lapsen paras on ulkopuolinen hoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oraaooepi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oraaooepi

Vieras
Itse en olisi jaksanut maata lapsen kanssa kotona 3 vuotta. Olisi kai ollut varaa, mutta se oli mun päätös. Sen verran vanhana sain lapsen että omaan rahaan oli tottunut. En olisi viitsinyt ruinata mieheltä rahaa sukkahousuihin.
Poika meni isovanhempien hoitoon vuodeksi ja heille maksoin kotihoidontuen. Isäni hoiti ensin 6 kk ja äiti 5 kk.
Kaikki oli onnellisia.
Nyt poitka perhepäivähoidossa. En ymmärrä mitenkä kukaan jaksaa olla monta vuotta kotimammana. Mä olisin olllut jo Hesperian suljetulla osastolla.
Näin meillä. Ratkaisu hyvä meille.

Hieno juttu että löytyi sopiva ja hyvältä tuntuva ratkaisu teidän perheelle :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja oraaooepi:
En ymmärrä mitenkä kukaan jaksaa olla monta vuotta kotimammana..

Ihmiset on kuitenkin erilaisia eikä toisille tee yhtään tiukkaa olla kotiäitinä monta vuotta putkeen.

... Sen verran vanhana sain lapsen että omaan rahaan oli tottunut.
...
En ymmärrä mitenkä kukaan jaksaa olla monta vuotta kotimammana.
...

Vähän ristiriitaista kun olet ollut jo noin vanha/kypsä etkä kuitenkaan ymmärrä miten toiset ihmiset ovat erilaisia ja tekevät erilaisia valintoja. Taidatkin olla Porvoosta.

Mutta joo, onneksi on vaihtoehtoja ja toivottavasti kaikilla on mahdollisuus hoitaa lapsensa sen omalle perheelleen sopivimman mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja hah hah:
... Sen verran vanhana sain lapsen että omaan rahaan oli tottunut.
...
En ymmärrä mitenkä kukaan jaksaa olla monta vuotta kotimammana.
...

Vähän ristiriitaista kun olet ollut jo noin vanha/kypsä etkä kuitenkaan ymmärrä miten toiset ihmiset ovat erilaisia ja tekevät erilaisia valintoja. Taidatkin olla Porvoosta.

Mutta joo, onneksi on vaihtoehtoja ja toivottavasti kaikilla on mahdollisuus hoitaa lapsensa sen omalle perheelleen sopivimman mukaan!

Ei se ikä aina kypsyyttä tuo mukanaan, jos ei ole joutunut elämän monimuotoisuutta kohtaamaan. Ap:lle, hyvä että teillä asia järjestyi noin. Itse olin pitkään lasten kanssa kotona ja olin mielelläni, enemmän olisin stressannut jos oilisin joutunut viemään muualle hoitoon.

tai siis vuorovaikutuksessa vauvaan/lapseen jos kotona olo ahdistaa noin paljon. Miten kukaan voi kuvitella, että ketään vierasta kiinnostaa sinun lapsesi hyvinvointi sinua biovanhempaa enemmän? Ja tuo isovanhempien värvääminen (pakottaminen) hoitajiksi on itsekästä ja julmaa.

Jokaisella on oma ratkaisunsa. Kun tekee omalle perheelleen parhaan ratkaisun, on ollut oikeassa. Mulla on ollut sen verran vilkkaan lapset, että makaaminen kotona ei kyllä olisi onnistunut =)

en ole isovanhempiani pakottanut vaan kysynyt isältäni otatko hoitoon. hän suostui ja ei ole katunut eikä äitinikään. äitini jäi eläkkeelle juuri silloin ja sanoi, että auttoi sopeutumaan eläkkeelle jääntiin ja nyt on onnellinen. Hoitaa poikaa tarvittaessa.

Yhteistyössä