Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kiisseli:Minä kyllä taidan olla ihan toinen kiisseli (en ole rekkautunut koskaan) mutta juttujasi olen lukenut, ne saa aina ajatuksia heräämään. Lisäkouluttauduin, joten enää en hoitajana työskentele, kuitenkin tuntuu että kun itse on kokenut kovia, osaa mennä toisen nahkoihin ihan eri lailla...
Perheessäni ei kovin ollut fyysistä väkivaltaa, mutta syyllistämistä sitäkin enemmän. Vielä nytkään keski-ikäisenä en tahdo syyllistämistä kestää, ja minut on hirveän helppo asettaa syylliseksi kaikkeen. Väkivaltaisessa suhteessa olen aikanani ollut, mutta siitä onneksi osasin lähteä.
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En usko että kukaan mieleltään sairas tahallisesti haluaisi tehdä vahinkoa muille kuin itselleen.
Tuolla jo pari muutakin ennätti kertomaan mielipiteensä tähänkin liittyen. Elikä siis kyllä mieleltään sairaan ihmisen persoona voi olla niin itsekäs, että haluaa tehdä vahinkoa toisille..
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:Mulla hiukan samanlaisia kokemuksia.... :hug:
kenties olen pelastanut äitini hengenkin ensimmäisen kerran 4v kun oli sekaisin kotona ja yritti itsemurhaa, hän joutui sen jälkeen psyk sairaalahoitoon ja me asuttiin mummulassa veljen kanssa.
Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:Mulla hiukan samanlaisia kokemuksia.... :hug:
kenties olen pelastanut äitini hengenkin ensimmäisen kerran 4v kun oli sekaisin kotona ja yritti itsemurhaa, hän joutui sen jälkeen psyk sairaalahoitoon ja me asuttiin mummulassa veljen kanssa.
Ei kyllä kenenkään lapsen pitäisi moiseen joutua... :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:Minä Suojelen Sinua KaikeltaOlen hiihtänyt jään yli seurasaareen
olen ajanut hiomavaunulla sumuisena aamuna
olen seissyt laiturilla kolme
ja nähnyt Kölnin tuomiokirkon
Olen kahlannut rantaveteen
soutanut soutuveneellä sumuisena aamuna
olen seissyt laiturilla hiljaa
ja kuullut äänet kaukaisten laivojen
Olen eksynyt latviassa
kävellyt kaupungin reunan yli
luulin katoavani
mutta pääsin kuitenkin takaisin
ensin vieraiden ihmisten juhliin
ja lopulta kaupunkiin
jossa minut tunnetaan kahviloissa
Minä suojelen sinua kaikelta
mitä ikinä keksitkin pelätä
ei ole sellaista pimeää
jota minun hento käteni ei torjuisi
Jostain syystä tää kappale, varsinkin kertosäe aina sykähdyttää minua ja tuo mieleen oman suhteeni lapsiini...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En usko että kukaan mieleltään sairas tahallisesti haluaisi tehdä vahinkoa muille kuin itselleen.
Tuolla jo pari muutakin ennätti kertomaan mielipiteensä tähänkin liittyen. Elikä siis kyllä mieleltään sairaan ihmisen persoona voi olla niin itsekäs, että haluaa tehdä vahinkoa toisille..
Mutta onko se sitten tahallista vai tahatonta. Mielestäni on hirveää syyllistää lisää mielisairaita lisäämällä taakkaa kun on jo muutenkin vaikeaa. "Älkää antako lastenne nähdä ja kärsiä omasta pahasta olostanne. Älkää olko niin itsekkäitä. Rakastakaa niitä lapsianne."
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta onko se sitten tahallista vai tahatonta. Mielestäni on hirveää syyllistää lisää mielisairaita lisäämällä taakkaa kun on jo muutenkin vaikeaa. "Älkää antako lastenne nähdä ja kärsiä omasta pahasta olostanne. Älkää olko niin itsekkäitä. Rakastakaa niitä lapsianne."
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta onko se sitten tahallista vai tahatonta. Mielestäni on hirveää syyllistää lisää mielisairaita lisäämällä taakkaa kun on jo muutenkin vaikeaa. "Älkää antako lastenne nähdä ja kärsiä omasta pahasta olostanne. Älkää olko niin itsekkäitä. Rakastakaa niitä lapsianne."
Niin..mä syyllistän itseäni aivan hirveästi ja mietin että teenkö lasten kanssa jotain väärin ja kärsiikö ne ja niiden psyyke ja pitäiskö ne laittaa kokonaan pois ettei tarvi mun kanssa olla..mulla siis keskivaikea / vaikea masennus. psykologi on kyllä sanonut ettei mun pitäs soimata itseäni niin paljon mutta tällaiset kommentit vaan lisää mun syyllisyyttä kun en tiedä että mitä teen?? poisko nuo lapset kun ei tämä sairaus hetkessä häviä
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En usko että kukaan mieleltään sairas tahallisesti haluaisi tehdä vahinkoa muille kuin itselleen.
Mutta onko se sitten tahallista vai tahatonta. Mielestäni on hirveää syyllistää lisää mielisairaita lisäämällä taakkaa kun on jo muutenkin vaikeaa. "Älkää antako lastenne nähdä ja kärsiä omasta pahasta olostanne. Älkää olko niin itsekkäitä. Rakastakaa niitä lapsianne."
Minun oma äitini sairastui jo 90-luvun alussa ja on edelleen kipeä ja hyvin itsekeskeinen ihminen. Esim. jos soitan kertoakseni hänelle, että esikoisella on murtunut nilkka tai että keskimmäinen lapsi joutuu sairaalaan, niin ennen kun ennätän saada lausetta loppuun, hän alkaa jo puhua itsestään ja kääntää kaikki asiat aina itseensä. Aivan turha on ollut esim. kun miun aviomies kuoli, niin alkaa puhua siitä aiheesta mitään äidilleni, kun hän on alkanut OMAA PAHAA OLOAAN aina vaan purkamaan takaisin päin ja puhumaan miten HÄN ON sitä ja tätä.. Eli siis mie en ole vielä kertaakaan päässyt (5v miehen kuolemasta) kertomaan hänelle, mille minusta tuntui kun mieheni kuoli... Ja niin päin pois. Ja suhteellisen hyvä tilanne sillä on sen sairauden kanssa ollut jo viimeisen 8 vuoden ajan, tasaista ja vakaata sen suhteen... itsekkyydestä lähinnä kyse ja oman navan ympärillä pyörivästä elämästä.. En ala siun kanssa aiheesta tappelemaan sen enempää..
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:En aivan kaikkea tähän nyt ala puimaan, mutta muistakaa äidit:
OIKEASTI SUOJELKAA LAPSIANNE KAIKELTA PAHALTA. Suojelkaa, hakekaa apua ja hakeutukaa hoitoon. Älkää antako lastenne nähdä ja kärsiä omasta pahasta olostanne. Älkää olko niin itsekkäitä. Rakastakaa niitä lapsianne. :heart:
Tämä on ehkä sykähdyttävin kirjoitus mitä olen tältä palstalta koskaan lukenut :flower:
Peesaan 100000%!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En usko että kukaan mieleltään sairas tahallisesti haluaisi tehdä vahinkoa muille kuin itselleen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En usko että kukaan mieleltään sairas tahallisesti haluaisi tehdä vahinkoa muille kuin itselleen.