Lapsen opettaja saa mut raivoihini.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aargh

Vieras
Vaikka mä oon sen sata kertaa sanonut, että mulle saa soittaa töihin vain akuuteissa tapauksissa, niin ei mene jakeluun. Mun työ on sellaista, että mä en pysty vastaamaan omaan puhelimeen enkä välttämättä edes pomon puhelimeen tulleisiin puheluihin. Mä oon sanonut, että yhteydenotot joko tekstiviestillä tai sähköpostilla, tai sitten voi jättää soittopyynnön mun vastaajaan niin soitan heti kun pystyn. Ja työnumeroon saa soittaa vain ja ainoastaan silloin, jos lapsella on hätä.

Mut ei. Ei toimi.
Jatkuvaan se soittelee mulle töihin milloin minkäkin asian takia. Ja ne asiat on just sellaisia, että todellakin sähköpostilla tai tekstarilla ne vois hoitaa.

Ja kun tänään taas sadannen kerran asiasta sanoin, niin se ei edes kuuntele vaan pajattaa päälle omiaan ja heittää luuria korvaan.

Musta alkaa ihan oikeasti pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että sillä on ihan henkilökohtaisesti jotain mua vastaan. Niin omituista sen käytös on. Ja tää puhelujuttu on vaan yks esimerkki kaiken muun omituisen käytöksen joukosta.

Mä oon ilmoittanut asian kirjallisesti lukukauden alussa. Ja sen jälkeen suullisesti monet kerrat. Rehtorille valittaminen tuskin tuo mitään muutosta asiaan, ovat "parhaat kaverukset" ja siis molemmat samalla viivalla...

Niin minkähänlaista asiaa sillä opella sulle sitten on?Kun oikien "sadannen kerran" olet joutunut asiasta sanomaan. Ei taida ihan normioppilas olla kyseessä...?

Häh... Millainen oppilaan opettaja joutuu ottamaan vanhempiin yhteyttä SADANNEN KERRAN.
Oma tyttäreni on kolmannella luokalla eikä hänen opettajansa ole soittanut minulle kertaakaan...

[QUOTE="Mamma italiana";25121426]Sitten jàtàt vastaamatta?[/QUOTE]

No samaa mietin. Että sanon pomolle, ettei mulle saa niitä puheluita enää toimittaa. Mutta toisaalta, entä jos joskus lapsella on oikeasti hätä ja on tärkeää saada mut kesken työpäivän kiinni?

Ja ne asiat koskee esim. vanhempainvarttiaikaa tai tiedustelua lapsen poissaolosta (vaikka mä oon laittanut viestin että lapsi on kipeä ja poissa toistaiseksi, niin tää soittaa kolmantena päivänä ja tiedustelee poissaoloa) tai sitä, saako lapsi mennä koulunjälkeen kaverilleen jne. Siis ihan ihme juttuja. Ei varmasti soittele kenenkään muun lapsen vanhemmalle siitä, saako lapsi mennä koulun jälkeen kaverilleen vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmasluokkalaisen äiti;25121439:
Häh... Millainen oppilaan opettaja joutuu ottamaan vanhempiin yhteyttä SADANNEN KERRAN.
Oma tyttäreni on kolmannella luokalla eikä hänen opettajansa ole soittanut minulle kertaakaan...

No sitäpä. Mun mielestä pitäis kysyä, millainen opettaja soittelee, ei millainen oppilaan opettaja. Ei mun muiden lasten opettajat soittele mulle tuohon tahtiin, heidän kanssaan asiat hoidetaan sähköpostilla, viestilapuilla ja tekstareilla.

En viitsi kertoa ammattiani, mutta on sellainen jossa omaa puhelinta ei saa pitää päällä ja jossa mä oon välillä oikeasti estynyt vastaanottamasta puheluita. Tämänkin päiväinen puhelu tuli todella pahaan aikaan, ja vaikka pomo sanoi opelle etten pysty ottamaan puhelua vastaan, niin opettaja ilmoitti odottavansa. Siis linja auki!

Siis minkäikäinen lapsi???
Ihan normiopetuksessa vai???
Kuulostaa vaan niin tosi erikoiselta. Ei minun lapsieni opettajista kukaan ole soitellut ja kysellyt, saako lapsi mennä koulun jälkeen kaverilleen.
Lapset itse soittelee näitä puheluita, mutta ei todellakaan opettaja...

minkä ikäisestä lapsesta kyse? Ihmeellistä toimintaa tosiaan jos vain sinua piinaa aina noilla puheluilla eikä muita vanhempia. Ja eihän opettajan tarvitse puuttua mitä lapset tekevät vapaa-aikanaan eli menevätkö kaverilleen vai eikö. Eihän se ole opettajan asia...

10-v lapsi.
En tosiaan usko, että muille soittelee ainakaan noista vapaa-ajalla tapahtuvista asioista.

Tulipa vaan mieleen, että onkohan sen mielestä mun työ niin mitäänsanomatonta, että se ei näe mitään syytä miksei mulle muka voi soitella kesken työpäivän.

Vielä on pakko jatkaa ihmettelyä.
Kun opettajan aika ei MILLÄÄN voi riittää siihen, että soittelisi kaikkien lasten vanhemmille ja kyselisi saavatko nämä mennä kaverin luokse kylään vai ei jne.
Niin siis MIKSI opettaja on näin huolissaan nimenomaan sinun lapsestasi???
Eikö lapsesi uskalla mennä kaverille, jos ei saa sinulta tietää onko se ok
Eikö lapsesi itse uskalla soittaa sinulle ja siksi ope soittaa, kun lapsi kysyy häneltä.
Vai mitä???
Jotain tässä on taustalla, joka ei ihan aukea teksteistäsi.

[QUOTE="mie";25121517]Vielä on pakko jatkaa ihmettelyä.
Kun opettajan aika ei MILLÄÄN voi riittää siihen, että soittelisi kaikkien lasten vanhemmille ja kyselisi saavatko nämä mennä kaverin luokse kylään vai ei jne.
Niin siis MIKSI opettaja on näin huolissaan nimenomaan sinun lapsestasi???
Eikö lapsesi uskalla mennä kaverille, jos ei saa sinulta tietää onko se ok
Eikö lapsesi itse uskalla soittaa sinulle ja siksi ope soittaa, kun lapsi kysyy häneltä.
Vai mitä???
Jotain tässä on taustalla, joka ei ihan aukea teksteistäsi.[/QUOTE]

Kyseisessä tapauksessa olin sopinut lapsen kanssa, että saa mennä kaverilleen koulun jälkeen ja mä tulen hakemaan sieltä kun pääsen töistä. Eli asia oli täysin ok. Ja sitten jostain syystä opettaja saa päähänsä soittaa asiasta mulle. Mä en tiedä mikä siinä oli taustalla, en todella. Kuten sanoin, musta alkaa tuntumaan siltä että sillä ihmisellä nyt vaan on jotain mua vastaan, ja sen takia toimii kuten toimii.

Kuulostaa ihan meidän esikoisen opettajalta :)
Mä lakkasin vastaamasta, kun soiteltiin jatkuvasti aivan typerien asioiden takia. Pitäis olla selvää, ettei kellekkään soitella kesken työpäivän kuin hätätapauksessa.
Hätätapaus ei ole mielestäni se että meidän Pertti on katkaissut värikynän.
Nykyään laittaa sitten sähköpostia ja viestejä.

En mä tiedä mitä kasvotusten puhuminen asiaan vaikuttaa, kun ei asia ole tähänkään saakka mennyt perille. Voin toki taas yrittää. Vanhempainvartti on tällä viikolla.

Yhteistyössä