Lapsen varhaiskasvatussuunnitelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Päivähoidon (tämän meidän kaupungin) lapsen varhaiskasvatussuunnitelmassa kysytään perheen varallisuus.

Vastaisitko sinä kysymykseen? Perustelut ei ja kyllä vastauksiin.

Pidätkö kysymystä soveliaana?

Mihin arvelet vastausta käytettävän?

Oma mielipide: Perheen varallisuus ei kuulu hoitopaikkaan eikä saisi vaikuttaa lapsen hoitoon.

ei tarvitse vastata, jos et itse koe tarpeelliseksi. Itse lastentarhanopettajana käyttäisin kysymystä lähinnä, jos perhe kokisi tarvitsevansa apua varallisuutensa suhteen. Jos perhe ei esimerkiksi kykenisi maksamaan päivähoitomaksuja tms, niin silloin saa tiettyjä alennuksia yms.

vastaat vain, jos itse haluat!

Alkuperäinen kirjoittaja lastentarhanopettaja:
ei tarvitse vastata, jos et itse koe tarpeelliseksi. Itse lastentarhanopettajana käyttäisin kysymystä lähinnä, jos perhe kokisi tarvitsevansa apua varallisuutensa suhteen. Jos perhe ei esimerkiksi kykenisi maksamaan päivähoitomaksuja tms, niin silloin saa tiettyjä alennuksia yms.

vastaat vain, jos itse haluat!

Eihän ne lastentarhanopettajat niitä alennuksia anna, vaan ihan muut ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Liittyykö se tuohon maksuluokkaan? Eikö sille ole silloin käytännön perusteet, että miksi kysytään.

Ei liity maksuluokkaan. Ne tiedot menee vain sille henkilölle joka laskee maksun suuruuden.

Tämä varhaiskasvatussuunnitelma on sellainen kysymys paperi joka menee hoitopaikkaan ja päivähoidon ohjaajalle tiedoksi. siinä kysytään kaikenlaista muutakin. Tarkoitus on tukea lapsen kasvua.

ei annakkaan. Mutta lto:t voivat huomioida perheen tuen tarpeen päivähoidossa, mikäli perhe kokee tarvitsevansa tukea.
Sosiaalitoimi/opetustoimi (kaupungista riippuen) antaa ne alennukset.

ÄH, minä olin aivan hakoteillä. Ajattelin siis tuota ihan hakemusta, jossa kysytään sitä juuri tämän maksuluokan määrittämisen takia..

Mutta tosiaan, varhaiskasvatussuunnitelma. En kyllä itsekään motivaatiota keksi tuollaiselle kysymykselle. Paitsi jos ajatellaan, että tietty tuloluokka kasvattaa lapsensa tiettyjen normien mukaan, joka saadaan joko vahvistaa päiväkodin antamassa kasvatuksessa tai kitkeä pois, mutta tuollainenhan on aivan absurdi ajatuksenakin :whistle:

pöh...ompa suorastaan kamalaa kun tuollasta kysytää.aiva niinku varallisuus vaikuttais jotenkin sitten lapsen hoitosuunnitelmaa tai miten tuetaan lapsen kehitystä.en kyllä tajua mitä siihen varallisuus liittyy??? en vastasi ja laittaisin kyllä pientä noottia lapposeen!!!

Ei meillä ole VASU:ssa kysytty mitään varallisuudesta, en kyll olisi kertonutkaan koska mielestäni se asia ei kuulu päiväkodin henkilökunnalle.
Tulokyselyynkin laitoin rastin ruutuun "hyväksymme täysimääräisen hoitomaksun"

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
enpä ole kuullut että vasussa tuollaista kysytään.. tuntuu kyllä oudolta.. :whistle:

näin se vaan täällä on. uskot tai et. ehkä täällä maalla ollaan paljon uteliaampia ja tiedot yritetään hankkia tavalla tai toisella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
enpä ole kuullut että vasussa tuollaista kysytään.. tuntuu kyllä oudolta.. :whistle:

näin se vaan täällä on. uskot tai et. ehkä täällä maalla ollaan paljon uteliaampia ja tiedot yritetään hankkia tavalla tai toisella.

ja vasuhan voi olla jokaisella paikkakunnalla ihan erilainen.

Yhteistyössä