Tässä vaiheessa tietenkin pitää pahoitella lapsesi poismenoa, mutta sehän ei kuulunut aloitusaiheeseesi, vaikka muita syyttelet sivuraiteille menemisestä.
Käsittääkseni halusit kaikkien osapuolten kommentteja, jotta pystyisit ajattelemaan asiaa laajemmin, älä siis torju niitä muita kommentteja, ethän ?
Ap,
>>Kunpa tämän ymmärtäisivät kaikki muutkin eroa harkitsevat, lastensa hyvinvoinnista välittävät ... ja ainakin lasten kannalta helpointa olisi kun ei morkattaisi ketään, ja kaiken viimeksi heidän kuullensa.
>>Kommentteja kaivataan niin petetyiltä, pettäjiltä, toisilta naisilta sekä siihen soppaan joutuneilta lapsilta.
No, anteeksi, että vastasin, sillä en ole mitään noista. Olen vain eronnut exästäni ja juuri lasten takia, että eivät joutuisi riitoja omassa kodissaan kuuntelemaan, että sikäli on näkökulmaa asiaan ja nimenomaan lasten kannalta !
Toiseksi, olen aina ollut jälkeenpäin iloinen siitä, että minua ei petetty liittomme aikana (...niin, en ainakaan ole tietoinen sellaisesta), enkä ole itse pettänyt, mikä on mielestäni ollut reilua molemmin puolin ja siksi siitä ei ole jäänyt mitään kaunoja toisiamme kohtaan
Mietipä, miltä naisesta tuntuisi tulla petetyksi raskauden aikana !
Sinulla oli asiat hyvin, koska äitisi oli vahva ihminen. Ihannoisitko toisia naisia silloin, jos äitisi olisi aivan lyhistynyt eron vuoksi ja yrittänyt itsemurhaa tai onnistunutkin siinä ?
Ymmärrätkö, että arvostan reiluutta eronkin yhteydessä ? että se voisi olla jopa parempi asia kuin pettäminen ja toinen nainen / mies ?
Kysymykseni olivat hyvinkin aiheellisia siksi, että peräänkuulutat muilta KYKYÄ hyväksyä toiset naiset ? Vaikka kerroitkin tarinasi lapsen näkökulmasta, niin nythän olet nainen ! Nyt sinun pitäisi vielä selvittää, että oletko myös naisena samaa mieltä, että toiset naiset ovat ok. Liittyy aiheeseen, koska halusit mielipiteitä kaikista näkökulmista ja pyysin sinua itseäsi pohtimaan sitä myös omalta osaltasi naisen näkökulmasta.
Nyt voi osua arkaan paikkaan: mutta ollessasi suruissasi lapsesi vuoksi, olisiko mielestäsi ollut oikein, että miehesi menee hakemaan lohtua toiselta naiselta ?
Jos kuvioissa olisi perheessä ollut muitakin lapsia, niin olisiko mielestäsi ollut olankohautusten arvoinen asia miehen toinen nainen ja sinun jättäminen heikkona hetkenä, jos sinä et ollut tarpeeksi miehen mieliksi ?
Ja vaikka toitkin asian sinun omana kokemuksena, olet myös halunnut puhua yleisellä tasolla kaikista lapsista.
Näillä kysymyksillä ei ollut mitään tekemistä sinun nykyisen elämäntilanteesi kanssa, pyysin sinua vain ajattelemaan asiaa yleisellä tasolla, että jos sinulla olisi lapsia ja mies lähtisi toisen naisen mukaan, olisitko yhtä vahva kuin äitisi (mitä kaikilta muilta peräänkuulutat).
Vai tarvitaanko siihen toisia miehiä/naisia ensinkään? Sehän on heikkoutta pettää toista. Eikö vahvuutta vasta olisikin erota ennen niitä pettämisiä ?
Ja uskon, että vanhempasi olisivat eronneet ilman, että sinä olisit sitä heille sanonut. Ei äitisi olisi kauaa katsellut miestä, jolla on toinen nainen tai isäsi olisi tehnyt sen päätöksen jossain vaiheessa. Luulisin.
Mutta hyvä, kun olet tyytyväinen tapahtumiin.