Lapsen kaverin luona ei tarjota välipalaa

• Viestiketjun aloittaja vieras2
  • Ensimmäinen viesti
vieras2
Ekaluokkalaiseni tai hänen kaverinsa vierailevat monta kertaa viikossa toistensa luona. Ihmettelen sitä, ettei lapselleni tarjota mitään välipalaa tuolloin. Joskus voi olla 6h syömättä. Kuitenkin minä tarjoan aina jotakin leipää, hedelmää tai herkkua,kun ovat täällä. koska ei kukaan voi olla noin kauan syömättä tai on ainakin epäterveellistä. luulisi heidänkin yhden leivän palan voivan lapselleni tarjota. No nykyään laitankin välipalakeksin lapseni laukkkuun...
Ymmärrän ettei kaikilla ole varaa tarjota kunnon ruokia muille kuin omille, mutta pieni välipala ei kovinkaan paljon maksa. Luulisi, että he miettisivät asiaa myös oman lapsensa kannalta, hänkin voi olla meillä juuri sen 6h. Tavallaan tekisi mieli olla myöskään tarjoamatta kaverillle, mutta kenenkään talous ei tuollaisesta kaadu enkä henno lapsen kärsivän nälkää...

,,,,,,,
minä en enää syötä lasten kavereita, koska ovat jatkuvasti vain meillä ja tosiaan monta tuntia putkeen.
Osa jopa härskisti menee omin lupineen kaapeillemma kaivelemaan apetta.. Siinä vaiheessa lähetän kotiinsa syömään

......
Mä en kyllä tykkäis siitä, että oma muksuni olisi toisten nurkissa 6 tuntia putkeen käymättä kotona tai toisinpäin. Välillä käydään kotona juurikin haukkaamassa vaikka välipalaa ja sit voi lähteä takaisin leikkimään. Ja koko päivää ei leikitä sisällä vain ulos välillä.

joku raja
EN minä ainakaan oleta,että joka kyläpaikassa on ruoka tarjoilu,meillä on opetettu lapset tulemaan kotiin jos on nälkä ja vieraat eivät meillä syö jos asiasta ei ole erikseen sovittu vanhempien kesken.

Meillä saa lasten kaveritkin välipalaa, en ole yleensä itse silloin kotona, kun koulusta tulevat. Sen verran olen omia lapsiani ohjeistanut, ettei kukaan heistä kavereineen saa syödä siten ettei muille kotiintulijoille riitä syötävää. Siis jos olen ostanut vaikka 6 kpl karjalanpiirakkapaketin, ei ensimmäinen kotiintulija saa kaverinsa kanssa syödä sitä kokonaan.

Ruokaakin meillä saa, mutta vaan sitä,mitä on tarjolla. Allergiat pyrin huomioimaan, mutta yllätyssyöjien kohdalla se ei aina ole mahdollista. Joten allergikko saa sitten syödä vaikka leipää ja jotain kaapista, jos ei esim. voi syödä kalaa tms.

Mutta - mä en tykkää porkkanasta- rajoitteiden vuoksi en rupea kavreille uutta keittoa keittelemään, jos keitossa on porkkanaviipaleitakin.

Vieeras
Ehkä välipalan tarjoamattomuus on vinkki, että lapsi voisi välilä käydä kotonaan. Näin oli meillä. Naapurin lapsi oli meillä aamusta iltaan. Töistä tulessa hän saattoi on se, joka ehti ovesta ensimmäisenä sisään. Jos oltaisiin syötetty, niin olisiko se mennyt koskaan kotiinsa?

vierasss
minä en enää syötä lasten kavereita, koska ovat jatkuvasti vain meillä ja tosiaan monta tuntia putkeen.
Osa jopa härskisti menee omin lupineen kaapeillemma kaivelemaan apetta.. Siinä vaiheessa lähetän kotiinsa syömään
Juu meillä vähän samanlainen tilanne, muutama kaveri viihtyy tuntitolkulla päivästä toiseen. Aina on tulossa ruokapöytään ja kinuaa keksejä ja kaivaa itse kaapista. Ei tunnu kivalta.

Jos olet tällaisen lapsen äiti, niin mitä jos et haukkuisi kyläpaikan äitiä vaan miettisit, miksi oma lapsi on aina kylässä ja miten se siellä mahtaa käyttäytyä.

vierasss
Kuusi tuntia toisten nurkissa ?! Ei hyvänen aika...
Ei kai nyt sentään, kun kysymyksessä sanottiin, että ateriaväliksi tulee 6 h.

Mutta - kyllä mä pyytäisin lapseni jo kotiin syömään, jos vaikka lounas koulussa klo 11, niin toki sais viimeistään 17:ksi tulla kotiin syömään.

Meilläkään ei syödä välipaloja ja todellakin jos välipalat on pelkkää sokeriherkkua, niin parempi jollei tarjota...

Vaik aatelkaa mitä - ei joudu kukaan hunningolle, jos syö vähän vanukasta iltapäivällä...

äetee
Jäätelöä, vanukasta ja muita herkkuja välipalaksi, ei helv... sairasta sakkia.. Joo ei tartte mun lapselle ainakaan tarjota!
Jos lapsi saa satunnaisesti perjantaisin jäätelöä ja marjoja kouluviikon päätteeksi, niin en näe asiassa mitään sairasta. Mulla on keskim kolmen viikon välein pitkä vklvapaa ja silloin teen lapsille spesiaalimpaa välkkäriä. Saatan jopa paistaa köyhiä ritareita tai lettuja, kamalaa. Mä tarjoan kaikille, jotka on meillä. Jos sun koululaisesi ei osaa kieltäytyä ja totella sun sääntöjäs, niin se on sun ongelmasi.

Yhteistyössä