lapsen kiukkuisuudesta ja uhmasta

onko muiden lapsïlla n.vuoden vähän yli ikäsillä uhmaa. olen kuullut että ainakin kahden vuoden ikäsillä on uhmaikä mut onko vuoden ikäsillä? poikamme on 1v ja 1,5kk ja joka päivä saadaan taistella. hän ei tottele kunnolla kumpaakaan meistä vanhemmista, heittelee tavaroita, kiljuu paljon mutta kuitenkin syö hyvin, nukkuu hyvin, ulkoilee päivittäin eikä hampaita ole tulossa,koska on ainut lapsi(vielä noin kuukauden verran kunnes toinen syntyy) saa huomiota. tää on siis joka päiväistä ja kestäny pari viikkoa. toisinaan tuntuu etten jaksa komentaa ku viimeisilläni olen...
kiitos vastauksistanne!
 
täällä :wave:
Tyttö 1v1kk ja ihan kauheeta vääntöö joka asiasta. Meillä tosin ylös puhjennut kulmahammas ja viereen pukkaa poskihammasta, joten varmaan on kiukkua senki takia. Mutta on ollu jo jonkinaikaa muutenkin kokeilua ja testausta joka asiasta. Meilläkin syö todella hyvin ja nukkuukin nyt, kun unikoulu takana. Kaippa siis myös liittyy ikään, ainakin monet äidit samaa "valittavat" yksivuotiaistaan.
Jaksamista loppuraskauteen, täällä menossa kakkosen odotus rv 23 ;)
 
Meillä tyttö 1v2kk ja on rumasti sanottuna "aivan kamala" tapaus! Ei tottele vaan tekee juuri sen mikä on kielletty. Ja nauraa päälle tai juoksee karkuun jne. Oon menettäny viime viikkoina hermoni triljoona kertaa ja ei näytä asiat parempaan päin olevan menossa, päinvastoin. Jokapäivä keksii jotain uutta kiellettyä ja jopa vaarallista tekemistä. On tietenkin valvonnnan alla, mutta kun pitäisi itse päästä välillä vessaan tai käydä pakosti eri huoneessa kuin missä lapsi on. Ja tämä tyttö tietää, että jos menen esim. vessaan niin silloin tekee varsinkin tuhmiaan, kiipeää vaikkapa sohvalle juoksemaan ja sieltä sitten pää edellä alas... Otan vessaan hänet mukaankin mutta kun saa itse ovet auki niin ei ne paljoa pidättele. Ja muutenkin tuntuu ihan hirveeltä raahata kiljuvana perässä jokapaikkaan kun haluaa rimpuilla omille teilleen ja se taas tietää lisää tuhoa.

Ja loppuun lisäys että rv 29 on menossa täällä, joten kohta en jaksa enää!
 

Yhteistyössä