Lapsen isällä päässä vikaa vai minulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä on ollut aina vaikeuksia tapaamisten kanssa. Välillä on mennyt paremmin ja välillä huonommin. Nuo huonosti menemiset on ohareita, joita lapsen isä on tehnyt pari kertaa kännäilyn takia, ja sitä ettei isä ole ilmoittanut milloin tapaa lasta. Meillä oli sopimus, että isä ilmoittaa työvuoronsa etukäteen (viiden viikon työlistat) ja sitten katsomme yhdessä tapaamispäivät. Alkuun toimi, mutta sitten taas luhistui niin että isä on ilmoittanut tapaamiset tyyliin: "haen huomenna."
Menin tähän mukaan, koska ajattelin että tärkeintä on että lapsi tapaa isäänsä. Toiminta meni yhä sattumanvaraisemmaksi. Virhe.

Vähän aikaa sitten minulla oli työvuoro, ja olimme sopineet että 17-vuotias tyttäreni luovuttaa lapsen isälleen. Lapsi, 3v, oli ruvennut kiukuttelemaan ettei halua lähteä. Tyttäreni oli tyynnyttelyn jälkeen saanut puettua lapselle vaatteet ja he menivät parkkipaikalle isää vastaan. Tässä meni noin 20 min. Olivar soitelleet, että kestää hetki. Isä ei sitten ollutkaan enää paikalla, vaan oli naisystävänsä kanssa lähtenyt ajamaan naisystävän veljen bileisiin! Kuulemma ei jaksanut enää odottaa. Miksei soittanut minulle tai mennyt hakemaan lasta ovelta?? Selitystä ei kuulunut.

Tämän jälkeen isä lähti naisystävänsä kiertämään maailmaa, ja on tavattavissa vasta kuukauden päästä. Tätä ennen oli kuukausi välissä tapaamisissa.

Olen niin vihainen!

Sinulla.

Lapsella on toki oikeus isaansa, mutta isaa ei voi pakoittaa lastaan tapaamaan.

Vastaisuudessa saatat haluta paivittaa tapaamiaoikeutta, tai ainakin alkaa vaatia miesta sopimaan niista alkuperaisen kaytannon mukaisesti.

Voimia sinulle ja lapselle!
Isä kuulostaa todella välinpitämättömälle lastaan kohtaan :( Niin surullista.Minulla suvussa tapaus jossa ensin lapsesta tapeltiin ja sitten isä hylkäsi tyttönsä kokonaan.Lapsi ikävöi isäänsä kovasti :(

Yhteistyössä