peyote
Jollain lapsella saattaa olla vahvoja pelkotiloja, vaikkei mitään muuta ongelmaa tai psyykkistä poikkeamaa olisi. Minulla oli, kun olin lapsi, se oli aikuisuuteen asti, enkä oikeastaan tiedä sille syytä. Olisin varmaan hyötynyt jostain terapiasta, mutta kun äiti kyseli, en saanut sellaista, silloin ei kai ollut resursseja. En pystynyt nukkua yksin. Meillä oli ihan normaali perhe, en keksi oikeastaan muuta poikkeavaa, kuin että nukuin vanhempien kanssa. (itse en ottaisi lasta sillä tavalla häiritsemään yöelämääni, vaan keksisin toisen ratkaisun, mutta en mä pidä silti, että meillä olisi ollut hirveän outoa.)En todella sanonut noin. Eikä edes ap aloituksessaan sanonut noin. Älä väännä asioita toisenlaiseksi. Ensinnäkin ap:n miehellä on vissiin tilanne se että että etälapsi hakee isänsä läheisyyttä isällä ollessaan noin (erolapsi joka tapauksessa). Täysin ymmärrettävää. Ja niin kuin Lispetti sanoin niin normaalissa perheessä ei tuon ikäinen lapsi enää nuku joka yö isän ja äidin vieressä mutta jos silloin tällöin haluaa tulla niin se on täysin normaalia ja hyväksyttävää. Todella kieroutunutta on siihen laitella mitään ikärajoja.