P
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Kiellän ja selitän MIKSI ei tehdä. Vien pois ja annan muuta tekemistä. Tätä toistetaan miljoona kertaa ja vähitellen menee jakeluun. En käytä ruumiillista kuritusta vaikka tuo haastava onkin. Alle 2v on pieni ja vaatii hermoja+pinnaa vanhemmilta.Se ei tehoa että hokee vaan ei ei ei, tai karjuu kitapurje lepattaen.
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Mitä olen nyt itse huomannut 1v8kk pojan äitinä: vaikka lapsi sen hetken uskoisikin, niin todennäköisesti repii ja viskoo vielä moooooonta kertaa, huolimatta siitä, miten napakasti komennat. Tuonikäisen kanssa on täysin turhaa "haastaa riitaa", koska taapero todennäköisesti voittaa silti.
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Sepähän se on hyvä ohjenuora että kasvattaa ja ohjaa lasta. Menee mukaan ja siinä opettaa lasta. Omakin esimerkki on lapselle vahva. Se vaatii vaivaa ja hermoja opettaa lapsi ja kestää se pikkulapsiajan ohjaustarve. Ei tollanen taapero oo tahallaan ilkeä ja vaadi mitään luunappeja.Se vaatii aikuisen ohjaamaan miten tulee käyttäytyä.
Alkuperäinen kirjoittaja pia:Kamala kun tuli paha mieli tolaisen pienen puolesta =(
Alkuperäinen kirjoittaja suski:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Sepähän se on hyvä ohjenuora että kasvattaa ja ohjaa lasta. Menee mukaan ja siinä opettaa lasta. Omakin esimerkki on lapselle vahva. Se vaatii vaivaa ja hermoja opettaa lapsi ja kestää se pikkulapsiajan ohjaustarve. Ei tollanen taapero oo tahallaan ilkeä ja vaadi mitään luunappeja.Se vaatii aikuisen ohjaamaan miten tulee käyttäytyä.
Tästä tuli mieleen. Meidän pikku taapero alkoi jossakin vaiheessa läpsiä meitä naama hymyssä ja me toruttiin. Kunnes eräänä päivänä tajusin, että lapsi tahtoi leikkiä hippaa ja "löi" samalla tavalla kuin aikuinen, mutta jätti sanomatta "hippa" kun ei osannut... Kyllä harmitti!
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Kiellän ja selitän MIKSI ei tehdä. Vien pois ja annan muuta tekemistä. Tätä toistetaan miljoona kertaa ja vähitellen menee jakeluun. En käytä ruumiillista kuritusta vaikka tuo haastava onkin. Alle 2v on pieni ja vaatii hermoja+pinnaa vanhemmilta.Se ei tehoa että hokee vaan ei ei ei, tai karjuu kitapurje lepattaen.
Mitäs jos se kitapurje kuitenkin jossain tuhannen kerran kieltämisen kohdalla alkaa kuitenkin lepattaa, niin lähdettäis itse sit jäähylle, ja jatkettais sit hetken päästä uusin voimin kieltämistä
Alkuperäinen kirjoittaja suski:Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Mitä olen nyt itse huomannut 1v8kk pojan äitinä: vaikka lapsi sen hetken uskoisikin, niin todennäköisesti repii ja viskoo vielä moooooonta kertaa, huolimatta siitä, miten napakasti komennat. Tuonikäisen kanssa on täysin turhaa "haastaa riitaa", koska taapero todennäköisesti voittaa silti.
Eli kannattaa pitää kiellot minimissä ja sallia kaikki mahdollinen toiminta, joka ei satuta ketään tai sotke/tuhoa mitään. Silloin jaksaa "taistella" niistä tärkeistä asioista.
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja suski:Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Mitä olen nyt itse huomannut 1v8kk pojan äitinä: vaikka lapsi sen hetken uskoisikin, niin todennäköisesti repii ja viskoo vielä moooooonta kertaa, huolimatta siitä, miten napakasti komennat. Tuonikäisen kanssa on täysin turhaa "haastaa riitaa", koska taapero todennäköisesti voittaa silti.
Eli kannattaa pitää kiellot minimissä ja sallia kaikki mahdollinen toiminta, joka ei satuta ketään tai sotke/tuhoa mitään. Silloin jaksaa "taistella" niistä tärkeistä asioista.
Totta tämäkin. Sopiva reviiri toimia ja ne tärkeät poissa mitä ei saa rikkoa tai minne ei kiivetä.
Alkuperäinen kirjoittaja huoh :(:Eli miten lasta saa komentaa? Saako käyttää luunappia vai pelkällä puhumalla ääntä korottamatta?
Meillä poika 1v ja 4kk, ja en tiedä miten kieltää. Pahamieli tulee jos antaa luunapin tai korottaa ääntä, mutta mitä pitäisi tehdä kun lapsi esim. repii verhot alas ja vaikka kieltää niin ei usko vaan repii toisen verhon? Entä kun joka päivä heittää ruuat ja maidot pitkin lattioita?
Alkuperäinen kirjoittaja suski:Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Mitä olen nyt itse huomannut 1v8kk pojan äitinä: vaikka lapsi sen hetken uskoisikin, niin todennäköisesti repii ja viskoo vielä moooooonta kertaa, huolimatta siitä, miten napakasti komennat. Tuonikäisen kanssa on täysin turhaa "haastaa riitaa", koska taapero todennäköisesti voittaa silti.
Alkuperäinen kirjoittaja huoh :(:Eli miten lasta saa komentaa? Saako käyttää luunappia vai pelkällä puhumalla ääntä korottamatta?
Meillä poika 1v ja 4kk, ja en tiedä miten kieltää. Pahamieli tulee jos antaa luunapin tai korottaa ääntä, mutta mitä pitäisi tehdä kun lapsi esim. repii verhot alas ja vaikka kieltää niin ei usko vaan repii toisen verhon? Entä kun joka päivä heittää ruuat ja maidot pitkin lattioita?
Eli miten lasta saa komentaa? Saako käyttää luunappia vai pelkällä puhumalla ääntä korottamatta?