Lapsen pappa ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liipola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo hei mä oon vastuussa papan toiminnasta!

jos minä olisin isovanhempi, ja ostaisin lapsen iloksi jotain,niin se olisi lapsen iloksi, enkä tarttis siitä vasta "lahjaa".

toimiiko sinusta tuo pappa kypsästi? ikää 50v ja kostaa lapselle sen että minä en tule toimeen hänen kanssaan enkä halua tulla. mun ei tartte miellyttää sitä ihmistä, se ei ole mun isäni

Ootko ihan tosissaan?
Toimitko kypsästi kun kiellät pappaa, joka osti pyörän, näkemästä kun lapsi harjoittelee sillä ensimmäistä kertaa? Tämäkö on kypsää käytöstä?
Eihän sun papan kanssa tarvi toimeen tulla, mutta lapselle pitää antaa aina mahdollisuus olla papan kanssa.

• Tykkää
Reactions: rops
Mä kyl ymmärrän tässä sen pointin että AINA kaikkia tärkeitä ekoja hetkiä ei oo kiva jakaa isovanhempien kanssa, tai paremmin sanottuna on kivampi jakaa eka vain perheen kesken...

Minä ja miehenikin pidetään tosi tärkeinä kaikkia vähän erityisempiä juttuja kun esikoinen niitä ekaa kertaa tekee.. No, miehen vanhemmat asuvat lähellä ja innoissaan lapsenlapsestaan usein eivät tule ajatelleeksi että tahtoisimme jakaa jotakin vain keskenämme.. Eivät he hetkeä pilaa, mutta he ovat nämä tilanteet jo omien lasten kanssa kokeneet..me elämme hetkiä nyt, eikä eka kerta esim pyörällä tule takaisin.. Kyllä mun käyttäytymiseen ja eläytymiseen kuitenkin hiukanvaikuttaa heidän läsnäolo. Toinen seikka on se kun nämä samaiset ovat innokkaadti kaikkea kokeilemassa myös keskenään lapseni kanssa eka kertaa.. Joo, olen vähän kai ahdasmielinen, mutta lapseni eka kerta luistimilla olisi ollut ihana nähdä.. Mutta ihanat isovanhemmat ovat, innokkaita niin..

mikä teitä vaivaa? onko se teiltä pois jos pappa ei pääse kattoo ku lapsi saa pyörän?

vastatkaa siihen onko tuo pappa aikuinen jos evää lapselta ilon siksi että itse pahoitti mielensä?

mulla ei ole mitään helvetin velvollisuutta miellyttää tuota ihmistä,se ei ole sukua mulle. se olis voinut kieltäytyä.

tää on vaan asia missä mun päätä ei käännetä.

Kun lapsesi menee eka kertaa kouluun, kukaan muu ei saa varmaan nähdä sitäkään tapahtumaa koska lapsi on SINUN. Kukaan muu ei saa ostaa lapselle ensimmäistä koulureppua, vain SINÄ. Kuvitellaan että lapsesi esiintyisi vaikka jossain koulun/kerhon näytelmässä, kukaan muu ei saa mennä katsomaan sitä koska lapsi on vain SINUN. Lapsesi valmistuu peruskoulusta, rippikoulusta, ammattikoulusta/lukiosta kukaan muu ei saa nähdä koska lapsi on SINUN. Lapsesi tuo ekan tyttö/poikaystävän kotiin näytille, kukaan muu ei saa nähdä koska lapsi on SINUN.

[QUOTE="hopsu";28412197]Mä kyl ymmärrän tässä sen pointin että AINA kaikkia tärkeitä ekoja hetkiä ei oo kiva jakaa isovanhempien kanssa, tai paremmin sanottuna on kivampi jakaa eka vain perheen kesken...

Minä ja miehenikin pidetään tosi tärkeinä kaikkia vähän erityisempiä juttuja kun esikoinen niitä ekaa kertaa tekee.. No, miehen vanhemmat asuvat lähellä ja innoissaan lapsenlapsestaan usein eivät tule ajatelleeksi että tahtoisimme jakaa jotakin vain keskenämme.. Eivät he hetkeä pilaa, mutta he ovat nämä tilanteet jo omien lasten kanssa kokeneet..me elämme hetkiä nyt, eikä eka kerta esim pyörällä tule takaisin.. Kyllä mun käyttäytymiseen ja eläytymiseen kuitenkin hiukanvaikuttaa heidän läsnäolo. Toinen seikka on se kun nämä samaiset ovat innokkaadti kaikkea kokeilemassa myös keskenään lapseni kanssa eka kertaa.. Joo, olen vähän kai ahdasmielinen, mutta lapseni eka kerta luistimilla olisi ollut ihana nähdä.. Mutta ihanat isovanhemmat ovat, innokkaita niin..[/QUOTE]

Meillä pappa on opettanut lapsen luistelemaan viime talvena, itse en ole vielä koskaan nähnyt lasta luistimilla, enkä koe, että olisin jäänyt jostain paitsi. Lapsi onnellisena selittää kuinka kivaa heillä on ollut papan kanssa luistelemassa, joten en koe tarpeelliseksi tuntea tästä minkäänlaista kateutta. Me tehdään sitten lapsen kanssa muita asioita :)

mikä teitä vaivaa? onko se teiltä pois jos pappa ei pääse kattoo ku lapsi saa pyörän?

vastatkaa siihen onko tuo pappa aikuinen jos evää lapselta ilon siksi että itse pahoitti mielensä?

mulla ei ole mitään helvetin velvollisuutta miellyttää tuota ihmistä,se ei ole sukua mulle. se olis voinut kieltäytyä.

Ei meiltä, mutta se on siltä SINUN lapselta pois!!!!!!

Mieti nyt ap ihan rauhassa, ajatteletko tässä lastasi?

no eipä tuo pappa mulle sanonut että myy pyörän jos ei saa tuoda sitä ite.. jos mä olisin tiennyt että asiasta tulee tällänen show.. niin en olis suutani avannutkaan, vaan olisin marssinut itse pyöräkauppaan!

enkä sitäpaitsi pyytänyt tuota pappaa menee pyöräostoksille,vaan ajattelin että minä,lapsi ja mies mennään yhdessä pyöräostoksille! pappa siis otti jo sen ilon että osti sen ekan pyörän lapselle.

pappa tuntuu ajattelevan että kun mulla on rahaa niin mua totellaan ja kaikki menee niinku mä haluun!

[QUOTE="vieras";28412227]Ei meiltä, mutta se on siltä SINUN lapselta pois!!!!!![/QUOTE]

no se ei ole minun päätös vaan tuon papan.

mutta ei hätää, mä kyllä käyn itse ostaa sen pyörän, harmittaa vaan kun lapsi sitä jo odotti.. mut ei voi mitään.

Kuulostaa siltä, että sekä ap että pappa on harvinaisen hankalia ihmisiä, ja siellä välissä on sitten lapsi ja mies. Ja kahden aikuisen ihmisen välisestä kiukuttelusta kärsii kaikkeen syytön lapsi, joka vaan tarvitsi fillarin. Joten: jos sen lapsen etua nyt ajattelis, niin tärkeintähän on se, että lapsi saa fillarin? Onko sillä sitten hevonhuilun väliä, jos se pappa sen tuo ja näkee kun lapsi sillä polkee? Kun pääasia kuitenkin on se helkatin fillari ja se, että poika sen saa.

Olet oikeassa. Sinulla on täysi oikeus satuttaa lastasi, koska hän on Sinun.

[QUOTE="sipsi";28412244]Aika rumasti sanottu :([/QUOTE]

no niin on, minulla ei ole yhtään lämpimiä tunteita tuota ihmistä kohtaan! koko tilanne raivostuttaa.

mutta sinänsä se on totta mun ei tartte ajatella tuon ihmisen tunteita, en ole hänelle velkaa mitään.

Miks et voi keskustella papan kanssa tästä asiasta? Hänkään ei pidä sinusta, sopikaa selvät pelisäännöt miten voitte olla mahd. vähän keskenänne tekemisissä, mutta niin että se ei olisi lapsen ja papan välisestä suhteesta pois. No en teidä onko mahdollista, kyllähän se lapsi vaistoaa ja huomaa että äiti inhoaa pappaa...

NO MIKSI HITOSSA RUINAAT SILTÄ NIITÄ SEN RAHOJA???? Rahat olisit vaatinut papalta, jotta SINÄ pääset ostamaan sitä pyörää. Rahoita se ihan ITSE, niin ei tartte vinkua epäolennaisuuksista.

• Tykkää
Reactions: Zucchini

Pappa on yhtä aikuinen kuin sinäkin olet. Taidatte olla hyvinkin samanlaisia. Kumpikaan ette ajattele lasta vaan itseänne ja pidätte jääräpäisesti kiinni periaatteistanne.

[QUOTE="...";28412254]Olet oikeassa. Sinulla on täysi oikeus satuttaa lastasi, koska hän on Sinun.[/QUOTE]

en minä sitä lasta satuta vaan pappa!

sä et saa millään tavalla käännettyä tätä minun syyksi! tideätkö että aikuinen ihminenv astaa itse teoistaan ja valinnoistaan! sun logiikalla jos joku mies lyö vaimoaan,se on vaimon syytä,mitäs ärsytti!

pappa teki itse valinnan, hän olisi myös voinut valita antaa pyörän poikansa matkaan,lapsella olis pyörä! eikö hän ole tehnyt mielestäsi mitään väärää? hän on vain viaton uhri?

[QUOTE="vieras";28412225]Meillä pappa on opettanut lapsen luistelemaan viime talvena, itse en ole vielä koskaan nähnyt lasta luistimilla, enkä koe, että olisin jäänyt jostain paitsi. Lapsi onnellisena selittää kuinka kivaa heillä on ollut papan kanssa luistelemassa, joten en koe tarpeelliseksi tuntea tästä minkäänlaista kateutta. Me tehdään sitten lapsen kanssa muita asioita :)[/QUOTE]

Toki on ihanaa kun tekevät ja puuhaavat. Meille vaan tietyt virstanpylväät tärkeitä ja ihana olisi nähdä kaikki mitä muksu tekee.. Joo'o..ei nyt ehkä ihan mahdollista :) toki mulle on tärkeintä että muksu nauttii, ja tykkää hirmusti näistä isovanhemmistaan. He vaan ovat tietoisia että meille nämä seikat tärkeitä, mutta ajattelemattomuuttaan kai.. En minä heidän mieltään tahdo pahoittaa, nauttivat kyllä hetkien näkemusestä varmasti yhtä paljon kuin mekin :) mutta joskus toivoisi että aattelisivat ensin että annettaiskos niille nyt rauha kokea keskenään eka ;)

Mä kyllä ainakin vähän ymmärrän ap:ta. Jos pappa itse on aikanaan mokannut asiat oman lapsensa kanssa, onko ap:n velvollisuus luopua omista hetkistään oman lapsensa kanssa, että papalle tulisi puhdas omatunto? Sellainen olo minulle ainakin tulee tästä papasta ap:n kirjoituksen perusteella, että yrittää puhdistaa omaatuntoaan lapsenlapsen kautta. Isovanhempien on helppo tavallaan jyrätä sillä varjolla, että ajattelevat vain lapsenlapsen parasta...Vaikka motiivi olisi oikeasti ihan muuta.

[QUOTE="vieras";28412257]Miks et voi keskustella papan kanssa tästä asiasta? Hänkään ei pidä sinusta, sopikaa selvät pelisäännöt miten voitte olla mahd. vähän keskenänne tekemisissä, mutta niin että se ei olisi lapsen ja papan välisestä suhteesta pois. No en teidä onko mahdollista, kyllähän se lapsi vaistoaa ja huomaa että äiti inhoaa pappaa...[/QUOTE]

voi nyyh! niin miksi ei voida keskustella,koska pappa ei vastannut mun viesteihin yhtään mitään! koetappa siinä sitten keskustella!

Yhteistyössä