Lapsen kertomaa... Sanoisitteko eksälle jotain?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
85
mun mielestä noin nopeesti erosta ei kummankaan osapuolen tarvi ruveta raahaamaan uusia isiä ja äitejä lapsen elämään :( pitäis vähän miettiä millasta esimerkkiä lapselle antaa, kun 3kk välein kumppanit vaihtuu. Ja eikai sen sitten kun aika on, tarvitse olla mikään salaisuus, jos on kunnon uus suhde, ellei sitten ole syytä salailla asiaa, mitä voi sit miettiä, että miks salata. Niinku ap sanoi, että maija on pyöriny jossain huumepiireissä...eikai se exä haluakaan, että ap kuulisi, millasen tyypin kanssa lapsi tulisi viettämään aikaansa :/
 
"vieras ap"
Sehän tässä onkin hassua, kun mies on itse yh:n kasvattama, jolla miehet vaihtui vähän väliä. Mies itse on sanonut kuinka kurjaa se oli, kun äitillä oli jatkuvasti uusi mies, johon piti tottua. Eipä kai se omena kauas puusta putoa. :/

En kai sitten sano mitään. Katsotaan kertooko itse.
 
"Päivi"
En kommentoisi naisesta mitään erikseen, mutta pyytäisin miestä jatkossa pidättäytymään salaisuuksien sälyttämisestä lapsen harteille, se on nimittäin lapselle hirvittävän rasittavaa, psyykkisesti siis. Lapselle ei pitäisi koskaan sälyttää vastuuta mistään tuollaisesta, eikä toisaalta myöskään pakottaa lasta valitsemaan vahhempiensa välillä puolta, kummalle olla lojaali.
 
Kepsis
a) kenelläkään ei ole oikeutta puuttua toisen ihmisen suhde-elämään. b) fiksut aikuiset kykenee keskustelemaan muuttuneista tilanteista ilman kyräilyä c) vois vissiin olla tärkeämpääkin miettimistä elämässä kuin se että mitä se exä tekee milläkin hetkellä. d) jokatapauksessa jossain välissä eron osapuolet alkaa elämään omaa parisuhde elämäänsä tahoillaan, sitä kutsutaan eteenpäin menemiseksi, sillä on yllättävän tervehdyttävä voima ihmiseen.
 
...
Enemmän kuin se itse tyttöystävä vai mikälie, mua harmittais tollainen "äidille ei saa kertoa" meininki. Ei mun mielestä reilua lasta kohtaan tuollainen. Jos haluaa pitää asiat salassa ni sen kun vaan, mutta lasta en haluaisi opetettavan siihen että pitää salailla asioita isältä tai äidiltä.
Samaa mieltä, todella typerää ja lapsen kannalta vahingollista. Eli ottaisin asian esille isän kanssa ja kehottaisin esittelemään kunnolla naisystävänsä.
 
ap kysyy vielä
Pitäiskö mun puhua tästä lapsen kanssa? Selvästi piti asiaa tärkeänä kun kertoi sen heti tultuaan kotiin. Lähinnä, että mitä tarkoittaa tyttöystävä ja mitä se merkitsee lapsen elämän kannalta. En tietenkään mollaa ketään ja osoitan lapselle, että asia on ok. Nyt kun olen sulatellut asiaa yön yli niin se ei tunnu niin pahalta enää.
 
hup
Siis minä sanoisin exälle, että on kohtutonta laittaa lasta salaamaan tuollaisia asiota äidiltä. Minusta jos lapsi tapaa tyttöystävän tai siitä muuten lapselle kerrotaan, niin asiasta pitää kertoa äidillekin. Sen verran iso asia lapsen elämässä. Eiköhän erossa ole riittävästi käsiteltävää pienelle, turha sekoittaa päätä ylimääräisellä salilulla. Puhu toki lapsen kanssa asiasta ja sano, että voi aivan rauhasssa kertoa sinulle siitä, eikä kukaan ole asiasta vihainen. Mutta sano myös että ei ole pakko, saa toki jutella asiasta isänäkin kanssa, jos kokee sen paremmaksi.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja ap kysyy vielä;22655247:
Pitäiskö mun puhua tästä lapsen kanssa? Selvästi piti asiaa tärkeänä kun kertoi sen heti tultuaan kotiin. Lähinnä, että mitä tarkoittaa tyttöystävä ja mitä se merkitsee lapsen elämän kannalta. En tietenkään mollaa ketään ja osoitan lapselle, että asia on ok. Nyt kun olen sulatellut asiaa yön yli niin se ei tunnu niin pahalta enää.
Oletko varma että kyseessä on tyttöystävä? Ettei lapsi ole ymmärtänyt väärin? Isän kaveri tullut käymään kun lapsi on mennyt nukkumaan, lapsi kuullut sen. Kysyi isältään aamulla, isä kertoi olevan kaveri, naispuoleinen kaveri. Lapsi kertoi sinulle että isällä kävi tyttöystävä. Isä arveli sinun ylireagoivan joten sanoi lapselle että ei saa kertoa sinulle (mikä on todella väärin) koska arveli sun ymmärtävän väärin.

Pitää muistaa että tapahtumilla on aina kaksi puolta ja lapselta harvoin kuulee sitä absoluuttista totuutta.
 
Kepsis
no ei tuo lasta mitenkään vahingoita, nyt on kyse ap:n tunteista. jos pyytää että lapsi ei puhuisi jostain niin sehän on jotain mitä ihmisten kuuluisi osata jossain vaiheessa elämää, eli olla puhumatta toisen asioista. toki asioista pitäisi puhua, uusista kumppaneista siis, mutta kun lukee ap:n reaktion asiaan, eli tuomitseva uuden naisen suhteen niin mikään ihme että ei ole halunnut puhua. vaikka ei edes tunne häntä mitenkään niin asenne jo samantien tuomitseva.
 

Yhteistyössä