lapsenhyväksi käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

s

Vieras
Sanoa kaikille että kun te varoittelette lapsia vieraista miehistä ja naisista,ettei saa mennä mukaan yms.MUISTAKAA varoittaa myös äidistä,isästä,enosta mummoista sun muista sukulaisista,kertomalla että mitä he eivät saa tehdä,siis mikä heidän kanssaan on normaalia kanssa käymistä,vaikeaa se on lapselle selittää mutta muistakaa myös tuo että se kusipää voi olla joku teidän läheisenne!

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Sanoa kaikille että kun te varoittelette lapsia vieraista miehistä ja naisista,ettei saa mennä mukaan yms.MUISTAKAA varoittaa myös äidistä,isästä,enosta mummoista sun muista sukulaisista,kertomalla että mitä he eivät saa tehdä,siis mikä heidän kanssaan on normaalia kanssa käymistä,vaikeaa se on lapselle selittää mutta muistakaa myös tuo että se kusipää voi olla joku teidän läheisenne!

Taitaa olla huonoa kokemusta jostain läheisestä=(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten osaan kertoa ikään sopivasti?

toi on se piippu juttu,eli siis kun lapsi osaa puhua ja ymmärtää asioita,voi yrittää kertoa juuri ulkopuolisista vaaroista ja myös "sukuvaaroista"kertoa että sinua ei saa sieltä koskea jos ei ole kakan vaihto yms,yrittää kertoa jotenkin säikäyttämättä että jos joku koskettelee sinua,pyytää sinua koskemaan niin ei saa tehdä,ja kertoa ettei se ole koskaan lapsen syy vaan sen joka on niin tuhma ja tekee niin,ja pistää ymmärtämään että esme äitille tulla kertomaan,vaikea selittää,se tuntuu varmaan monesta kummalliselta selittää että eno,setä,vaari,mummo yms voi tehdä noin.mutta se kannattaa.edes jotain turvaa yrittänyt lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja s:

Taitaa olla huonoa kokemusta jostain läheisestä=(
siis mun ex,lasten isä teki tytölle.toisesta tytöstä ei tiedä.sisäisesti seksuaalisesti ei ole käyttänyt.
oikeuteen mennään korkeimpaan tuosta ja minä joudun kunnianloukkauksesta raastupaan kun olen pitänyt huolen että koko hänen naapuristonsa tietää mikä sika siinä asuu,minä voin maksaa sakot,minä voin jopa istua sen asian takia,mutta minä en päästä häntä tästä helpolla vaikka oikeus päästää!

Täällä jotain linkkejä:

http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/perhe_koti/lapset_kasvatus/lapsen_turvakasvatus/fi_FI/lapsen_turvakasvatus/

Tärkeintä on puhua asiasta lapsen kanssa. Ei se pelkoa lietso. Annetaanhan liikennekasvatustakin jo ihan pienestä, eikä se silti saa lasta paniikinomaisesti pelkäämään liikennettä. Ja ihan kuten liikennekasvatusta, myös turvakasvatusta päivitetään koko ajan lapsen kasvaessa.

Koskemattomuus on kallis asia, lapsen perusoikeus!

Yhteistyössä