Lapsen vahdin palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neljän äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neljän äiti"

Vieras
Mitä nykyään maksetaan lapsen vahdille tuntipalkkana?
Ollaan menossa reissuun ja mukaan otetaan nuorin lapsista. Kotiin jää 11, 10 ja 7 vuotiaat. Hoitaja olisi hakisi eskarilaisen kotiin klo 16 ja veisi lapset kouluun/eskariin aamuisin ysiksi. Lapset menevät nukkumaan 21-21.30 aikoihin illalla. Käytössä on meidän auto. Hoitoaika olisi keskiviikosta klo 16 lauantaihin klo 12 asti. Sekä seuraava keskiviikko klo 16-21.30.
Mitä maksaisitte? Ollaan joskus jollekin hoitajalle maksettu tuntipalkkaa lasten hereilläoloajan. Mutta ei mitään muistoa, mitä tuntipalkka silloin oli.

Eikös mll:n lastenhoitaja maksa jotain 8e tunnilta?

Itse en suostuisi töihin jos saisin palkkaa vain lasten hereilläoloajalta, koske eihän mulla olisi vapaata vaikka lapset olisivat nukkumassa, en voisi itse mennä minne haluan ja tehdä mitä haluan kuten kotona vapaa-ajallani... Tai sitten sen hereilläoloajan palkan pitäisi olla riittävän iso :D

Piti vielä loppuun lisätä, että toinen vaihtoehto on jokin könttäsumma. Mutta mitä? Silloin aiemmin, lapsenvahdille sopi, että maksetaan hereilläoloajalta palkka.

kiitos vastauksista. Jos laskee tuntipalkan mukaan, niin summaksi tulee noin 200 euroa eli sama, jota tuossa ehdotettiin könttäsummaksikin. Ja laskeskelin, mitä tuo 500 euroa tekee tuntipalkkana, niin samoissa luvuissa pyörii. Eli periaatteessa sama, onko könttä vai tunti. Ehkä se könttäsumma kuulostaa vain paremmalta ;)

Mll:n hoitajan taksoituksen mukaan tekisi 319.20 euroa , ja veloitettu siis vain lasten hereillä olo ajasta.

Joten vähintään 300 euroa , miel. 350 euroa - könttänä ! + pimeenä !!!!

Yhteistyössä