Lapsen pappa ärsyttää

  • Viestiketjun aloittaja liipola
  • Ensimmäinen viesti
liipola
Paha juttu sinulta. Olisit siis halunnut vain papan rahoja. Kuinka ahne ja itsekäs voi ihminen olla.
oi voi jos pappa olis 20e osallistunut pyörän hankintaan lapselle,koska lapsen omalla isällä ei siihen varaa ollut.. olen minä kamala.. ite se pappa päätti koko pyörän maksaa,sitä ei pyytänyt kukaan!

odotatko sä aina vastiketta? etkö ole iloinen siitä että saat ilahduttaa jotakuta läheistä? miksei vähemmän läheistäkin.
 
"vieras"
oi voi jos pappa olis 20e osallistunut pyörän hankintaan lapselle,koska lapsen omalla isällä ei siihen varaa ollut.. olen minä kamala.. ite se pappa päätti koko pyörän maksaa,sitä ei pyytänyt kukaan!

odotatko sä aina vastiketta? etkö ole iloinen siitä että saat ilahduttaa jotakuta läheistä? miksei vähemmän läheistäkin.
kyllä, olet kamala
 
loved
voi kauheaa, minäkin oon antanut kehitysmaihin rahaa,nih kyllä ne rahat kelpaa, mutta ei pääse kattoo mitä rahalla tehdään,paitsi jos maksan ite lentolippuni!
Voitko mitenkään ajatella, että oman lapsesi lapsi herättää ihmisessä enemmän mielenkiintoa kuin kenialainen Hogahu ja hänen perheensä.

Ehkä et, sinä olet niitä ihmisiä, jotka ovat asemalle jääneet. Sääli, että olet lissäntymään onnistunut.
 
nooo
[QUOTE="vieras";28412499]Sehän tässä keskustelussa niin rasittavaa onkin että kukaan ei ole ollut sitä mieltä että papan toive tai halu olisi tärkeämpi. Vaan useampikin vastaajista on yrittänyt saada sinua ap. tajuamaan että olemalla noin itsepäinen ja keskittymällä vain siihen papan vihaamiseen, satutat omaa lastasi.

Tässäkin tapauksessa jos olisit unohtanut vihasi hetkeksi, lapsi olisi nyt viidennessä taivaassa uudesta pyörästään jonka olisi jo saanut. Ja miten se että pappa olisi ollut läsnä, olisi varastanut sinulta yhtään mitään?

Senkö vuoksi että vihaat häntä? Se että ap.lla ja papalla on olleet huonot välit luultavasti jo vuosia, on varmaan aiheuttanut sen että aina kun he ovat tekemisissä, niin koska pinnan alla kiehuu koko ajan niin ei tarvitse kuin pieni poikkipuolinen sana tulla jommalta kummalta niin on melkein kolmas maailman sota käynnissä.

Ja surullista on että kumpikaan ei näe asiaa lapsen kannalta, keskittyy vain omaan vihan tunteeseen ja siihen että saisi satutettua toista ennen kuin tämä ehtii satuttaa minua.[/QUOTE]

Hyvin kirjoitettu!
Itse ajattelen, että äitinä pitää joskus niellä kiukkunsa ja itsekkyytensä LAPSEN parhaaksi. Ap;n tapauksessa lapsi ajelis omalla uudella pyörällään jos äiti olis asettunut tilanteen yläpuolelle. Pappa olis kattonut hetken ja sillä siisti. Pappa ei kuulosta miellyttävältä tän kertomuksen perusteella, mut nyt kävi niin että valtataistelun vuoksi on vain häviäjiä.
 
  • Tykkää
Reactions: MsGodDammit
liipola
Omituista ap:n kiusaamista koko ketju. Ap, nuku yön yli ja mieti vielä, mitä teet tuon hankalan kuuloisen papan kanssa. Tiedän, että tämä asia on hankala, koska joka puolella toitotetaan miten tärkeitä isovanhemmat ovat lapsille. Kaikista ihmisistä vaan ei tule mukavia ja lempeitä isovanhempia. Myös omista odotuksista kannattaa joskus joustaa, jos on vähänkin toivoa että pappa oikeasti haluaa viettää hyviä hetkiä lapsen kanssa. Typerään manipulointiin lapsen kustannuksella ei tarvitse suostua, mutta varo ettet syyllisty itse siihen. Kaikkea hyvää!
niinpä,taitavat vaan olla katkeria kun omia vanhempia ei lapsenlapset kiinnosta.

mutta kun missään vaiheessa ei ole ollut kyse siitä etteikö pappa saisi lapsen kanssa viettä aikaa. kyse on siitä että jostain syystä tähän ketjuun vastanneiden mielestä papan pitäs saada olla osallisena kaikkeen!

kiitos!

minä annan nyt tuon ihmisen ihan suosiolla olla, ostan pyörän itte,enkä jatkossa pyydä mitään.

siis tämä hetki kun lapsi saa oman pyöränsä ja lähtee sillä ajelee on minulle todella tärkeä.. enkä haluaisi jakaa sitä edes omien vanhempien kesken...
 
"vieras"
niinpä,taitavat vaan olla katkeria kun omia vanhempia ei lapsenlapset kiinnosta.

mutta kun missään vaiheessa ei ole ollut kyse siitä etteikö pappa saisi lapsen kanssa viettä aikaa. kyse on siitä että jostain syystä tähän ketjuun vastanneiden mielestä papan pitäs saada olla osallisena kaikkeen!

kiitos!

minä annan nyt tuon ihmisen ihan suosiolla olla, ostan pyörän itte,enkä jatkossa pyydä mitään.

siis tämä hetki kun lapsi saa oman pyöränsä ja lähtee sillä ajelee on minulle todella tärkeä.. enkä haluaisi jakaa sitä edes omien vanhempien kesken...
Ainakin minun lasteni isovanhemmat ovat kiinnostuneita lapsista. Ja toisin kuin sulla, mulla ei ole tarvetta koostaa äitiyttäni suhteessa ummoihin tai ukkeihin.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;28412625:
Erikoista, että edes pyytää inhoamaansa ihmistä osallistumaan kustannuksiin.
Eiköhän tässä alunperin ollut ajatuksena että lapsen isä osallistuu kuluihin, muttei hänellä ollut varaa joten josko hänen vanhempansa osallistuvat.

Se tässä ihmetyttää eikö tällä vittumaisella papalla ole vaimoa, miksei mummosta puhuta mitään?
 
Eiköhän tässä alunperin ollut ajatuksena että lapsen isä osallistuu kuluihin, muttei hänellä ollut varaa joten josko hänen vanhempansa osallistuvat.

Se tässä ihmetyttää eikö tällä vittumaisella papalla ole vaimoa, miksei mummosta puhuta mitään?
Niin....? Kai nyt rouva tietää, onko miehellään rahaa ostaa pyörä, varmasti tiesi, että ei ole, ja sanoo isälleen. Olisi vaan kaivanut omaa kuvettaan :)
 
Pappa on ilmeisestikin virheitä tehnyt eikä ole mikään paras isä/isovanhempi. Ikää on sen verran, ettei varmaan enää paremmaksi muutu. Mulla on itsekäs, etäinen appi.
Oman appeni kohdalla olen tehnyt sen ratkaisun, että hyväksyn hänen puutteensa enkä enää edes kuvittele että hän ymmärtäisi minua tai motiivejani. Enkä todellakaan luule että hän muuttuisi.
MUTTA minä voin olla kypsempi, vaikka ikäeroa onkin 30vuotta. Voin nöyrtyä lapseni hyväksi ja sietää vittuiluakin lapseni vuoksi.

Lapsen en antaisi kärsiä siitä, että minusta appi on itsekäs vätys, joka on tehnyt pojalleen paljon pahaa.

Ymmärrätkö AP mitä tarkoitan? Kannattaa pohtia mitä hyödyt vihoittelusta, vai hyödytkö mitään? Pappa voi olla paska mies, mutta sinun ei tarvitse olla paska äiti.
 
woo
Mä tavallaan ymmärrän, en itsekään halua epämiellyttäviä ihmisiä himmentämään tärkeitä hetkiä, mutta tuossa tilanteessa, jos pappa sen pyörän on ostanut, olisin sen antanut tuoda.

Itse en olisi antanut papan ostaa sitä pyörää. Olisin itse halunnut olla päättämässä asiasta.

Vanhemmat ihmiset voi olla hankalia, eikä isovanhemmat voi välttämättä ymmärtää, että he eivät päätä lastensa ja lastenlasten elämästä. Tukeminen ja auttaminen ovat vieraita käsityksiä, mielummin manipuloidaan ja syyllistetään toimimaan oman tahdon ja käsityksen mukaan. Ovat oman aikakautensa uhreja.

Lasteni isovanhempi parhaansa mukaan koittaa osoittaa lapselle, että kaikki ovat ostettavissa, rakkaus on suhtessa ostettuun tavaraan ja "lahjan" saaja on velvollinen nöyristelyyn. Lahjasta ei voi kieltäytyä ja siitä on oltava kiitollisuudenvelassa, halusi tai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
ma aa
en halua olla ko.ihmisen kanssa tekemisissä.

sitäpaitsi jos hän mielummin tuottaa mielipahaa lapsenlapselle,kuin itse hiukan joustaa,niin se kertoneekin aika paljon tuosta ihmisestä.

en minäkään joustanut,tiedän,mutta en minä arvannut että lopputulos on tämä.

minä en vain halua jakaa yhtään lapseen liittyvää minulle tärkeää asiaa tuon ihmisen kanssa. Minusta kuitenkin vanhemma ton etusijalla,ei pappa..

mies ei ole antanut anteeksi isälleen, pyrkii olemaan ajattelematta koko asiaa.

minä siedänkin,sen verran että on osallistunut meidän häihin,lapsen kastejuhlaan, ja synttäreille.. lisäksi lapsi viettää aikaa papan kanssa..

miksi mun pitäs kattoo sen ukon lärvii yhtään enempää?
Minulla on periaatteessa täysin sama tilanne appiukon suhteen, samoin miehen ja isänsä välien suhteen. Minunkin oli pitkään erittäin vaikea hyväksyä appiukkoa ja vihasin häntä. Hän antoi siihen kyllä täyden syyn edelleenkin, koska osaa olla todella inhottava ja vaikea.

No, sitten oma ihana isäni kuoli, ja jotenkin tajusin, että onhan se kuitenkin mieheni ainut isä. Sekä lapseni ainut pappa. Jos mies haluaa tulla toimeen hänen kanssaan, niin ehkä minunkin pitäisi yrittää. Tajusin myös, että lapselleni suoraan tämä pappa osaa olla ihan ok, välittää lapsesta. Ilkeys kohdistuu nykyään siis lähinnä meihin aikuisiin. Nyt meillä on ihan ok välit, vaikka hän ei mitenkään lempi-ihmisiini kuulukaan.

Pyöräasiaan: siinä teit mielestäni selvästi väärin. Jos pappa kelpasi maksamaan pyörän, hänen olisi pitänyt kelvata myös jakamaan sen tuoma ilo lapselle. Ei ollut liikaa vaadittu. Sinä olit se, joka tässä asiassa loukkasi. Tosin tämä pappa vastasi aika lailla samalla mitalla, ei kuten aikuinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;28412595:
Jos pitää pyytää jeesiä pyörän kustannuksiin, ellei itsellä ole varaa sitä maksaa, ei voi asettaa tuommoisia ehtoja.
Tämän paremmin en olisi itse osannut sanoa.

Eikö olisi ollut ketään muuta keneltä pyytää rahallista apua kuin yäk niin inhottavalta papalta joka pilaa kaiken. Eikö yhtään ketään? En ymmärrä aloittajaa ollenkaan.

Tämä on kyllä vastenmielisin ketju pitkään aikaan. :x
 
  • Tykkää
Reactions: rops

Yhteistyössä