Lapsen vaikeudet matikassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sirpa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sirpa"

Vieras
Millaisia kokemuksia on matemaattisten aineiden yksityisopetuksesta? Onko ollut hyötyä 7-luokkalaiselle? Oletteko pystyneet opettamaan itse? Tampereen seudulla meillä olisi hakusessa hyvä ja halpa opettaja mutta en tiedä oikein mistä kysellä.

Kaikilla vain ei ole matikkapäätä. Yksityisestä opettajasta voisi ehkä hetkiseksi olla apua. Matikkaa vain on vaikea päähän takoa. Itysellä oli hyvä matikka-ja kielipää koulussa.

Mulla ei kokemusta muuten, mut olen itse opettanut ja tankannut noiden koululaisteni kanssa matikkaa, ihan hyvin ovat oivaltaneet jujun, kun on riittävän monesti, riittävän rauhassa ja riittävän montaa lähestymistapaa aiheeseen kokeiltu. Mulle itselleni matikka on ollut aina helppoa ja jo koulussa opetin loukkakavereita koulun jälkeen, kun osasin monella eri tapaa neuvoa, kaikki kun ei pysty sisäistämään sitä samalla tavalla, siksi se on monille niin kovin vaikeaa.

Yleensä kyse ei ole huonosta matikkapäästä joka on suurimmaksi osaksi myytti. Normaaliälyinen kykenee oppimaan yläasteen matematiikan mikäli kiinnostus ja motivaatio riittää. Ja opettajaa kannattaa ehkä kysellä matematiikan opiskelijoista ainakin niillä paikkakunnilla joilla on yliopistoja. Myös valmennuskursseja tarjoavat yritykset tarjoavat yksityisopetusta mutta se ei liene halpaa.

Yhteistyössä