Lapsena 80-luvulla???

• Viestiketjun aloittaja muita?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vm-77:
Henkselit oli muotia ja sitten ne alko roikkumaan alhaalla. Purtsarit oli myös in, twistinarut tais tulli sillon ja syrjäytti hyppynarut ja myös hulahulavanne piti olla jokaisella tytöllä. My Little Ponyt ja Kaalimaan kakarat muistan myös. Pastellivärit tuli vaatteissa muotiin. Dingo oli suosiossa huiveineen ja hiluineen. Ekat tietokoneet ja videopelit ja videot tuli kotitalouksiin ja kannettavat NMT 900 puhelimet autoihin.
Ja ne neonväriset toppatakit... :LOL:

pian 35 vee
´75 Muistan kun R-kioski aukesi klo 8 aamulla lauantaisin ja olin siellä heti silloin ostamassa viikkorahalla irtokarkkeja. Aluksi viikkoraha oli markan, mutta nousi jossain vaiheessa kahteen markkaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Mulla oli talvella semmoinen sikapitkä pipo, jonka sai kaulaliinaksi. Oikeasti aika järkyttävä ja teki pään kääntämisen vaikeaksi, mutta sellainen piti olla, kun kaikilla muillakin oli :)
Ostin sellaisen pojalleni viime talvena :D. Mutta nykyään ne tuntuu olevan astetta kevyempiä kuin 80-luvulla. Mun sikapitkä piponi tippui aina päästä.

pankeista sai käydä hakemassa kaikkee krääsää. Lukujärjestyksiä, viivottimia, kyniä, säästölippaita, joulukalentereita, eikä tarvinnut olla ko. pankissa mitään tiliä. Ja kun pankkeja oli ainakin Helsingissä silloin joka kulman takana niin hyviä saaliita saatiin.

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
-79 syntynyt. :wave:
Tuli noista karkeista mieleen, että oli sellasia koppikiskoja, missä oli luukut. Siinä luukulla sitten yritettiin varvistella ja osoittaa lasin läpi: "5 pennillä noita, sit 10 pennillä noita" :D
Samoin -79 syntynyt :wave:

Ja meidän lähikiska on edelleen tuollainen ja siellä on numeroin varustellut irtsarihyllyt ;) :D Lapset tykkää :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
76 syntynyt ja 80-luvulla oli kaikkee ihanaa, musiikki oli parempaa, vaatteet ihania, värikkäitä, rentoja jne, telkkarista tuli kaikkien aikojen parhaat ohjelmat, ritariässä, miami vice, dallas... ihana 80-luku :)
Kyllä, se oli aivan ihanaa aikaa. Meillä oli koulussa hajukumeja ja sellainen magneettipenaali. Villapaidat oli joko karkean villaisia tai tosi sähköisiä poolopaitoja, ja tukka oli sähköstä pystyssä. Muistan mun ala-asteen luokkakuvissa kaikilla oli ruskeat tai siniset sammarit, pojilla hekselit, ja joku ruskea tai keltainen neulepoolopaita, ja avain narussa kaulassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
-79 syntynyt. :wave:
Tuli noista karkeista mieleen, että oli sellasia koppikiskoja, missä oli luukut. Siinä luukulla sitten yritettiin varvistella ja osoittaa lasin läpi: "5 pennillä noita, sit 10 pennillä noita" :D
Samoin -79 syntynyt :wave:

Ja meidän lähikiska on edelleen tuollainen ja siellä on numeroin varustellut irtsarihyllyt ;) :D Lapset tykkää :D
Ihanaa, että on säilytetty sellaisenaan! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja omenainen:
Talvella pipot, missä oli oman pään kokoinen tupsu :D
nää oli ihania! toinen vaihtoehto oli jonkun elukan häntä siinä pipossa :D
Mulla oli sellainen karvalakki jossa oli häntä :D. Itse asiassa kaksikin; valkoinen ja harmaa. Ketuttaa, kun niitä ei löytynyt vanhempien vintiltä enää...olisin käyttänyt omilla muksuilla.

80 syntyny mie. Muistan ko meille tuli mikro. Vuotta en muista, oliko se ees 80-lukua... Vieläkkään en ossaa mikroa käyttää ilman opastusta. No siis jos totun nii turvalliset lämmitykset... :ashamed: Bodyt ja tosiaan ne ihanat talvet, sillon oli OIKEASTI lunta. Muistan minun ihanat tummansiniset huopasaappaat. Olen yrittäny ettiä omalle mukulalle niitä, tiän että ne on tallessa ja kunnossa. Niillä mie juoksin navettaan isin perässä ja navetassa kyykistyin kattomaan ko lumi sulasi niihin. :heart:

Miksen saa olla lapsi taas |O

Yhteistyössä