lapsen vieressä nukkuminen, isä ja tytär?

• Viestiketjun aloittaja äimänä
  • Ensimmäinen viesti
äimänä
Minkä ikäisenä teistä isän ja tyttären on vielä "soveliasta" nukkua vierekkäin? Miehen 10 vee tyttö nukkuu vieläkin vieressä kainalossa, musta se on jotenkin ällöttävää ja epänormaalia :/ Muutenkin tuon ikäinen joutais jo yksin omaan sänkyyn mielestäni nukkumaan?

Täysin normaalia!

*muoks. no ei tietenkään joka yö, vaan silloin tällöin. Sen kai kaikki fiksimmat tajusikin jo.
Kyllä me välillä otetaan 10v viereen jos näin haluaa, eikä siinä mitään pahaa ole.

Viimeksi muokattu:
alkuperäinen
No ensinnäkin siksi että kyllä minun mielestäni tuon ikäisen lapsen pitäisi jo osata nukkua yksin! Siks toiseksi jotenkin ällöttää kun kohta lähes jo teini...en osaa selittää.

"vieras"
Minun mielestäni on erikoista, jos tuon ikäinen nukkuu vielä vanhempansa vieressä, mutta sukupuoleen se ei liity mitenkään. Yhtä erikoista olisi, jos 10-vuotias poika nukkuisi isänäsä kainalossa, tai tytär äitinsä. Mutta mikäs siinä, jos molemmat on tyytyväisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;27554935:
Eli sä laittaisit lapsen nukkumaan itekseen vaikka lasta miten pelottais vaikka
Mikä lasta pelottaisi? Mä pyrkisin opettamaan lasta nukkumaan itse, isälläni kun pelkäsin nuorempana, nukuin yövalo päällä jonka isäni sitten yöllä sammutti kun nukahdin ja toimi hyvin. En pidä hyvänä ideana nukuttaa lasta viereen vielä kouluikäisenäkin, sillä siitä on vaikea päästä eroonkaan myöhemmin.

• Tykkää
Reactions: newbie
Blue
Mun mielestä raja menee kouluikäisessä.
Voi hyvä luoja. Ihme että nykyaikana on ihmisiä jotka joko joanoavat kosketusta tai sitten ihmisiä jotka eivät osaa mitenkään koskettaa toisia. Se tulee siitä kun aletaan vedellä rajoja (ikärajoja tai muita) perheen normaaleihin tapoihin osittaa hellyyttä ja rakkautta.

Mistä se lapsi sitten saa sitä hellyyttä tarpeeksi jos ei sitä saa enää tankata vanhemmiltaan? Täällä ihmiset ovat kilvan kauhistelemassa jos vaimo ei pääse miehen kainaloon, mutta lapsilta ollaan se kyllä kieltämässä heti iljettävänä tms. Siellä se sitten on kymmenvuotiaana kadulla vonkaamassa hellyyttä ja huomiota pojilta kun isä ei sitä voi enää antaa.

Puistattaa joidenkin ihmisten ajattelutapa!!

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Voi hyvä luoja. Ihme että nykyaikana on ihmisiä jotka joko joanoavat kosketusta tai sitten ihmisiä jotka eivät osaa mitenkään koskettaa toisia. Se tulee siitä kun aletaan vedellä rajoja (ikärajoja tai muita) perheen normaaleihin tapoihin osittaa hellyyttä ja rakkautta.

Mistä se lapsi sitten saa sitä hellyyttä tarpeeksi jos ei sitä saa enää tankata vanhemmiltaan? Täällä ihmiset ovat kilvan kauhistelemassa jos vaimo ei pääse miehen kainaloon, mutta lapsilta ollaan se kyllä kieltämässä heti iljettävänä tms. Siellä se sitten on kymmenvuotiaana kadulla vonkaamassa hellyyttä ja huomiota pojilta kun isä ei sitä voi enää antaa.

Puistattaa joidenkin ihmisten ajattelutapa!!
Eli ainut keino ilmaista hellyyttä lapselle on nukuttaa isoa lasta samassa sängyssä itsensä kanssa kunnes lapsi on vähintään teini-ikäinen? Jopas sinulla on köyhä mielikuvitus.

"eee"
Mun mielestä lapsen kuuluu nukkua pääsääntöisesti yöt omassa sängyssään AIVAN viimeistään kouluikäisestä saakka. Toki jos näkee esim. painajaista tai vaikka isovanhempi kuolee, niin poikkeustapauksessa on ok,että lapsi tulee vanhempien sänkyyn hakemaan turvaa ja nukkumaan vielä yläasteikäisenäkin.

Siis onko ihmiset oikeasti näin ahdasmielisiä vai läpälläkö heittelevät noita "ikärajoja"? Eiköhän se ole enemmän sellaisen ihmisen päässä vikaa, joka tuossa jotain perverssiä löytää kuin siinä, että isä ja tytär / äiti ja poika nukkuvat vierekkäin.
Mä en ole sanonut, että näen siinä mitään perverssiä. Pidän sitä vain tarpeettomana ja hankalana kitkeä myöhemmin. Suosin muita keinoja osoittaa hellyyttä lapselle.

Perverssiä näen asiassa vasta, jos tunnen molemmat osapuolet ja isä/äiti vaikuttaa varsin epäilyttävältä. Insesti on ihan mahdollinen, mutten sitä automaattisesti tuntemattomista epäile.

Mikä lasta pelottaisi? Mä pyrkisin opettamaan lasta nukkumaan itse, isälläni kun pelkäsin nuorempana, nukuin yövalo päällä jonka isäni sitten yöllä sammutti kun nukahdin ja toimi hyvin. En pidä hyvänä ideana nukuttaa lasta viereen vielä kouluikäisenäkin, sillä siitä on vaikea päästä eroonkaan myöhemmin.
Toi pelko vaan oli yks esimerkki miksi jotkut haluavat nukkua lähellä sitä turvallista ihmistä. Syitä miks laps haluaa nukkua aikuisen vieressä voi varmasti olla pilvin pimein ja se mikä sopii toiselle ei sit taas sovi toiselle ja se mikä sun mielestä on huono idea saattaa toisilla toimia erittäin hyvin. Ei erilaiset tavat ole aina epänormaalia vai onko ?

"mä vain"
No, mun 10-vuotias tyttö hiippailee isänsä luona isän viereen herätessään yöllä, ihan samalla tavalla kuin minun luona hiippailee minun viereen. Ihan saa itse päättää, missä vaiheessa tämän lopettaa. Sehän riippuu ihan lapsesta ja hänen kehityksestä. SAma juttu kuin saunomisessa: kyllä se lapsi jossain vaiheessa haluaa lopettaa sen yhteissaunomisen ihan itse, sitten kun katsoo, että on sen aika.

sini-tuuli
Asuin vanhempieni eron jälkeen isäni luona ja menin hänen viereensä nukkumaan aina kun en saanut unta tai näin painajaisia. Tein tätä muistaakseni vielä 12-13 vuotiaanakin! Ihan normaali musta on tullut ;)

Peyote
Miksi aina epäillään jotain pahaa? Siis kummallista, ettei oman lapsensa vieressä saisi nukkua. Millä tavalla lapsen kasvaminen vaikuttaisi siihen, että kyseessä on isän ja tyttären suhde? Ajatellaanko siinä niinkuin niin, että mies haluaa seksuaalisesti heti vieressään nukkuvaa naista, välikö sillä, että on läheistä sukua? Siis että miehet on kaikki lähtökohtaisesti ihan jotain sairaita ja vain se estää toimimasta, jos tyttö on tosi pieni (jos sekään)? Siis tuo on niin sairas ajatusmaailma, että en kestä!

Voiko veli ja sisar nukkua vierekkäin, vai alkaako nekin heti lähentyä seksuaalisesti, mitäh?

Blue
Eli ainut keino ilmaista hellyyttä lapselle on nukuttaa isoa lasta samassa sängyssä itsensä kanssa kunnes lapsi on vähintään teini-ikäinen? Jopas sinulla on köyhä mielikuvitus.
En todella sanonut noin. Eikä edes ap aloituksessaan sanonut noin. Älä väännä asioita toisenlaiseksi. Ensinnäkin ap:n miehellä on vissiin tilanne se että että etälapsi hakee isänsä läheisyyttä isällä ollessaan noin (erolapsi joka tapauksessa). Täysin ymmärrettävää. Ja niin kuin Lispetti sanoin niin normaalissa perheessä ei tuon ikäinen lapsi enää nuku joka yö isän ja äidin vieressä mutta jos silloin tällöin haluaa tulla niin se on täysin normaalia ja hyväksyttävää. Todella kieroutunutta on siihen laitella mitään ikärajoja.

Yhteistyössä