Lapsen ylipaino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viiden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viiden äiti

Jäsen
23.01.2005
88
0
6

Hei!

Osaisiko kukaan auttaa tai olisiko teitoa lasten ylipainon osalta kellään täällä puolen.

Lähinnä kaipailen sellaista taulukkoa josta kävisi ilmi ikä/pituus/suosituspaino=hyvän olon paino, vähän samaan malliin kuin taulukoita löytyy esim. painonvartijoilta aikuisille.

:headwall: Nettiä olen tänään selannut suuntaan jos toiseenkin vaan ei löydy kaipaamaani taulukkoa, kaiken mailman ohjeita kyllä. :(

Meillä kun minun lisäkseni paino huolettaa myös murrosikäisiä teinejä (2kpl). He kun ovat kieltämättä hiukan pulskan puoleisia ja nyt alkavat itsekin sen nähdä. :ashamed:

http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/index.xsp?SID=CC16014424ECBC76C292

Tuo ei nyt suoraan näytä ihannepainoa mutta sillä voi verrata mihin asettuu ikäryhmänsä mukaan. Ja jos esim pituus menee keskikäyrällä mutta paino kovasti yli, kertoo se ainakin sen että on tukevammassa kunnossa kuin ikäisensä keskimäärin.

Kiitos halssi.
Tuosta linkistä oli minulle apua jonkin verran. Sain nimittäin ainakin jonkinlaisen käsityksen siitä missä rajoissa tuon tukevan puoleisen lapsukaisen pitäisi olla.
Selvisi hänelle itselleen myös kuinka paljon voisi hoikempi olla. :) Tosin hän totesi ettei ikinä pääse edes tuolle keskitasolle käyrillä. :o

No. Vaan minäpä kannustin jotta kyllä onnistuu jos minä onnistun hävittämään lähemmäs 25-30 kiloa itseltäni. :whistle: Kurinalainen elämän muutos on nimittäin kohdallani aloitettu n. kaksi viikkoa sitten ja nyt näyttää siltä että olisi 1-1.5kiloa häipynyt. :wave:

Yhteistyössä