Lapseni ärsyttävä kaveri. Kohtalotovereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ärsyyntynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Ärsyyntynyt"

Vieras
Ärsyttää niin vietävästi poikani kaveri. Just eilen tuli meille hakemaan poikaani leikkimään, tänään heti koulun jälkeen oli taas oven takana. Ja hyvähän se on että pojalla on kavereita, MUTTA kun se pyytää poikani tavaroita omakseen, isojakin tavaroita. Tunkee sisälle vaikka kehoitettu lähtemään kotiin koska omat lapset tulevat sisälle syömään ja tekemään läksyt pihaleikkien jälkeen ennen harrastuksiin lähtöä. Kehoitettu tätä poikaa lukuisia kertoja lähtemään omaan kotiin mutta kehoitukset kaikuu kuuroille korville. Pokkana vaan kävelee ulko-oven ohi muihin huoneisiin kunnes sanoin että NYT sulla on kuule väärä suunta ja sitten lopulta uskoi. Kun sanoin meidän lapsille että tulkaa syömään niin hän ilmoitti että kamala nälkä, mitä ruokaa teillä on?! Sanoin että meille voi tulla ulkoleikkeihin mutta syömään mennään kyllä omaan kotiin. Asuukin lähellä ja tosiaan ulkoleikeissä olivat ja vasta luvatta tuli sisälle vaikka omaan kotiin kehoitin menemään. Ei kun syömään olisi pitänyt jäädä. Kuinka ärsyttävää! Omia lapsiani vannotin että noin ei kylässä käyttäydytä vaan aikuista pitää aina uskoa. Ja ennenkuin pihalle lähdetään niin syödään ainakin välipalaa ettei tarvitse kylässä ruokaa anella. Eniten ärsyttää tuo että tullaan vaan pokkana sisälle ja sitten saisi melkein kantaa toisen ulos!!

Oliskohan suurin ongelma ärsyyntymisessäsi kuitenkin se ettet itse osaa sanoa suoraan että ei käy. Se on joillekin niin vaikeaa ja sitten selän takana juputetaan ja maristaan. Jossain vaiheessa elämää olis kuitenkin hyvä opetella, noin niinkuin itsesi ja hermojesi kannalta.

Auts! Minä olin juuri tuollainen lapsi! :D Olin kaverini kotona melkein joka päivä, yhdeksänvuotiaasta ysiluokan loppuun, ja vielä senkin jälkeen viikonloppuisin. Kaverin isä ei pystynyt salaamaan ärtymystään, äiti vähän paremmin. Olin siellä silti aina... varastin myös heiltä tavaraa, koska olin kateellinen kun kaverilla oli kaikkea enemmän ja hienompaa kuin minulla. Tietysti valehtelin etten ole mitään ottanut. Palautin kyllä kaverin legopalikoita ja turtles-nuken myöhemmin, annoin ne sille 25-vuotislahjaksi.. Niin että koita kestää vaan, edessä voi olla pitkä ja tiivis ystävyys! Ei varmaan lohduttanut, mutta ei ollut tarkoituskaan..

Mua ärsyttää oman lapseni (tyttö) paras kaveri. Tosin eri syistä. Mua suunnastaan etoo kun tokaluokkalainen puetaan napapaitaan, mikroshortseihin ja kiilakorkonilkkureihin. Oikeesti, kuka vanhempi ostaa lapselle tuollaisia vaatteita? Varsinkin kun lapsella on vatsaa.

Muutenkin sellainen supina ja uhmakas käytös v*tuttaa tässä lapsessa.

toivottavasti et enää ole tuollainen kaveri[QUOTE="hehe";30306880]Auts! Minä olin juuri tuollainen lapsi! :D Olin kaverini kotona melkein joka päivä, yhdeksänvuotiaasta ysiluokan loppuun, ja vielä senkin jälkeen viikonloppuisin. Kaverin isä ei pystynyt salaamaan ärtymystään, äiti vähän paremmin. Olin siellä silti aina... varastin myös heiltä tavaraa, koska olin kateellinen kun kaverilla oli kaikkea enemmän ja hienompaa kuin minulla. Tietysti valehtelin etten ole mitään ottanut. Palautin kyllä kaverin legopalikoita ja turtles-nuken myöhemmin, annoin ne sille 25-vuotislahjaksi.. Niin että koita kestää vaan, edessä voi olla pitkä ja tiivis ystävyys! Ei varmaan lohduttanut, mutta ei ollut tarkoituskaan..[/QUOTE]

[QUOTE="jaahas";30306874]Oliskohan suurin ongelma ärsyyntymisessäsi kuitenkin se ettet itse osaa sanoa suoraan että ei käy. Se on joillekin niin vaikeaa ja sitten selän takana juputetaan ja maristaan. Jossain vaiheessa elämää olis kuitenkin hyvä opetella, noin niinkuin itsesi ja hermojesi kannalta.[/QUOTE]

Jusst näin! Ei kai se ny herran jestas, kovin vaikeaa kuvittelisi olevan, että pysäytätte sen lapsen heti ovella, ettekä päästä sisään? Arvaisin samaa, että ärsyyntyminen on lähinnä tuota omaa kykenemättömyyttä. On se kumma ku annetaan kakaroiden hyppiä silmille. Jos et halua sitä kylään niin älä päästä. Haloo?

Meillä pyydetään ystävällisesti pöytään.
Taitaa olla omassa päässä ongelma. Et osaa olla vieraanvarainen ja lapsi ärsyttää koska et vaan pidä hänestä.
Ärsyttää niin vietävästi poikani kaveri. Just eilen tuli meille hakemaan poikaani leikkimään, tänään heti koulun jälkeen oli taas oven takana. Ja hyvähän se on että pojalla on kavereita, MUTTA kun se pyytää poikani tavaroita omakseen, isojakin tavaroita. Tunkee sisälle vaikka kehoitettu lähtemään kotiin koska omat lapset tulevat sisälle syömään ja tekemään läksyt pihaleikkien jälkeen ennen harrastuksiin lähtöä. Kehoitettu tätä poikaa lukuisia kertoja lähtemään omaan kotiin mutta kehoitukset kaikuu kuuroille korville. Pokkana vaan kävelee ulko-oven ohi muihin huoneisiin kunnes sanoin että NYT sulla on kuule väärä suunta ja sitten lopulta uskoi. Kun sanoin meidän lapsille että tulkaa syömään niin hän ilmoitti että kamala nälkä, mitä ruokaa teillä on?! Sanoin että meille voi tulla ulkoleikkeihin mutta syömään mennään kyllä omaan kotiin. Asuukin lähellä ja tosiaan ulkoleikeissä olivat ja vasta luvatta tuli sisälle vaikka omaan kotiin kehoitin menemään. Ei kun syömään olisi pitänyt jäädä. Kuinka ärsyttävää! Omia lapsiani vannotin että noin ei kylässä käyttäydytä vaan aikuista pitää aina uskoa. Ja ennenkuin pihalle lähdetään niin syödään ainakin välipalaa ettei tarvitse kylässä ruokaa anella. Eniten ärsyttää tuo että tullaan vaan pokkana sisälle ja sitten saisi melkein kantaa toisen ulos!!

Voi miksi sille lapselle ei voi tarjota ruokaa??? Kyllä minä tarjoan aina jos joku "tunkee" sisään tai on kutsuttuna meillä ruoka-aikaan. Jos se lapsi on peruskohtelias eikä hauku tekemääsi ruokaa niin anna sille lautanen nenän eteen! Ole vieraanvarainen ja kohtelias ihminen!

Voi miksi sille lapselle ei voi tarjota ruokaa??? Kyllä minä tarjoan aina jos joku "tunkee" sisään tai on kutsuttuna meillä ruoka-aikaan. Jos se lapsi on peruskohtelias eikä hauku tekemääsi ruokaa niin anna sille lautanen nenän eteen! Ole vieraanvarainen ja kohtelias ihminen!
Kuinka isoja määriä te teette ylimääräistä ruokaa jos tosta noin vaan pystyy muillekkin tarjoomaan vai annatko omasta annoksestasi? Meillä ainakin jää aina todella nirkonen määrä. Tosin isommassa perheessä varmaan jää enempi(meillä on 4h)

Yhteistyössä