HUOH!!! naapurin lapsesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Lapset on lapsia1 Sun pitää tehdä selväksi teidän säännöt. Mullekki naapurin tyttö luetteli just monena päivänä minä päivinä häntä voi pyytää meille. (kaikkina muina paitsi yhtenä) :) Tässä aiemmin illalla ois tullu samasta oven avauksesta kun vein roskat. Narrasin et ollaan just saunaan menossa. :) Heille oli vieraita tulossa (mut ei hänen ikäistä seuraa) ja tuumas et voi tulla meille kun ei hänelle tuu leikkikaveria. :) Mä olen sitä mieltä et lapset on lapsia (joskus tosi ärsyttäviä) ja aikuinen on se joka määrää. Ei niitä pidä heti tuomita vaikka vähä joskus sapettaa.

Lapset on lapsia, mutta silti vanhemman tehtävä on opastaa käytöstavoissa. Jos niitä ei opita niin onko sitten aikuisenakin sallittua kävellä kaapille ja rohmuta vaan siitä? Äiti ja isä ne tavat opettaa ei naapuri.

Alkuperäinen kirjoittaja sisi:
On omassa asenteessasi kyllä puoliksi se vika. Jos kotona ei tosiaan tehdä vielä ruokaa ja lapsella on nälkä, niin nälässäkö pidät lasta? Tai tuo juomisen antaminen. Paljonko menetät jos annat lasin käteen ja sanot että ota vettä hanasta. On lapsen omissa tavoissakin kyllä paljonkin parantamisen varaa jos sisään kävellään ja otetaan kysymättä sipsejä. Mutta sunkin käytös on aika törkeää jos pieni kyläilijä ei vettä saa.

ollut mikään pieni kyläilijä. Vaan röyhkeä kersa. Miten te oikeesti siedätte näitä naapurin kakroita.
en ole ap

Meillä ainakin saa kaveritkin ruokaa jos oma lapsi sattuu syömään kun kaveri on meillä. Ei se ole mulle mikään ongelma.Sitten varmaan alkaisin muuttaa asioita jos noin kävis kun ap:lle. Tuollainen käytös ei tosiaan ole hyväksyttävää. Itse ainakin kertoisin lapselle "säännöt". Kun kuitenkin ne ovat pieniä ihmisiä,eikä voi olettaa että kaikki olisi selvää heille,varsinkin jos kotona ei olla asiaan puututtu.

Tämä ketju muutes laitti miettimään että kuinkahan ne omat lapsukaiset käyttäytyy kavereilla ollessaan. Ei ole tullut mieleen kysyä keltään että mankuvatko tms. Ollaan asiasta lasten kanssa puhuttu,että silloin jos tarjotaan niin on lupa ottaa,ikinä ei itse pyydetä,paitsi vettä jos on kova jano. Silloinkin pyritään tulemaan kotiin juomaan,mutta hätätapauksessa korkeintaan vettä saa pyytää.

siis että ap on paha ihminen kun ei tykkää siitä et naapurin muksu tulla lampsii sisälle, menee sipsipussille lupaa kysymättä ja alkaa vaatia ruokaa :o
menkäähän itteenne nyt oikeasti... ei kukaan aikuinen tuollaista käytöstä naapurin lapselta katso...

Alkuperäinen kirjoittaja venla:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ohoh! Meillä on kyllä kaverit saaneet aina syödä kun on nälkä. Ja olisist samalla voinut opastaa hyvästä käytöksestä. Mutta viimeisen kommentin jälkeen, ei sinulta sellaista olisi voinut edes odottaa.:/

Ihanko tosissaan rupeet ruokkimaan naapurin muksuja vaikka teillä ei olis ruoka-aika?

Siis oikeesti..?
¨Kyllä mä nyt voin vaikka voileivän tehdä niin lapselle kuin aikuisellekin jos jollain on nälkä...Ei mitään rikkaita olla mutta ei meidän talous yhteen leipään kaadu.

Sitten kun annat sen leivän, niin naapurin täti valittaa kun kotona ei enää ruoka maistunut. En siis itsekään tykkäis jos lapset ois syöny naapurissa mahansa täyteen ennen ruokailua, vaan mieluummin tykkäisin, että heidät ohjataan kotiin kun tulee nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mina:
Alkuperäinen kirjoittaja venla:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ohoh! Meillä on kyllä kaverit saaneet aina syödä kun on nälkä. Ja olisist samalla voinut opastaa hyvästä käytöksestä. Mutta viimeisen kommentin jälkeen, ei sinulta sellaista olisi voinut edes odottaa.:/

Ihanko tosissaan rupeet ruokkimaan naapurin muksuja vaikka teillä ei olis ruoka-aika?

Siis oikeesti..?
¨Kyllä mä nyt voin vaikka voileivän tehdä niin lapselle kuin aikuisellekin jos jollain on nälkä...Ei mitään rikkaita olla mutta ei meidän talous yhteen leipään kaadu.

Sitten kun annat sen leivän, niin naapurin täti valittaa kun kotona ei enää ruoka maistunut. En siis itsekään tykkäis jos lapset ois syöny naapurissa mahansa täyteen ennen ruokailua, vaan mieluummin tykkäisin, että heidät ohjataan kotiin kun tulee nälkä.

No mä olisin kysynyt siltä äidiltä suoraan että koska olet ruokkinut lapsesi viimeksi kun meillä kinuaa ruokaa,luulis ton nyt ainakin vähän herättävän se naapurin äidin,tai ainakin itseäni nolottas jos joku luulis että lapstani pidän nälässä ja ilmottasin omalle lapselleni että vieraissa ei ruokaa pyydetä/syödä.Mutta jos sitä lasta ei oikeasti ruokita niin sittenhän tarina aika surullinen.

Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
samalla oven avauksella,kun meijän lapset oli menossa ulos. tuli naapurin likka sisälle... no tietty osa meijän lapsista jäi sitten sisälle. ei siinä mitään ,mutta tuli keittiöön ja otti sipsipussista kouralisen ja tunki naamaans niin,että puolet oli lattialla... seuraavaksi
- mulla on nälkä. sanoin että kotiin syömään
-ei ne tee vielä ruokaa

-saanko mä jotain juotavaa??
-saanko mä leivän
- saanko mä tulla teille illalla ,kun te katotte leffaa
ARGGG!!!!!

Ja sitten tuon äiti vaan lampsii meille sisälle ja huutaa muksuansa!!!!!!!! ei voi lapsestakaan kauheasti vaatia jos äiti on tuollainen!!!!

voi ei, kuulostaa tosi rasittavalta. Voisiko esim. sanoa, että meillä lapset eivät ota herkkuja ilman lupaa?

Miksi ihmiset yleensä syövät sipsejä ja antavat vielä lapsienin syödä niitä? En ymmärrä. Lukekaa vähän elintarviketeknologiaa ja miettikää sen jälkeen mitä suuhunne laitatte. Jos lapsella on tuollainen ruokavalio, ei ole ihme että käyttäytyy noin.

meillä ainakin kävi koko kulmakunnan penskat syömässä ja herkuttelemassa kun oma mukula oli pieni.
hassua heti vetää johtopäätös ettei lapsista pidettäisi huolta jos tulevat naapurille tai kavereille syömään.
lapsille nyt vaan maistuu kylässä ja jos vielä sattuisi olemaan tarjolla karkkeja sipsejä yms. niin takuulla kelpaa.
nykyajan lapset ovat vielä rohkeita ja tottuneet varmaankin päiväkodista että kaikki on vähän niin kuin yhteisessä käytössä.
meillä oli sitten käytäntönä, että joskus sai herkkuja, ruokaa yms. mutta joskus taas ei saanut.
voi ihan nätisti sanoa asiasta lapselle. kyllä varmaan ymmärtää kun selittää, että kotona ruoat ovat yleensä tarjolla kotiväelle.
ja tosiaan, pienen voikkarin antaminen ei varmaan ketään konkurssiin aja.

Yhteistyössä