Lapsen kaverien "ruokkiminen"

• Viestiketjun aloittaja Mep
  • Ensimmäinen viesti
vierailijadsfd
Miksi koko ajan oletat olevan yksi kaveri.Meillä on kuusi lasta ja monesti jokaisella voi olla kolmekin kaveria ja välillä enemmänkin,En todellakaan tarjoa parillekymmenelle lapselle ruokaa!Tekisitkö todellakin ruokaa(olsiiko edes aineksia) oman kahdeksan hengen päälle ylimääräiselle kahdellekymmennelle? Ei mulla todellakaan edes ollsi mitä tarjota.No puuroa ehkä.Vai teetkö jonkun Jeesuksen ihmeen ja ruokit väkijoukon kahdella kalalla ja viidellä leivälllä vai miten se nyt menikään.
Miten jaksat kuunnella sellaista meteliä, joka tuosta laumasta tulee? Minkäikäsiiä ovat? Onko teillä miten iso koti? Mulla ei olisi suurin ongelma kyllä tuossa ruoka vaan yleinen järjstyksen pito...

Mutta itse kysymykseen, me asutaan maaseudulla ja lasten kaverit tulevat usein koulusta suoraan meille ja viikonloppuisin ovat useimmiten yökylässä, joten tietysti tarjotaan ruokaa heillekin. Meillä on kolme lasta, ja vieraita on ehkä parina kolmena arki-iltana viikossa, viikonloppuisin enemmän, käytännössä lähes joka viikonloppu, jos meillä ei ole mitään erityistä. Eivät ole häiriöksi enkä ole kokenut ongelmaa ruoan kanssa. Enimmillään meillä on tainnut olla 4 vierasta yötä yhtä aikaa, eikä ole sen enempää tainnut olla ruokapöydässäkään (juhlia ei lasketa).

Yhteistyössä