lapsen vieressä nukkuminen, isä ja tytär?

• Viestiketjun aloittaja äimänä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun veli nukkui 12-vuotiaaksi äidin vieressä. Veli ja 2- ja 3-vuotiaat siskot nukkuivat kaikki äidin vieressä. Sitten uusi isäpuoli hääti heidät pois. :D

Siskot haluaa vielä 19- ja 20-vuotiaina nukkua äidin vieressä jos käyvät äidin luona ilman miehiään.

hihittää
Mun 17v poika tulee vieläkin joskus syliin makaamaan sohvalla, halaa välillä ja kiehnää vieressä. Mun mielestä siinä ei ole mitään epänormaalia tai ällöttävää, ihanaa, että se näyttää tykkäävänsä. Isotkin tarvii vielä välillä äitin tai isän läheisyyttä ilman, että siinä olisi mitään seksuaalista.

"vieras"
Mä tiedän yhden naisen joka vielä yli 2-kymppisenäkin vaati päästä äitinsä viereen nukkumaan, kun viereili yökylässä tämän luona...isäpuoli joutu lattialle nukkumaan.

No musta tuntuu, että jos kouluikäisellä on niin paljon pelkoja ja muita ongelmia, ettei kykene yötä omassa sängyssään nukkumaan, kannattaisi harkita lääketieteellistä hoitoa vieressä nukuttamisen sijaan. Joten kyllä, pidän lasta jollakin tavalla apua tarvitsevana, jos yksin nukkuminen on erittäin suuri kynnyskysymys.
Niin että pillereitä vaan lapsena naamariin jotta nukkuu yksin, vaikka toinen vaihtoehto olis oman vanhemman vieressä nukkuminen ilman troppeja ja hyvällä turvallisella mielellä. Onneks tollasta ei lekurit eikä terapeutit suosittele

"vieras"
No musta tuntuu, että jos kouluikäisellä on niin paljon pelkoja ja muita ongelmia, ettei kykene yötä omassa sängyssään nukkumaan, kannattaisi harkita lääketieteellistä hoitoa vieressä nukuttamisen sijaan. Joten kyllä, pidän lasta jollakin tavalla apua tarvitsevana, jos yksin nukkuminen on erittäin suuri kynnyskysymys.
Mielummin mä otan lapsen viereen kuin turrutan pillereillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;27556103:
Niin että pillereitä vaan lapsena naamariin jotta nukkuu yksin, vaikka toinen vaihtoehto olis oman vanhemman vieressä nukkuminen ilman troppeja ja hyvällä turvallisella mielellä. Onneks tollasta ei lekurit eikä terapeutit suosittele
Olen vastannut tuohon kohtaan jo aiemmin, lääketiede ei tarkoita lääkitystä.

"minä vain"
Kyllä, jos lapsi ei muilla keinoilla omassa sängyssään pysy. Pidän sitä viimeisenä keinona. Tosin opettaisin jo nuoremmankin lapsen nukkumaan omassa sängyssään.
OMG. Tässä vissiin oli kyse erikoistapauksesta, eli siitä, että lapsi harvoin isälläänja haluaa
silloin nukkua vieressä. Muissa ketjun viesteissä näyttää olevan tilanne mikä sallitaan, että
lapsi - iästään huolimatta - saa tulla keskellä yötä vanhemman viereen nukkumaa ja hakemaan
turvaa. Mitä sinä teet? Passitat sen turvattoman lapsen takaisin omaan sänkyyn valvomaan ja'
laitat makkarisi oven lukkoon?!

"Kello"
Mulla on 7 ja 8- vuotiaat lapset, jotka tulee meidän sänkyyn säännöllisesti useamman kerran viikossa. Mä en ole koskaan ajatellut, että se olisi ongelma tai että mun pitäis jotenkin väkisin ne pakottaa nukkumaan ainoastaan omissa sängyssään. Musta ainut luonnoton ajatus tässä ketjussa on tämä ehdotus vaikka makuuhuoneen oven lukitsemisesta ettei lapset pääse sinne hakemaan sitä turvaa vanhemmistaan. Ihmettelen mistä meillä täällä Suomessa tulee tämä vimma itsenäistää ne lapset jo alle 10- vuotiaina ja ajatus että sen lapsen pitää olla vanhemmilleen mahdollisimman helppo ja huomaamaton. Uhkakuvaksi sitten aina esitetään tämä ettei se kyllä sitten itsenäisty ikinä.

• Tykkää
Reactions: waninka
"mies"
Jopa patologista eli sairaalloista, että normaali kodissa tapahtuva fyysinen kontakti alkaa tuntua vieraalta. Jotain on silloin kyllä pielessä minun nähdäkseni. Minä nukuin isäni vieressä ainakin 10-vuotiaaksi ja toinen vanhempi nukkuitoisessa kerrossängyssä samoin kuin siskoni johonkin 12-vuotiaaksi.

Teette kovaa tuhoa tekemällä lapsista liian väkevästi itsenäisiä suorittajia. Perästä kuuluu varmuudella.

Meillä 16v-poika tulee iltaisin minun ja isäpuolensa väliin rapsuteltavaksi ja siliteltäväksi 5-30minuutiksi klo 22 jälkeen.
13 ja 10 vuotias nukkuu mielellään jommankumman vieressä jos toinen on yövuorossa (vuorottelevat).
5v tulee aamuyöstä väliin joka yö.

"mamaa"
Ilmeisesti miehesi etälapsi?

En näe millään tavalla epänormaalina, että harvoin isäänsä tapaava lapsi haluaa nukkua vieressä. Ehkä täytyy tankata läheisyyttä, kun seuraavaan kertaan on aikaa? Muutenkin lapset ovat erilaisia, en näe tässä mitään epänormaalia KUNHAN se on lapsi joka sitä haluaa eikä isä.

Khimaira
[QUOTE="mamaa";27557282]Ilmeisesti miehesi etälapsi?

En näe millään tavalla epänormaalina, että harvoin isäänsä tapaava lapsi haluaa nukkua vieressä. Ehkä täytyy tankata läheisyyttä, kun seuraavaan kertaan on aikaa? Muutenkin lapset ovat erilaisia, en näe tässä mitään epänormaalia KUNHAN se on lapsi joka sitä haluaa eikä isä.[/QUOTE]

Äiti voi halata ja pussata lastaan mutta isä ei ?

"vauva"
minä nukuin isä vieressä ja papan vieressä. papan kanssa oli tosi ihana nukkua. hän oli joskus minulle lapsen vahtina ja päiväunet hänen kanssaan jäivät mieleen. tuleppa tänne papan seljän taakse nukkumaan, ja siinä me nukuttiin. yksi hankala juttu siinä vaan oli, minua kun ei aina niin kauheasti nukuttanut. jossain vaiheessa ne tirsat kuitekin tulivat.

"Vieras"
Mitenkä sitten aikuisena. Monet aikuset lapset ovat omaishoitajina vanhemmilleen. Pesevät siis ja muutenkin hoitavat kuin lapsia ikään. Pitäisikö näistäkin sitten vetää jotain outoja johtopäätöksiä?
Aika kummallisia ovat tälläisten aloitusten tekijät.

"Mari"
Mun lapseni on vasta 4v. mutta saa tulla meidän viereen milloin haluaa. Välillä haluaa joka yö ja välillä menee monta kuukautta että nukkuu vain omassa sängyssä.
Lapsi selvästi nauttii siitä läheisyydestä ja yhteenkuuluvuudesta kun maataan kaikki saman peiton alla <3 Me tulemme mieheni kanssa saamaan sitä kaksinkeskistä nukkuma-aikaa sittenkin, kun lapsi ei enää vieressä nuku, se ei meitä nyt haittaa. Kyllä itselläkin on välillä kausia kun kaipaa sitä fyysistä läheisyyttä ja turvaa enemmän kuin muulloin. Lapsellakin voi olla niin. Miksi isä ja äiti saisivat nukkua kahdelleen toistensa läheisyydessä ja lapsi eristetään yksin omaan huoneeseensa?

Itsekin olen nukkunut joskus yläasteikäisenä iskän vieressä, jos äiti oli reissussa tms. tai äitin vieressä jos iskä oli pois.

Kauhea ajatus, että lapsi pakotettaisiin nukkumaan yksin :(

Mikä lasta pelottaisi? Mä pyrkisin opettamaan lasta nukkumaan itse, isälläni kun pelkäsin nuorempana, nukuin yövalo päällä jonka isäni sitten yöllä sammutti kun nukahdin ja toimi hyvin. En pidä hyvänä ideana nukuttaa lasta viereen vielä kouluikäisenäkin, sillä siitä on vaikea päästä eroonkaan myöhemmin.
Miks siitä pitäisi päästä eroon? Ja vaikka kouluikäisenä vielä vieressä nukkuisi (puhutaan nyt siitä 8-12v) niin en jaksa uskoa, että kovin moni teini enää vanhempien välissä nukkuisi.

Ja niin, olen minäkin äitini vieressä nukkunut näin aikuisiällä =) Oma nuorempi lapsi nukkui meidän välissä, vanhempi lapsi halusi nukkua mun pikkusiskon vieressä.
Ja oon kuitenkin 22-vuotias, en enää pikkulapsi.

kkkhhh
mun iskä oli reissutöissä kun asuttiin veljen kanssa vielä kotona. aina kun iskä oli yön poissa mentiin veljen kanssa äidin viereen nukkumaan. itse taisin vielä seiskaluokalla mennä ja velikin vielä 6. luokalla. olette kyllä tosi outoja jotkut, ehkä teillä ei ole isompia lapsia kun luulette että lapsi ei tarvi enää syliä kun täyttää 7v.

"vieras"
[QUOTE="Kello";27557057]Mulla on 7 ja 8- vuotiaat lapset, jotka tulee meidän sänkyyn säännöllisesti useamman kerran viikossa. Mä en ole koskaan ajatellut, että se olisi ongelma tai että mun pitäis jotenkin väkisin ne pakottaa nukkumaan ainoastaan omissa sängyssään. Musta ainut luonnoton ajatus tässä ketjussa on tämä ehdotus vaikka makuuhuoneen oven lukitsemisesta ettei lapset pääse sinne hakemaan sitä turvaa vanhemmistaan. Ihmettelen mistä meillä täällä Suomessa tulee tämä vimma itsenäistää ne lapset jo alle 10- vuotiaina ja ajatus että sen lapsen pitää olla vanhemmilleen mahdollisimman helppo ja huomaamaton. Uhkakuvaksi sitten aina esitetään tämä ettei se kyllä sitten itsenäisty ikinä.[/QUOTE]

Millainen sänky teillä on, kun siihen mahtuu noin paljon porukkaa? 2 aikuista ja 2 koululaista.

Yhteistyössä