lapsen lyöminen

• Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
siis minulla tyttö 1v ja 4kk vanha, ongelma on kun tyttö on kova potkimaan ja nipistelemään ja lyömään. eritoten iltaisin kkun nukutan potkii ja nipistelee todella kovaa ja oikein tähtää potkut olen katsonut, mitä vinkkejä olisi avuksi? kiellot ei auta vaikka kuinka on tiukkana. huh! t:äiti mustelmilla.

vieras
Tuo on tavattoman yleistä ton ikäselle. Ei auta aina mikään tuossa iässä, kieltämällä ja sanomalla että se sattuu ja tulee paha mieli varmaan helpottaa joskus. Jäähyäkin voi jo antaa, mutta ei se käytös lopu välttämättä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Tähtää potkut?

*lauhg*
:D niin meilläkin tekee, ja usein vielä nuijii päällään avaamatta jos on sylissä, olen saanut takaraivosta huuleeni. Ihan pelkään sitä väkivaltaa lähellä ja olen varautunut kokoajan mistä suunnasta tulee.

miulla on 1v 6kk tyttö. Hän väsyneenä joskus löi minuu ja kahden sekunnin päästä tuli halaamaan. Mie kerron aina, että sattuu ja meen kauemmas, ettei tyttö voi lyödä minuu. Ja sitten pidän kiinni esim pepun päältä, ettei tyttö lähde enää sängystä. Jos tää siis tapahtuu nukutus tilanteessa. Pariin kertaan on jäänyt nää yritykset.

mä vaan
Sama oli meidän poitsulla. Ja se tosiaan tähtäs potkut ihan tarkoituksella.
Se on sellainen ohi menevä vaihe. Nyt poitsu 1v 11kk ja on jättänyt jo vähemmälle.
Tiedän, se on rasittavaa kun koko ajan saa olla komentamassa, mutta sitähän se vanhemmuus on :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Avaanpas sateenvarjon ja sanon et varmasti itse nipistäisin takaisin sen verran, et lapsi huomaisi sen sattuvan.
Hauska leikkihän tuollainen on lapsen puolelta vain.
No tietää meillä tasantarkkaan että sattuu se kun siskokset keskenäänkin osaa vuoroin jo tapella ja tahallaan satuttaa ja välillä itketään. Sitten tekee tota aikuisille, enpä lähtisi siihen leikkiin mukaan nipistelemällä ettei luule että saa musta toisen nahistelukaverin vielä jota välillä käydä puremassa ja jäädä odottaa että nipistääkö takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
miulla on 1v 6kk tyttö. Hän väsyneenä joskus löi minuu ja kahden sekunnin päästä tuli halaamaan. Mie kerron aina, että sattuu ja meen kauemmas, ettei tyttö voi lyödä minuu. Ja sitten pidän kiinni esim pepun päältä, ettei tyttö lähde enää sängystä. Jos tää siis tapahtuu nukutus tilanteessa. Pariin kertaan on jäänyt nää yritykset.
Jep usein nukutustilanteessa tapahtuu tämä, minä sitten väistelen parhaani mukaan ja kun sanoin oikeen kiukkusesti niin parahti mokoma itkuun. välillä on ihan kunnon mustelmia kun ottaa kiinni. poikakin (6v) kiljuu välillä kun likka oikeen tarttuu kiinni ja puree tai nipistää.

Ihmemaan Liisa
Sano lapselle tiukasti EI ja poistu paikalta. Hetken kuluttua menet takaisin, tarpeen vaatiessa halaat ja lohduttelet lasta, ja sanot että yritetäänpä uudestaan ilman potkuja ja nipistykisä. Jos potkii ja nipistelee, niin toistat saman. Veikkaan, että ei kovin montaa kertaa jaksa kokeilla saako huomiota potkimalla ja nipistämällä.

Meillä tämä konsti on toiminut taaperoihin, joista suurinta huvia on ollut tulla syliin ja alkaa läpsiä ja/tai purra.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Sano lapselle tiukasti EI ja poistu paikalta. Hetken kuluttua menet takaisin, tarpeen vaatiessa halaat ja lohduttelet lasta, ja sanot että yritetäänpä uudestaan ilman potkuja ja nipistykisä. Jos potkii ja nipistelee, niin toistat saman. Veikkaan, että ei kovin montaa kertaa jaksa kokeilla saako huomiota potkimalla ja nipistämällä.

Meillä tämä konsti on toiminut taaperoihin, joista suurinta huvia on ollut tulla syliin ja alkaa läpsiä ja/tai purra.
Eiköhän toi ajan kanssa mene taaperoilta ohi kun tekee ne rajat vaan selväks ettei sellanen käytös sovi...

Yhteistyössä