Lapsen kiroilu ei ole hauskaa mutta äsken petti pokka

laku
Alkuperäinen kirjoittaja 2v:
Meillä minä kielsin esikoista jostan niin tämä meidän alle 2v tättähäärä meni veljensä naaman eteen ja sanoi isoon ääneen "taatana tinun kanttat".Koomisen kuuloista,kun "vauva"tuommoisia suustaan päästää.Piti mennä nurkan taakse nauramaan.Toinen niin topakasti kieltää.
Mua ei ainakaan naurata nämä jutut..säälittää, varmaan tuntuu lapsesta kivalta kun äiti sanoo noin. Tuskin se muualtakaan sitä on oppinut? Kieltää toista kuten on vanhempansa kuullut kieltävän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meidän molemmilla muksuilla on ollut vaihe, jolloin paska-sanaa hoettiin koko ajan.

Se johtuu siitä, että turkin kielessä on sana baska (suhuässällä ) ja lapset kuulee sitä toki joka päivä iskän suusta. Tiesivät myös sen, että paska on suomen kielessä ruma sana. Hämmentyivät, ja ihmettelivät että miksi sitä paskaa saa joskus sanoa ja joskus taas ei. Selitin asian, ja poika hoki sen jälkeen varmaan viikon että "Turkkilaiset saa sanoo paska. Suomalaiset ei saa sanoo paska. Mää en saa sanoo paska mut jos mää puhun turkkii niin mää saan sanoo paska". Ja ihmisillä riitti ihmettelemistä :snotty:
:LOL: Tuli tästä mieleen kun olin pk:ssa työssäoppimassa... Siellä oli poika jonka kielellä sana pian tarkoitti humalassa(en valitettavasti muista kieltä mut oisko ollut arabia?). No kuitenkin lapsi oli aina iltapäivästä itkuinen ja me lohduteltiin:-Isä tulee ihan pian hakemaan sua ja pian isä tulee, ei hätää! Poika toki hätääntyi entisestään.. kunnes kotona asia oli tullut ilmi ja isä valaisi meitä että miksi hänen poikansa itkeskelee. Kyllä oli pokassa pitelemistä.. :whistle:
 
2v
Alkuperäinen kirjoittaja laku:
Alkuperäinen kirjoittaja 2v:
Meillä minä kielsin esikoista jostan niin tämä meidän alle 2v tättähäärä meni veljensä naaman eteen ja sanoi isoon ääneen "taatana tinun kanttat".Koomisen kuuloista,kun "vauva"tuommoisia suustaan päästää.Piti mennä nurkan taakse nauramaan.Toinen niin topakasti kieltää.
Mua ei ainakaan naurata nämä jutut..säälittää, varmaan tuntuu lapsesta kivalta kun äiti sanoo noin. Tuskin se muualtakaan sitä on oppinut? Kieltää toista kuten on vanhempansa kuullut kieltävän.

Juu-u,meidän lapset on ihan kotioloissa olleet elämänsä ajan,ei missään kodin ulkopuolella liikuttu,eikä ketään muita nähty...eikä muiden sanomisia kuultu...ja eihän lapset voi yhdestä kerrasta mitään sanaa oppia,mitä jossain kuulee,eihän...? =D

Esikolle sanoi kerran kerhossa yks toinen poika että anna perkele se lelu mulle.Sitä sitten jonkin verran viljeltiin muissakin yhteyksissä...

Ja vaikka meillä kotona joskus kirotaankin,niin sanat on tyylä hemmetti ja saakeli jne.Että sääliinny vaan yksinäsi.
 
hei hei vanha sika
Oon töissä päiväkodissa ja aamupuurolle tuli yksi hieman väsynyt vajaa 4-vuotias poikalapsi... Jolla myös ärrävikaa... "tuuppa puurolle" mä pyysin ja vastaukseks sain: " Vi**u mä mitään puugrooo syön, mä haluun grrrrillimakkalaa!"

Ei apua sentään! Huone täynnä aamiaisella olevia lapsill, ja kyllä oli meillä täteillä naurussa pitelemistä! No siitä selvittiin.. mut oli muutenkin aika kova viljelemään kirosanoja. Ihan kauheeta oikeesti mun mielestä pienen lapsen suusta, joka ei niistä mitään ymmärrä. Kauheeta se on aikusenkin kielenkäytössä, vaikka itseltäkin niitä silloin tällöin pääsee..

Mun kummipoika 5v oli lähdössä mumminsa luota kotiin. Äiti sanoi pojallensa, että sano nyt moikat vielä mummille... "hei hei vanha sika!!" Ja mummi vaan vilkutteli hymyillen keittiöstä! :D Onneks oli jo kuulo hieman heikentynyt. Mua alkaa naurattaa joka kerta se tilanne, kun vaan mietin sitä!
 
Ei kai sais nauraa mutta hauskoja juttuja monella :D ite yritän myös olla kiroilematta lasten kuullen, mutta kyllähän noita vahinkoja pääsee sattumaan :whistle: meillä tytöt on kyllä ihmeen siistejä suustaan, kun en muista niiden sanoneen mitään kirosanaa, vai oonko mä vaan unohtanut.. Keskimmäinen kyllä tietää sanat, koska jos kuulee kun äitiltä sellanen suusta pääsee vahingossa, niin muistaa kyllä sanoa ettei noin saa sanoa. Poika yhtenä päivänä, ihan just 2v, kun koitti saada housuja itse jalasta pois niin hetken taisteltuaan totes vaan;ittu :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paska ja perse ei oo kirosanoja meillä. Ne nyt vaan on sanoja. Ja aivan sama, mitä joku ajattelee, miellä käydään paskalla ja kusella ja pyyhitään perse.
en mäkään piä noit kirosanoina...
Ei ne pahoja kirosanoja ole mut sit kun sitä paskaa viljellään aamusta iltaan ja tauotta, lauletaan paskapaskapaskapaskaaaaaaa............. niin kyllä meinas hermo revetä. Nyt onneks loppu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laku:
Mua ei ainakaan naurata nämä jutut..säälittää, varmaan tuntuu lapsesta kivalta kun äiti sanoo noin. Tuskin se muualtakaan sitä on oppinut? Kieltää toista kuten on vanhempansa kuullut kieltävän.
Joo, lapsissa on sellainen hauska piirre, että ne oppivat kirosanoja vain äidiltään. Ei isältä, ei isommilta sisaruksilta, ei naapurin teineiltä, ei samassa bussissa kulkevilta yläasteikäisiltä, ei päiväkodista...Äidiltä vaan. Pelkästään.

Tästä voikin helposti päätellä, että jos lapsi sanoo vaikka perkele, niin se tarkoittaa sitä, että äitikin on sanonut hänelle perkele :'(

Olis taas KRP:llä töitä :'(
 
Meillä lapset ei oo koskaan kiroilleet, kun me on yritetty selittää niille että 'ne on aikuisten pahoja sanoja, joita aikuisetkaan ei oikeesti saa käyttää'. Mulla meni hermo kerran totaalisesti kun olin laittelemassa makuuhuonetta päiväunikuntoon ja pimennysverho hajos ja äsähdin että 'vi*un vi**u!' Tää oli siis eka kerta kun tyttö 2 v. kuuli kirosanan. Kysyi ihan viattomana:'Äiti, mikä on vi*un vi**u?'. Mua ei kyllä naurattanut. Mun vanhemmat ja Äidin isä on tosi kovia kiroilemaan. Onneksi lapset ei oo niiltäkään ottaneet mallia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei hei vanha sika:
Oon töissä päiväkodissa ja aamupuurolle tuli yksi hieman väsynyt vajaa 4-vuotias poikalapsi... Jolla myös ärrävikaa... "tuuppa puurolle" mä pyysin ja vastaukseks sain: " Vi**u mä mitään puugrooo syön, mä haluun grrrrillimakkalaa!"

Ei apua sentään! Huone täynnä aamiaisella olevia lapsill, ja kyllä oli meillä täteillä naurussa pitelemistä! No siitä selvittiin.. mut oli muutenkin aika kova viljelemään kirosanoja. Ihan kauheeta oikeesti mun mielestä pienen lapsen suusta, joka ei niistä mitään ymmärrä. Kauheeta se on aikusenkin kielenkäytössä, vaikka itseltäkin niitä silloin tällöin pääsee..

Mun kummipoika 5v oli lähdössä mumminsa luota kotiin. Äiti sanoi pojallensa, että sano nyt moikat vielä mummille... "hei hei vanha sika!!" Ja mummi vaan vilkutteli hymyillen keittiöstä! :D Onneks oli jo kuulo hieman heikentynyt. Mua alkaa naurattaa joka kerta se tilanne, kun vaan mietin sitä!
:LOL: :kieh:
 
Mari
2-vuotias leikiskeli jotain omiaan taannoin meijän makkarissa kun sieltä yhtäkkiä valot sammu ja kovaan ääneen kuului: "Voi peekele, valot meni!!"

Mies istui vessassa ja minä touhusin eteisessä, naurettiin molemmat ihan kippurassa.

Juu, ei ole kiva asia lapsen kiroilu, hirveen kuulostahan se on mutta kyllä nauratti. Onneksi unohti sanan seuraavaan päivään mennessä.
 
Harmaana
Täällä nauraa ihan kippurassa... Kotona meillä kanssa tyttö 2v 2 kk puhuu valtavan hyvin ja on valitettavasti oppinut myös voimasanoja. Muutaman kerran on tullut kirkkaalla lapsen äänellä "voi vittu" ja eilen nukkumaan mennessä "missä perkele se tutti nyt on". On siinä kyllä pokassa pitelemistä vaikka ei kyllä yhtään naurata, jos tarhassa noita alkaa hokemaan=)
 
Meidän 2v harjoitteli vaippatta olemista. Istuskeltiin sohvalla ja talossa oli turhan hiljasta niin mies kysy että mihinhän se tyttö meni. Sanoin hiljaa miehelle että varmaan kusella jossain ja sitten huusin että missä oot. Makuuhuoneesta kuului kirkkaalla äänellä että TÄÄLLÄ KUSELLA! Silloin nauratti ihan tosisssaan, ilmeisesti en puhunu tarpeeksi hiljaa.

Onneks ei oo sanaa käyttäny myöhemmin, ainakaan tietääkseni :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Meillä keskimmäinen huusi aina kaupassa ei ittu, ei ittu!

Ei tarkottanut sillä v-sanaa vaan: ei istu, kun yritti kärryistä nousta pois. Kyllä hävetti :ashamed:
tästä tuli mieleen kun päiväkodissa oli opeteltu joulupuu on rakennettu laulua mutta tytöllä ei ihan kaikki sanat olleet jääneet päähän. Ennen joulua kun oltiin kaupassa niin tyttö laulo kovalla äänellä varmaan kakskyt kertaa että Kiitos sulle jeesuksemme , kallis vapahtajamme..ja aina uudelleen sama kohta :whistle:

 
no meillä on kans kaikilla ollu tää kiroilu vaihe joka on menny sit iteksee pois pienellä ohjauksella,mutta keskimmäinen olleessaan neli vuotias huusi mulle istuessaa kakalla että tuu pyyhkii äiti!minä sitten huusin että oota sikä tulee ja menin komentelee iskää pyyhkii ku mulla oli jotain muuta sillo just..no poika siihen että ei ku sä äiti,no mä menin ja ku menin sinne niin poika selitti iiihan pokkanana,että en halua et iskä pyyhkii kun se pyyhkii niin kovaa,mä olin sitte että aijaa sun pitää sanoo iskälle jos sattuu,niin poika oli joo mä oon snaonu mutta se tekee silti sillee että se oikee repii mun perseenreikää! :LOL: :ashamed:
 

Yhteistyössä