Lapsen etunimen vaihtaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Kuule ap, voisitko kertoa, MIKSI sitten annoitte lapselle nimen, josta ette pitäneet?

:attn:

Äläs hätäile =) Eli sanotaan nyt näin, että lähisukulainen oli silloin vielä elossa ja tämän silloin hyljätyn nimen kantaja.

Eli sen nimen, minkä haluatte nyt antaa? Mutta hyvänen aika, kyllähän maailmassa nimiä riittää, olisitte valinneet lapselle jonkun toisen kauniin nimen, pakkoko oli antaa sellaista, mistä ei itse pidä?

Pidämme nimestä, mutta emme siitä, että se sama nimi on niin monella. Etukäteen ei tajuttu, että yleisyys tarkoittaa ihan sitä, että niitä tulee noin tolkuttoman paljon vastaan. Melkein paikassa kuin paikassa. Tästä syystä on tullut jonkinlainen viha-rakkaussuhde tuohon nimeen.

Vuosittain tulee noita yleisyyslistoja, joten sieltä voi kyllä tutkia löytyykö laspsen nimi 100 suosituimman listalta. Minulle oli kyllä ihan selmää, että Aino-nimi on kaikkein suosituin ollut jo vuosia, samoin Lauri, Niko, Rasmus jne. Ei tullut mieleenkään laittaa niitä lapselle, vaikka esim. Aino ja Lauri- nimet on tosi ihanat!!!

Onko tämä nyt todellakin ihan tuhoon tuomittu ajatus? Siis oikeesti? Olenko huono äiti ja väärintekijä, jos tuon vaihtaisin? Jotenkin kun luulen, ettei tyttöä hetkauttaisi suuntaan eikä toiseen... =/

Kerro nyt hyvä ap et MIKÄ ON NIMI JOKA ON NIIN KAMALA! Kyllä alko nyt kiinnostaa kun luin tän ketjun läpi.

Sit toinen mitä en oo koskaan tajunnu on et miten ihminen voi olla jonkun tietyn nimen näkönen... Miltä nimet näyttää? Näin ap:kin tais sanoo et lapsi on ihan sen hyljätyn nimen näkönen. Ei ymmärrä ei...

Onko tämä nyt todellakin ihan tuhoon tuomittu ajatus? Siis oikeesti? Olenko huono äiti ja väärintekijä, jos tuon vaihtaisin? Jotenkin kun luulen, ettei tyttöä hetkauttaisi suuntaan eikä toiseen... =/

No jokainen tekee tavallaan. Onhan tyttö vielä pieni, mutta voi toki ihmetellä isompana, jos olisikin halunnut olla sen niminen kuin olitte alunperin laittaneet? Voi tulla monta kysymystä siitä, miksi vaihdoitte? ja jos selitykset on luokkaa, ei tykätty nimesta ja oli tosi yleinen, niin minusta perusatelut ei ole riittävät.

Alkuperäinen kirjoittaja no ohhoh:
Kerro nyt hyvä ap et MIKÄ ON NIMI JOKA ON NIIN KAMALA! Kyllä alko nyt kiinnostaa kun luin tän ketjun läpi.

Sit toinen mitä en oo koskaan tajunnu on et miten ihminen voi olla jonkun tietyn nimen näkönen... Miltä nimet näyttää? Näin ap:kin tais sanoo et lapsi on ihan sen hyljätyn nimen näkönen. Ei ymmärrä ei...

No se on se Aino...

Kyllä se mun mielestä on aika tuhoon tuomittu ajatus. Anna lapsen itse vaihtaa sit isompana jos ei tykkää. Ei kai se oo niin kamala juttu jos niitä kaimoja on joka puolella. Ja mulle ainakin järki sanoo et jos nimi kuuluu vuoden suosikkilistalla vaikka top 10:iin ni tottahan niitä samannimisiä sit löytyy.

No se on se Aino...

Ihana nimi.... =) Esim. Kyllikin olisin voinut vaihtaakin =)

No se on se Aino...

Ainohan on tosi nätti nimi vaikka yleinen onkin. Minkäs sit oisitte halunnu Ainolle nimeks laittaa?

Ei kai tää nyt ole asia, jolla mitataan äitiyden arvoa? Mut jotenkin tuo nimen yleisyys... en tiiä, minusta se ei ole riittävä peruste nimen vaihtamiselle. Kun varmasti asia on ollut tiedossa jo nimeä annettaessa. Eikä kai kukaan ole tähän mennessäkään saanut tarumoja siitä, että on yleisen nimen kannattaja?

Kyllä se mun mielestä on aika tuhoon tuomittu ajatus. Anna lapsen itse vaihtaa sit isompana jos ei tykkää. Ei kai se oo niin kamala juttu jos niitä kaimoja on joka puolella. Ja mulle ainakin järki sanoo et jos nimi kuuluu vuoden suosikkilistalla vaikka top 10:iin ni tottahan niitä samannimisiä sit löytyy.

Järki sanoi, muttei sanonut, että niitä oikeasti sattuu aina vastaan! Siis käytännössä vasta nähtiin, että miten paljon se "paljon" onkaan!

Järki sanoi, muttei sanonut, että niitä oikeasti sattuu aina vastaan! Siis käytännössä vasta nähtiin, että miten paljon se "paljon" onkaan!

Äitini ja isäni luulivat myös antaessaan minulle nimen Maria, että niitä ei 80-luvulla olisi montaa. yllätys oli aika suuri, kun niitä alkoi olla joka puolella. Itse tykkään nimestäni kovasti, joten onneksi eivät vaihtaneet. =)

Ei kai tää nyt ole asia, jolla mitataan äitiyden arvoa? Mut jotenkin tuo nimen yleisyys... en tiiä, minusta se ei ole riittävä peruste nimen vaihtamiselle. Kun varmasti asia on ollut tiedossa jo nimeä annettaessa. Eikä kai kukaan ole tähän mennessäkään saanut tarumoja siitä, että on yleisen nimen kannattaja?

Äiti saa ;) Mutta joo, en tiedä onko sitten joku oma ristiretkeni ja identiteettikriisini tämä. Että en halua olla kuten muut (lapsen nimenkään suhteen)? Voihan olla nyt ihan vaan siitäkin kyse... Tai kolmenkympin kriisi?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

No se on se Aino...

Ihana nimi.... =) Esim. Kyllikin olisin voinut vaihtaakin =)

Minä taas voisin huolia tuon Kyllikinkin mieluummin =))

Äiti saa ;) Mutta joo, en tiedä onko sitten joku oma ristiretkeni ja identiteettikriisini tämä. Että en halua olla kuten muut (lapsen nimenkään suhteen)? Voihan olla nyt ihan vaan siitäkin kyse... Tai kolmenkympin kriisi?

Ehkä se on nyt joku sun oma mielijohde tai se kolmenkympin kriisi. Tiedä häntä, mut anna lapsen nimen olla se mikä on joohan!?

Mikä muuten on nimi jonka oisit Ainolle halunnu vaihtaa?

Ehkä se on nyt joku sun oma mielijohde tai se kolmenkympin kriisi. Tiedä häntä, mut anna lapsen nimen olla se mikä on joohan!?

Mikä muuten on nimi jonka oisit Ainolle halunnu vaihtaa?

Minuakin kiinnostaa minkä haluaisit Ainolle nimeksi. Voidaan sitten täällä arvostella kumpi on parempi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
No eikö sihen Ainoon voisi liittää sitä "parempaa" nimeä vaikka väliviivalla?
:wave:

Tässähän ois hyvä idea. Jos vaikka Elina olis se "parempi" nimi ni laittasitte Aino-Elina. Mut kerro nyt se "parempi" nimi! Enhän vaan ole utelias... :)

Kyllä mäkin Aino-nimen vaihdattaisin, voiko tylsempää olla.
Mut oisit miettiny etukäteen. Ei nimet oo tehty vaihdeltavix, niiltähän katoaa koko merkitys jos joka vuosi kulkee eri nimellä.

Oles nyt ap vaihtamatta nimeä, et kulje täysissä sielunvoimissa nyt.

Se ihana nimi ois ollu Elsa =(
Onneksi Ainolla on maailman kaunein, runollisin ja HARVINAINEN toinen nimi (mikä ei missään pääse esille, EIKÄ sovi kutsumanimeksi, kun on pitkä ja taivutettuna vielä pidempi)...

Alkuperäinen kirjoittaja inkku:
Kyllä mäkin Aino-nimen vaihdattaisin, voiko tylsempää olla.
Mut oisit miettiny etukäteen. Ei nimet oo tehty vaihdeltavix, niiltähän katoaa koko merkitys jos joka vuosi kulkee eri nimellä.

Oles nyt ap vaihtamatta nimeä, et kulje täysissä sielunvoimissa nyt.

Loppukaneettisi sai kyllä naurahtamaan =) Voi olla paljon mahdollista!

Meidän 2.5v:llä on jo sen verran vahva suhde nimeensä, että olis tosi hankala kuvitella, että häntä yhtäkkiä alettaisiin kutsumaan jollain muulla nimellä (meillä ei ole lempinimiäkään käytössä).
Aino on kyllä nätti nimi, vaikkakin yleinen. Itse en kyllä vaihtaisi.

Se mitä en henk.koht. ymmärrä on se, että annetaan lapselle nimi ja sitten käytännössä kutsutaan lasta hänen lempinimellään. Minusta se nimi mikä annetaan, niin siksi sitten kutsutaan.

Yhteistyössä