Lapsen ravinnontarpeesta, onko tää haitallista vai ei?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Sukulaistyttöni on lakannut imettämästä hieman vajaa 5 kk vauvaansa päivisin, imettää vain öisin. Päivisin ei anna korviketta, vaan pelkkiä hedelmäsoseita pullosta. Lusikalla lapsi ei tietenkään paljoa sosetta syö, mutta pullosta vetelee kuinka paljon vaan.
Mistä tietää riittääkö yöimetykset turvaamaan maidontarpeen? Mietin saako lapsi tarpeeksi kalsiumia, rasvaa ym..? Neuvolassa ei ole vielä tästä puhunut.

hellsbells
Fatkatietoa mulla ei ole, mutta kuulostaa kyllä aika erikoiselta järjestelyltä. Melko paljon saa yöllä imettää, ja kai se vauva päivisinkin maitoa jois.. Tai edes jotain? Saako se vauva edes sit vettä päivällä? Mua alko nyt kiinnostaa tää.. :D Voiko yön aikana edes imettää tarpeeks.. yli puolta litraa? Hmm :)
Olipa valaiseva vastaus, mutta toivottavasti nyt sit neuvolasta kyselee, ei toi nyt ainakaan ihan normaalia ole.

miunmau
Ei riitä noin vähäinen maito. tuossa iässä maidon pitäisi vielä olla se ensisijainen ravinnonlähde ja ruokaa lähinnä maisteltavaksi.

Enkä ole ennen kuullutkaan, että joku antaa soseita pullosta.

"a p"
Mä taas oon kuullu et jonku vauva söi jonkun aikaa pelkästään öisin kun raivaroi tissillä kaikki päivät..en toki tiiä onko terveellistä tai turvallista..mutta jonkun aikaa selviää. :(
Luulen että tässä tapauksessa on kuitenkin eri asia, kun ei ole tarkoitus olla tilapäistä. Ja jos nälkä lähtee ja masu täyttyy hedelmistä niin ei sitten mahdu sitä maitoa niin paljoa yölläkään.

Yhteistyössä