Lapsen ylipaino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viiden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viiden äiti

Jäsen
23.01.2005
88
0
6
Hei! :wave:

Auttakaa, olisiko kenelläkään tietoa lasten pituus/paino taulukoista? :o

Miellä kun on murkkuikää lähentelevä neitonen jolla on jonkin asteista paino ongelmaa. :ashamed: Siis tuonne ylipainon suuntaan, niin kuin on itsellänikin.

Painotaulukkoa ei ole tarjolla , mutta tuossa murkun kynnyksellä monille tulee pieni lihomispyrähdys, sitten nuoret yhtäkkiä venähtävät pituutta ja kilot eivät vastaavassa tahdissa lisäänny.
Mutta katso, mitä lapsi suuhunsa pistää eli pidä kotona saatavilla hedelmiä ja vihanneksia ja unohda kaikki herkut.

Kiitos äiti-71.

Antamastasi linkistä löytyi sitä mitä kaipasin. Kyllä vaan meillä elelee kaksi murkkua joilla painoa on hiukka liikaa eli ovat tuolla suurikokoisten lasten sarakkeessa majailevia.

Joten eiköhän nyt aleta itse kukin hiukan tarkkailemaan niitä suupaloja jotka tuonne masuun asti pääsevät. :) :)

Minä jo olenkin itse ollut "tarkkailussa" parisen viikkoa. :whistle: :whistle: Vaan minulla on mistä ottaa. :ashamed:

Hyvä jos oli apua linkistä "viiden äiti".

Meillä myös tokaluokkalainen pyöreähkö ja kulkee kasvukäyrien yläviivoilla, itse en ole huolissani syömme kumminkin terveellisesti mutta liikuntaa saisi olla enemmän mutta väkisinkään ei häntä voi mihinkään viedä. Täytyy vain toivoa, jotta itse haluaisi johonkin liikunta harrastukseen.

äiti -71

En tiedä taulukoista, mutta itselläni on kolme poikaa kaikki syntyivät noin 4kg 500kiloisina.

Nyt vanhin 14vuotias, näyttää anorektikolta, seuraava on 12v.
näyttää normaalilta ja pahnanpohjimmainen on nyt 7vuotias, ehkäs pikkasen pyöerähkö?????

Vaikea sanoo...... :wave:

lähetä tyttö lääkäriin. Painonousun syynä voi olla syöminen jokin sairauden oireiden tai muun pahanolon helpottamiseksi. Esim. hoitamatonta astmaa sairastavat syövät usein oloaan helpottaakseen eivätkä jaksa liikkua riittävästi painon pitämiseksi normaalina. Perusteellinen lääkärintarkastus saattaa selvittää lihomisen syyn. Koulussa lääkärintarkastuksia on harvoin.

Yhteistyössä