Oho, yhdellä taaperon äidillä oli viime vuonna syödänkohtaus, alle kolmekymppinen. Ja samat ruokatavat jatkuvat...
 
Viimeksi muokattu:
Hmm, viisivuotias joka ei ole ikinä käynyt hammaslääkärissä/tarkastuksessa? Onko tuo mahdollistakaan Suomessa? Onneksi tuo äiti nyt vähän tajusi yrittää skarpata, mutta ihanko oikeasti kukaan ei ole opettanut aikuiselle että ei ole terveellistä syödä pikaruokaa joka päivä? Ei edes sydänkohtauksen jälkeen?
 
Saraldo
Kun me oltiin iso lätäkön takana reissussa, niin ravintoloiden lasten listassa ei yleensä ollut mitään vähänkään terveellistä vaihtoehtoa. Chicken fingers tuntui olevan siellä sama kuin meidän lihapullat, joka paikasta sai niitä. Ja leivonnaiset... mä, joka olen äärettömän perso makealle, en pystynyt syömään sikäläistä suklaakakkua kuin muutaman lusikallisen, siitä tuli jo paha olo :x. Mäkkäri löytyi kutakuinkin joka korttelista, parhaasta vielä KFC lisäksi. Mun mies, joka ei yleensä saa napaansa täyteen suomalaisissa ravintoloissa, joutui siellä jättämään vähintään kolmasosan annoksestaan syömättä.
 
Vietin joskus 2000-luvun alussa puolisen vuotta Englannissa, ja prkele, että tuli suomalaista ruokaa ikävä! Oli todella työn takana löytää tuoreita ruoka-aineksia esim. marketeista (juu, varmaan torilla olis ollu, mut työajat salli vaan markettishoppailun). Kaikki oli puolivalmisteita ja niistäkin suurin osa nimenomaan paneroituja. Samoin kaikki ravintolaruoka lillui rasvassa tai oli kyllästetty kahden sentin kerroksella valkoisia jauhoja.

En ole mikään -gaani tai -fiili, enkä normaalisti edes kauhean tarkka omasta esim. suolan tai rasvan käytöstä, mutta jo viikon brittiruokien jälkeen alko olla krooninen ähky ja suussa limanen rasvakerros. Ja mikään tavaton näky ei ollu sairaalloisen ylipainoinen äiti, joka piti alle vuoden ikäistä lastaan hiljaisena sipseillä (eikä nyt puhuta mistään maissinaksuista, vaan oikeen kunnon rasvalastuista), suklaapatukalla tai limskalla.

Itse lihosin tuona aikana hiukan alta 10 kg ja vieläkin puistattaa esim. se ensimmäisenä majoitushotelliaamuna (tietämättömänä) tilaamani "Full english breakfast", josta sain kohteliaisuudesta syötyä n. puolet, ja senkin energiamäärä olis riittäny pitkälle seuraavan päivän puolelle...
 
Tässä ohjelmassa nuo vanhemmat ei edes ole mitenkään kamalan isoja, no tuolla yhdellä isällä on ylimääräistä... Useampaa perhettä siis seurataan. Jotenkin hauskaa kun ne itse kokatut terveellisemmät ruuat tuolla yhdessä perheessä ovat valkoista pastaa ja kotitekoista pizzaa... :D Mutta pääasia että lapsi saa sentään terveellisempää ruokaa kuin aikaisemmin.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV;25449108:
Tässä ohjelmassa nuo vanhemmat ei edes ole mitenkään kamalan isoja, no tuolla yhdellä isällä on ylimääräistä... Useampaa perhettä siis seurataan. Jotenkin hauskaa kun ne itse kokatut terveellisemmät ruuat tuolla yhdessä perheessä ovat valkoista pastaa ja kotitekoista pizzaa... :D Mutta pääasia että lapsi saa sentään terveellisempää ruokaa kuin aikaisemmin.
Niinpä!
 
jos vain söisi niin OK
Kyllä saisi elää vaikka roskaruualla kunhan meidän lapsi söisi edes jotain. Vuosia ollaan oltu maitolasi ja kurkkuviipale päivässä-linjalla. Kaikki on niin suhteellista.
 

Yhteistyössä