Lapsenhoidon lisäksi isovanhempien hoitajaksi?

Ollaan siinä vaiheessa elämänkaaria, että voin vauvan ja murkkujen lisäksi päätyä anoppini ja appeni hoitajaksi muutaman kuukauden kuluessa. Onko palstalla ihmisiä, jotka samaan aikaan kotihoitavat useampaa sukupolvea? Mitä se vaatii? Tuleeko siitä mitään?

Piika-äiti
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Papalla astma ja parkinson ja mummolla meniere, alzheimer ja sydänvaivoja ja suolisto-ongelmia. Lisäksi kaikkea pientä kränää ja unilääkkeiden liikakäyttöä. Esim.
Tulee olemaan raskasta. Toivottavasti saat heille intervallipaikan, jossa voivat välillä olla, siellä pystytään myös paremmin toteamaan koska ovat laitoshoidon tarpeessa pysyvästi.
Voit laittaa mulle yytä, jos voin jotenkin auttaa. Dementtiakodissa hoitajana.
 
hei
Äitini sairastui puolitoista vuotta sitten altzhaimeriin tai oikeammin oireet tulivat niin näkyväksi,että vasta silloin ymmärsimme mistä kysymys....itkua,surua ja "äidistä luopumista"=eron tuskaa,hidasta sellaista tämä aika on ollut. Raskasta jo tuo surutyö en pystyisi lisäksi (pienen lapsen kanssa) omaishoitajana toimimaan-henkisesti en siihen pystynyt!! Tosin olisimme joutuneet muuttamaan toiselle paikkakunnallekin-hänen luokseen, EI missään nimessä halunnut kotoaan muuttamaan.Tauti edennyt hurjaa vauhtia ja kohta koittaa aika miettiä dementiakotia.
 
Nalletar
Itse en alkaisi, vaikka työkseni olen vanhuksiakin hoitanut. Raskasta hommaa ja vieläpä jos kahden ihmisen omaishoitajaksi päädyt niin ehkäpä turhankin raskasta. Riippuu tietysti ajastakin, hoidatko viikkoja vai vuosia. Ajatus kyllä kaunis.
 

Yhteistyössä