lapsen psyykkinen hyvinvointi isänsä luona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
tilanne on tämä

lapsemme on 4-vuotias erittäin fiksu tyttö. olemme hänen isänsä kanssa eronneet isän alkoholismin vuoksi ja tyttö käy isällään joka toinen vknloppu. tyttö on aina aivan sekaisin kun tule isältään, purkaa oloaan minulle aina noin viikon verran ennen kuin tasaantuu..

lapsen isä on menettänyt jo toistamiseen ajokorttinsa kännissä ajamisen vuoksi. nyt ajoi mopolla ojaan kännissä ja jäi siitä poliiseille kiinni. suorittaa ehdonalaista joka luultavasti menee nyt pieleen tämän uuden rattijuopumuksen vuoksi. eli kortti hyllyllä ja kauan tulevaisuuteen asti. on mielenterveysongelmia. teloo itseään jatkuvasti kännissä. naiset vaihtuvat tiuhaan ja naisilla on aina lapsia ja lapsemme on aivan sekaisin, ei pääse edellisistä äitipuolista ja sisaruksista yli ennenkuin uudet jo tulevat. lisäksi isä manipuloi minua vastaan, sanoo että lapsi ei saa ikävöidä, isää täytyy rakastaa enemmän ja sitten kaiken huipuksi isä laittaa lapsen vielä soittamaan kaikkein tuoreimmalle tyttöystävälleen ja sanomaan että rakastaa tätä ja samalla laittaa soittamaan minulle, eli äidille, että ei ikävöi minua ollenkaan ja että ei tarvitse tulla hakemaan isän luota pois.

mainittakoon vielä, että minä olen alusta asti pitänyt yksin huolta lapsesta kun isä on ryypännyt ym ym ym

saisiko näillä perusteilla jo sellaiset hieman suppeammat tapaamiset, koska lapsi on joka viikonlopun jälkeen aina aivan sekaisin ja vihainen minulle, koska ei saa isällään ikävöidä minua mutta kaikkia uusia naisystäviä täytyy rakastaa ym.

ei ole lapsen psyykelle hyvä tämä ei..

Piilota jonnekin lapsen tarvikkeisiin (esim. repun sisävuoriin) nauhoituslaite, joka voi nauhoittaa pitkiä aikoja puhetta. Laita se lapselle mukaan isänsä luo. Tarvitset todisteita. Pelkkä sun sana miehen sanaa vastaan ei riitä.

NO en kyllä päästäisi.Ota yhteyttä johonkin perhe mikälie...tahoon joka päättää tapaamisista. Älä aiheuta lisäkärsimystä lapselle, tai siis salli isän sitä aiheuttaa.

niin ja lapsi kysyi minulta tultuaan isänsä luota että äiti, onko meillä käynyt miehiä, johon sanoi että ei todellakaan ole ja lapsi vain totesi, että selvä kun sis kysyi sitä. ja olen moneen kertaan lapsen isälle sanonut että ilmoitan itse sitten jos joku löytyy.

niin ja vielä, lapsen isä on syytteessä sekä exänsä että minun pahoinpitelystäni.

NO en kyllä päästäisi.Ota yhteyttä johonkin perhe mikälie...tahoon joka päättää tapaamisista. Älä aiheuta lisäkärsimystä lapselle, tai siis salli isän sitä aiheuttaa.

ajattelin itse myös, että otan yhteyttä lastenvalvojaan ja kerron tämän sekä ilmoitan etten tule lasta sinne antamaan ennenkuin käräjäoikeuden tarvitsemat olosuhdeselvitykset ym. on tehty ja käräjäoikeudelta päätös tullut.

otan mielummin vaikka sakkoja kun rikon tapaamissopimusta ja maksan rahaa kuin että katson kun lapseni mielenterveys kärsii.

[QUOTE="minä vain";28806469]ajattelin itse myös, että otan yhteyttä lastenvalvojaan ja kerron tämän sekä ilmoitan etten tule lasta sinne antamaan ennenkuin käräjäoikeuden tarvitsemat olosuhdeselvitykset ym. on tehty ja käräjäoikeudelta päätös tullut.

otan mielummin vaikka sakkoja kun rikon tapaamissopimusta ja maksan rahaa kuin että katson kun lapseni mielenterveys kärsii.[/QUOTE]

tosi hyvä, että lapsella on edes yksi välittävä vanhempi. Tämmöisissä pelottaa lisäksi ne tyttöystävät, koska eivät kuulosta ihan terveiltä hekään. Onhan niitä tapauksia ollut...mutta hyvä että hoidat asian!

Miten ihmeessä teillä ei oo jo sossut kuvioissa noiden miehen sekoilujen takia?! Sossuun yhteys ja sieltä järjestävät valvotut tapaamiset.

olen ollut sossuun yhteydessä ja isällä on oikeus tavata lastaan jne. tämän jälkeen on toki tullut paljon lisää materiaalia isältä.

sossut ei päätä tapaamisista vaan käräjille täytyy läteä ja niin aion tehdä.

Heti yhteyttä lastenvalvojaan. Kirjoita vaikka noi jutut paperille. Itse tein niin kun piti sopia uudelleen tapaamiset lapsen isän jatkuvien oharien takia. Eli mustaa valkoselle, päivämäärä ja allekirjotus. Sit lastenvalvojalle. Mä olen kans ollut todella tarkkana exän suhteen. Lopetti juomisen kokonaan jo silloin kun oltiin vielä yhdessä, mut olen ollut tarkkana sekä kuulostellut lapsen olotiloja. Olen valmis menemään oikeuteen yksinhuoltajuutta hakemaan jos tilanne niin vaatii. Tähän mennessä kaikki vielä sujunut hyvin, eikä exä ole sekoillut. Sun tilanteessa valvotut tapaamiset ehdottomasti.

Heti yhteyttä lastenvalvojaan. Kirjoita vaikka noi jutut paperille. Itse tein niin kun piti sopia uudelleen tapaamiset lapsen isän jatkuvien oharien takia. Eli mustaa valkoselle, päivämäärä ja allekirjotus. Sit lastenvalvojalle. Mä olen kans ollut todella tarkkana exän suhteen. Lopetti juomisen kokonaan jo silloin kun oltiin vielä yhdessä, mut olen ollut tarkkana sekä kuulostellut lapsen olotiloja. Olen valmis menemään oikeuteen yksinhuoltajuutta hakemaan jos tilanne niin vaatii. Tähän mennessä kaikki vielä sujunut hyvin, eikä exä ole sekoillut. Sun tilanteessa valvotut tapaamiset ehdottomasti.

lapsella pääasiassa ei ole negatiivista kerrottavaa viikonlopuista tai oikeastaan ei paljon niistä edes puhu. jos jostain puhuu, liittyy se isän uuteen naisystävään ja niiden lapsiin jne. lapsen isä on itse minulle tytön kuullen sanonut että tyttö halusi soittaa minulle ja kertoa ettei ikävöinyt ollenkaan ja ettei häntä tarvitse tulla hakemaan, jonka lapseni minun kuulteni tietysti kielsi. tyttö on todella kiintynyt minuun ja meillä on hyvä suhde, joten voin kuvitella että lapsesta tuntuu ristiriitaiselta tämä isän käytös ja manipulointi minua vastaan.

ja tosiaan tämän uuden naisen oli nähnyt 2 kertaa ja sitten isä oli laittanut soittamaan että rakastaa tätä aivan hirveästi.

lapsi on aggressiivinen, väkivaltainen, äärettömän väsynyt ja erittäin levoton monta päivää kun tulee isältään.

itselläni ei eron jälkeen ole ollut yhtäkään uutta suhdetta.

Jaa kyllä mä tiedän tapauksia joissa sossu on määrännyt valvotut tapaamiset, ei mun tietääkseni niissä olla menty käräjille..? Se onkin sitten hankalampi juttu jos todisteita ei löydy tarpeeksi ja mies osaa esittää sossujen edessä että hän on viaton.

Ja siis ei tietenkään isältä evätä tapaamisoikeutta kokonaan, hyvin harvoin niin tehdään. Mutta niin että isä tapaisi lasta joko sosiaalivirkailijan tai muun luotettavan tahon seurassa.

Jaa kyllä mä tiedän tapauksia joissa sossu on määrännyt valvotut tapaamiset, ei mun tietääkseni niissä olla menty käräjille..? Se onkin sitten hankalampi juttu jos todisteita ei löydy tarpeeksi ja mies osaa esittää sossujen edessä että hän on viaton.

Ja siis ei tietenkään isältä evätä tapaamisoikeutta kokonaan, hyvin harvoin niin tehdään. Mutta niin että isä tapaisi lasta joko sosiaalivirkailijan tai muun luotettavan tahon seurassa.

sossun kautta se onnistuu jo isä itse suostuu siihen.

meidän tapauksessa ei tule ikinä taphtumaan...

[QUOTE="minä vain";28806514]lapsella pääasiassa ei ole negatiivista kerrottavaa viikonlopuista tai oikeastaan ei paljon niistä edes puhu. jos jostain puhuu, liittyy se isän uuteen naisystävään ja niiden lapsiin jne. lapsen isä on itse minulle tytön kuullen sanonut että tyttö halusi soittaa minulle ja kertoa ettei ikävöinyt ollenkaan ja ettei häntä tarvitse tulla hakemaan, jonka lapseni minun kuulteni tietysti kielsi. tyttö on todella kiintynyt minuun ja meillä on hyvä suhde, joten voin kuvitella että lapsesta tuntuu ristiriitaiselta tämä isän käytös ja manipulointi minua vastaan.

ja tosiaan tämän uuden naisen oli nähnyt 2 kertaa ja sitten isä oli laittanut soittamaan että rakastaa tätä aivan hirveästi.

lapsi on aggressiivinen, väkivaltainen, äärettömän väsynyt ja erittäin levoton monta päivää kun tulee isältään.

itselläni ei eron jälkeen ole ollut yhtäkään uutta suhdetta.[/QUOTE]

Mielestäni jo noi exäsi rattijuopumukset on selkeä osoitus ettei ole asiat alkoholin kanssa hanskassa. Noi jututhan pystyy ihan esittämään eli ei ole vain jonkun kertomaan perustuvaa. Itse vaatisin tossa tilanteessa ehdottomasti valvottuja tapaamisia. Soita lastenvalvojalle, kerro noista rattijuopumustapauksista, ne vissiin pystytään poliisilta tarkistamaan, ja kerrot lapsen oireista isältä tullessaan. Mulla oma lapsi käy kierroksilla kun tulee isältään, mutta se kestää vain sen yhden illan, eikä ole koskaan ollut agressiivinen. Tee selväksi, että et halua viedä lapsesi oikeutta isään, vaan että olet huolissasi lapsesi hyvinvoinnista ja tahdot lapsesi parasta. Kirjoita ihmeessä kaikki ylös ja jos tulee suinkin tunne, ettet muista sitten kaikkia asioita kun niistä pitää kertoa. Tsemppiä! Älä anna tilanteen mennä liian pitkälle! :hug:

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä tämä miten lapsi käyttäytyy pitäisi painaa, jos lapsi käyttäytyy sieltä tullessaan noin, siellä kaikki ei todellakaan ole hyvin. Toi kertoo että siellä lapsi ei koe olevansa turvassa ja se on otettava vakavasti. Varaa aikaa jollekin joka voi auttaa, mene oikeuteen, taistele sinnikkäästi lapsen puolesta, ettei joudu manipuloitavaksi ja väärin kohdelluksi :(

Yhteistyössä