Lapsen opettaja saa mut raivoihini.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä täällä pitää ilmoittaa opelle jos menee kaverille koulun jälkeen. Täälläkin yksi lapsi meni ilmoittamatta ja kissojen ja koirien kanssa taksikusi etsi sitten lasta, kun ei löytyny mistään.

Lapsihan voi joskus sanoa, että jompi kumpi vanhemmista on antanut luvan mennä kaverille kylään, vaikkei olisikaan saanut oikeasti lupaa.Eräässä koulussa jouduttiin kutsumaan poliisit apuun, kun lapset olivat päättäneet keskenään koulupäivän jälkeen, että toinen meneekin kaverin luo. Lasten kännykät olivat juuri sinä päivänä unohtuneet kotiin, eikä kukaan tavoittanut lapsia.
Jos tällainen tapahtuu, vanhemmat ovat yleensä ensimmäisenä yhteydessä opettajan.
Ehkä opettaja ennalta ehkäisee jotakin tällaista. Toki kai sen voi tekstiviestilläkin vamistaa.

Tai on sitten vaan huolehtimatta ja ajattelee vain, ettei se ole hänen murheensa jos lapset eksyvät mahdollisesti luvattomille teille. *lievää sarkasmia*

Reissuvihkoon merkintä jos menee kaverin luo. Ei jää kellekään epäselvyyttä.

Lapsen on sitten muistettava näyttää se reissuvihko opelle.
Nimimerkillä on kokemusta vastaavasta tilanteesta, kun pieni oppilas ei sitten muistakaan touhuissaan sitä vihkoa näyttää.
Pienillä oppilailla tekstiviesti äidiltä tai isältä mielestäni paras ja varmin tapa ilmoittaa noista asioista.

[QUOTE="ope";25121666]Lapsen on sitten muistettava näyttää se reissuvihko opelle.
Nimimerkillä on kokemusta vastaavasta tilanteesta, kun pieni oppilas ei sitten muistakaan touhuissaan sitä vihkoa näyttää.
Pienillä oppilailla tekstiviesti äidiltä tai isältä mielestäni paras ja varmin tapa ilmoittaa noista asioista.[/QUOTE]

Olisiko tässä sellainen kaupunki/maaseutu kulttuuriero?
Kun meillä on noita tytön kavereita rampannut jatkuvasti eikä ope kenenkään kaverin luo menemisiä valvo. Lapset soittaa itse vanhemmilleen ja kysyy lupaa tulla meille ja ko lapsen vanhemmat ilmoittaa ip kerhoon (jos lapsi sellaisessa normaalisti käy)
Mutta ei ope ole "kiinnostunut" siitä missä kukin oppilas iltapäivänsä viettää.

Kyllä mun mielestä kuulostaa hiukan ylihuolehtimiselta,että opettaja soittelee vanhemmalle kysellen jotain vapaa-ajan touhuja lapsen puolesta.Ihan hyvin lapsi voi asian selvittää itse vanhempansa kanssa etenkin kun nykyään jo ekaluokkalaisillakin tuppaa olemaan omat kännykät mukana.Taas käyn miettimään,miten ihmeessä itse on selvinnyt ja ennen kaikkea miten omat vanhemmat ovat selvinneet elämästä joskus omaan ala-asteaikaan...

Yhteistyössä