Lapsen sairastaessa pitääkö opiskelijan jäädä kotiin vaikka olisi miten tärkeät päivät kyseessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minttuleena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä opiskelen ja mies käy töissä. Jos mulla on ollut tärkeä tenttipäivä tai jotain muuta ja lapsi sairas, on mies ottanut PALKATTOMAN vapaapäivän. Palkallisen päivän saisi sairaan lapsen hoitoa varten jos minäkin olisin töissä.

Minä opiskelen ja mies käy töissä, mikäli jompikumpi lapsista on sairastunut on katsottu, että onko minulla ollut tärkeä päivä koulussa esim. tentti, jos on, niin mies jää palkallisena hoitamaan sairasta lasta kotiin ja minä tuon koulusta todistuksen, että olen ollut sen ja sen ajan koulussa sinä päivänä.

Kyllähän tuossa ymmärtää työnantajaakin. Tuskin paljon huvittaa palkkoja maksella jos lapsi on vaikka usein sairas ja töissä käyvä huoltaja sen vuoksi pois ja toinen opiskelee. Järkevää kai se on niin katsoa että onko koulussa nyt just sillon elintärkeää olla. Tai että jos on mahdollisuus että toinen on vain osan päivää töissä.

Itse olen yksinhuoltaja niin ei oo tuota ongelmaa kumpi on lapsen kans kotona :D :D

Tää koko käytäntö kertoo kahdesta huolestuttavasta asiasta:

1) (Kunta)työnantajalla ei ole luottamusta omaan työvoimaansa, jolloin kaikkien aikaa kuluu turhanpäiväisten poissaololappujen toimittamiseen ja läpikäymiseen.

2) Työntekijät ovat luottamuksen jossain kohtaa menettäneet typerällä käytöksellä, jossa yrittävät sumuttaa työnantajaa.

Mätämunat pilaavat kaikkien elämää.

Onneksi omalla alalla ei nipoteta ja luotetaan puolin ja toisin aikuisiin ihmisiin. Työntekijä ymmärtää, että firman etu on omakin etu, ja toisinpäin eli firmalle työntekijät ovat voimavara. Toivottavasti tämä säilyy.

Tää koko käytäntö kertoo kahdesta huolestuttavasta asiasta:

1) (Kunta)työnantajalla ei ole luottamusta omaan työvoimaansa, jolloin kaikkien aikaa kuluu turhanpäiväisten poissaololappujen toimittamiseen ja läpikäymiseen.

2) Työntekijät ovat luottamuksen jossain kohtaa menettäneet typerällä käytöksellä, jossa yrittävät sumuttaa työnantajaa.

Mätämunat pilaavat kaikkien elämää.

Onneksi omalla alalla ei nipoteta ja luotetaan puolin ja toisin aikuisiin ihmisiin. Työntekijä ymmärtää, että firman etu on omakin etu, ja toisinpäin eli firmalle työntekijät ovat voimavara. Toivottavasti tämä säilyy.

Meillä minä olen opiskelija ja mies töissä. Lasten sairastuessa minä joudun jäämään aina kotiin, koska miehen työehtosopimus kuulemma niin määrää.
Tää on ihan hanurista. Et aina opiskelija jää kotiin, itsellä sama homma ja käyn koulun ohella töissä suoritan tutkinnon osaa työpaikalla ja tämä vasta viivästyttääkin opintojen päättymistä kun olen välillä monta viikkoa kotona kun ensin poika sairastaa ja sitten minä perässä tai toisinpäin..

Yhteistyössä