Lapsena 80-luvulla???

• Viestiketjun aloittaja muita?
  • Ensimmäinen viesti
Jenis
Ihanaa, mä muistan nää kaikki! -74 siis itse.

Mutta mikä se tosiaan oli se vipstaaki, joka laitettiin nilkkaan, narun toisessa päässä oli pallo ja sitten pyöritettiin sitä palloa ja hypittiin sen narun yli?

vm-76
Mistä lie tuli mieleen ne kirjekaverit ympäri maailmaa mitä opettajat jakoi koulussa. Mikä ihme systeemi se oli. Joku lappu missä oli jonkun tuntemattoman ihmisen tiedot jolle sitte kirjoteltiin....Oliks se joku organisaatio mihi liityttiin?

Alkuperäinen kirjoittaja -82:
Maalla tehtiin heinätöitä oikeiden paalien kanssa eikä niiden kamalien muovipallukoiden...

Nahkaiset nimipenaalit oli suosittuja. Koulussa tehtiin vohvelikankaisia käsitöitä.

Elämä oli kiireettömämpää, ainakin lapsen silmin. Tosin joskus vähän ärsyttävää, kun kaverin soittoa piti päivystää puhelimen ääressä ja sittenkin kaikki jutut kaikui koko perheelle, kun puhelin oli eteisessä eikä johto riittänyt omaan huoneeseen.

Etnisiä ruokia ei juuri ollut tai edes hampurilaispaikkoja, vaan kotiruoka oli se juttu.
meillä tehtiin heinä seipäälle ja tonkat oli vesialtaassa josta maitoauton tullen nostettiin. Harvoin soiteltiin kaverille ja nekin tosiaan sovittiin etukäteen :D

Alkuperäinen kirjoittaja vm-76:
Mistä lie tuli mieleen ne kirjekaverit ympäri maailmaa mitä opettajat jakoi koulussa. Mikä ihme systeemi se oli. Joku lappu missä oli jonkun tuntemattoman ihmisen tiedot jolle sitte kirjoteltiin....Oliks se joku organisaatio mihi liityttiin?
Tota en muista, mutta kaikissa lehdissä esim. suosikissa oli sivutolkulla kirjeenvaihtoilmoja :)

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
mullakin oli Ranskasta Jean =)
Ja mulla Italiasta Concetto :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko teillä sellainen taskulamppu, johon sai vaihdettua punaisen tai vihreän värin? Oli paperinukkeja, syötiin saunalenkkiä ja juotiin punasta jaffaa..
Ihanan nostalgista. Mulla oli sellanen lamppu ja joskus pimeällä leikittiin valopiilosta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Mutta mikä se tosiaan oli se vipstaaki, joka laitettiin nilkkaan, narun toisessa päässä oli pallo ja sitten pyöritettiin sitä palloa ja hypittiin sen narun yli?
Muistan, mutten nimeä. Papattipallot muistan myös, niistä lähti hyvät hajut. Yhden vuoden hittilelu oli limainen käsi, jolla läpsittiin kavereita ja seiniä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Muistan, mutten nimeä. Papattipallot muistan myös, niistä lähti hyvät hajut. Yhden vuoden hittilelu oli limainen käsi, jolla läpsittiin kavereita ja seiniä.
Joo, ja ne Monchi (?) apinat?

En muista mikä niiden nimi silloin oli. Nyt niitä on BR-lelussa taas ja mun tyttö haluu semmmoisen.

http://www.br-lelut.fi/products/freesearch/heiluripallo/

Commondore 64 ja sen pelit... Älyttömän kauan joutui odottamaan, että joku peli lataa valmiiksi. Kelattiin niitä kasetteja ees taas, että löytyy oikea kohta. Jos oli ongelmia latauksessa, säädettiin sen kasettipesän äänipäitä ruuvimeisselillä. Joissain uusimmissa malleissa oli siinä päällä vipu, mistä pystyi niitä säätämään. :D

-78
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
mullakin oli Ranskasta Jean =)
Ja mulla Italiasta Concetto :D
Mulla Turkista Dirim (joka on nykyään facebook kaveri)

Yhteistyössä