Lapsen eskarikaverin äiti oli soittanut kouluun ja valittanut meidän lapsesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viestiketjua lukeneena en kyllä yhtään ihmettele että tämä lapsi ei uskalla sinun läsnäollessasi aamulla kysyä leikkitreffeistä... vastaukseksi kun voi näköjään saada ihan mitä vaan! Näköjään olisi kannattanut laittaa lapsi "hiukan" ennemmin hoitoon kuin vasta eskariin mennessään, olisi ehkä sosiaalisia taitojakin oppinut...

Minusta kyllä tuntuu että ap on pelkkä provo. On nimittäin aika vaikeaa kuvitella että ammattimaisesti käyttäytyvä hoitaja raportoisi suoraan kuinka toinen äiti huusi puhelimessa ja oli törkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Kuinka se valittajaäidin lapsi sitten saa sovittua sinun lapsesi kanssa leikkitreffit? Siitä lapsi varmasti pahoitti mielensä, kun halusi päästä leikkimään lapsesi kanssa.

Tosin minä en kyllä tunne eskarilaista, jolla on kännykkä.

Jos avaisi turpansa ja sanoisi kun aina aamuisin nähdään että leikkitreffit kiinnostaisi tai laittaisi lapun lapsen koriin.

Ap sun asentees on kyllä just mainio...et varmasti ikinä suostuisi näkemään sitä mahdollisuutta että SINUN lapsesi kiusaa jotain toista? Tässäkin on nyt tärkeintä haukkua se toinen lapsi ja vanhempi. Toivottavasti et lapsesi kuullen möykkää tästä asiasta tai muuten tietää varmasti kuinka siihen eskarikaveriin pitää suhtautua..

Peesaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras mamma:
Viestiketjua lukeneena en kyllä yhtään ihmettele että tämä lapsi ei uskalla sinun läsnäollessasi aamulla kysyä leikkitreffeistä... vastaukseksi kun voi näköjään saada ihan mitä vaan! Näköjään olisi kannattanut laittaa lapsi "hiukan" ennemmin hoitoon kuin vasta eskariin mennessään, olisi ehkä sosiaalisia taitojakin oppinut...

3v mun lapsi hoitoon meni ja onneksi on niin kiltti ettei anna numeroaan kenellekään kun se on kiellettyä. Äiti ja isi saa antaa numeron ja lisätä numeroita hänen kännykkään, se on sääntö. Tarkoitin kylläkin että lapsen äiti voi kysyä leikkitreffeistä ja tottakai lapset saa sopia keskenään eskarissa ja niin ne sopiikin yleensä!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kuinka se valittajaäidin lapsi sitten saa sovittua sinun lapsesi kanssa leikkitreffit? Siitä lapsi varmasti pahoitti mielensä, kun halusi päästä leikkimään lapsesi kanssa.

Tosin minä en kyllä tunne eskarilaista, jolla on kännykkä.

Jos avaisi turpansa ja sanoisi kun aina aamuisin nähdään että leikkitreffit kiinnostaisi tai laittaisi lapun lapsen koriin.

Ap sun asentees on kyllä just mainio...et varmasti ikinä suostuisi näkemään sitä mahdollisuutta että SINUN lapsesi kiusaa jotain toista? Tässäkin on nyt tärkeintä haukkua se toinen lapsi ja vanhempi. Toivottavasti et lapsesi kuullen möykkää tästä asiasta tai muuten tietää varmasti kuinka siihen eskarikaveriin pitää suhtautua..

Miten ihmeessä päättelit, että ap:n lapsi kiusaa? Lapsi oli toiminut aivan oikein, kun ei ollut antanut numeroaan ilman lupaa.

Minusta kyllä tuntuu että ap on pelkkä provo. On nimittäin aika vaikeaa kuvitella että ammattimaisesti käyttäytyvä hoitaja raportoisi suoraan kuinka toinen äiti huusi puhelimessa ja oli törkeä.

Hoitaja on ammattilainen mutta myös mieheni sisko!:D

Tuota minäkin ihmettelin. Ammattimaisesti käyttäytyvä hoitaja sanoisi, että "sen lapsen äiti soitti ja ihmetteli onko lapsi jätetty leikkien ulkopuolelle, kun ei ollut saanut puhelinnumeroa" ja siitä sitten rakentavasti eteenpäin. Ei suoraan sanota, että "hei meille soitettiin ja se soittaja haukku teidän lapsen ja koko perheen".

Ja kuvittelisin että itse ainakin käsken lasta antamaan numeronsa kaikille luokkalaisillee jotka sitä pyytävät, sitten kun kännykän saa. Sillä on sekin tavallaan kiusaamisen muoto, jos luokkatoverit jaotellaan sen mukaan, kenelle annetaan kännynumero ja kenelle ei. Kuin kuningatar, joka osoittaa suosiotaan antamalla numeronsa lempialamaisilleen.

Ja kuvittelisin että itse ainakin käsken lasta antamaan numeronsa kaikille luokkalaisillee jotka sitä pyytävät, sitten kun kännykän saa. Sillä on sekin tavallaan kiusaamisen muoto, jos luokkatoverit jaotellaan sen mukaan, kenelle annetaan kännynumero ja kenelle ei. Kuin kuningatar, joka osoittaa suosiotaan antamalla numeronsa lempialamaisilleen.

Tee vaan noin ja pian teidän lapselle soittelee kaikki oudot tyypit ja lähettelee outoja tekstareita. Meidän lapsi ei ole antanut numeroa itse kenellekään mutta kahdella eskarikaverilla on lapsen numero koska ne on tuttuja ja niiden vanhemmat on tuttuja jo vuosien varsilta. Sano seuraavaksi että on kiusaamista jos samassa eskarissa on perhetuttujen lapsia koska kyllä kaikkien kanssa pitää olla perhetuttu!

Jos hoitaja kerran on vielä teidän sukulainenkin, niin silloinhan hän vasta tökerösti onkin käyttäytynyt! Sama ammattietiikka pitää säilyttää, huolimatta siitä kuinka läheinen kukin vanhempi on. Ei varmaan kunnian kukko tälle hoitajalle laulaisi, jos hänelle soittanut äiti saisi titää, kuinka vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia asioita liioitellaan eteenpäin...

Jos hoitaja kerran on vielä teidän sukulainenkin, niin silloinhan hän vasta tökerösti onkin käyttäytynyt! Sama ammattietiikka pitää säilyttää, huolimatta siitä kuinka läheinen kukin vanhempi on. Ei varmaan kunnian kukko tälle hoitajalle laulaisi, jos hänelle soittanut äiti saisi titää, kuinka vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvia asioita liioitellaan eteenpäin...

Hoitajan tehtävään suorastaan kuuluu puhua asiasta mun kanssa!:D

hm. aika outoa että sukulainen hoitaa lastasi. pieni paikka?

Hoitajan tehtävään suorastaan kuuluu puhua asiasta mun kanssa!:D

Tämä hoitaja on puheillaan lisännyt vettä myllyyn, kun ei hienovaraisemmin asiaa sinulle kertonut. Jos keskustelu olisi ollut ammattimainen niin tuskin olisit tätä avausta edes tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

hm. aika outoa että sukulainen hoitaa lastasi. pieni paikka?

Ei hoida mun lasta vaikka on samassa eskarissa töissä, aika pieni paikka joo.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Tämä hoitaja on puheillaan lisännyt vettä myllyyn, kun ei hienovaraisemmin asiaa sinulle kertonut. Jos keskustelu olisi ollut ammattimainen niin tuskin olisit tätä avausta edes tehnyt.

Jos puhelu olisi ollut asiallinen niin avaukselle ei olisi tarvetta.

Tee vaan noin ja pian teidän lapselle soittelee kaikki oudot tyypit ja lähettelee outoja tekstareita.

Miksi ihmeessä? Minne ne luokkakaverit sitä numeroa sitten oikein jakelisivat? Vai eikö heillä ole mitään muuta tekemistä kuin tehdä kiusaa sinun kullannupullesi jakelemalla numeroa eteenpäin kaikille hämärätyypeille?

Miksi ihmeessä? Minne ne luokkakaverit sitä numeroa sitten oikein jakelisivat? Vai eikö heillä ole mitään muuta tekemistä kuin tehdä kiusaa sinun kullannupullesi jakelemalla numeroa eteenpäin kaikille hämärätyypeille?

Sitä mä en tiedä mutta sellaista toimintaa on ollut koulussa ja sen takia meidän lapsen kännykkänumero annetaan vaan niille jotka sitä meidän mielestä tarvii.

Outo vanhempi se toinenkin mutta ei tuokaan nyt ole oikein fiksun kuuloista käyttää eskarissa kännykkää mutta kieltäytyä antamasta numeroa jos toinen haluaisi soittaa ja sopia leikeistä. outoa kertakaikkiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Outo vanhempi se toinenkin mutta ei tuokaan nyt ole oikein fiksun kuuloista käyttää eskarissa kännykkää mutta kieltäytyä antamasta numeroa jos toinen haluaisi soittaa ja sopia leikeistä. outoa kertakaikkiaan.

Ei käytä kännykkää eskarissa.

No eipä toi mitään, mulle soitti yks äiti raivoissaan että miksi minä, aikuinen ihminen siis, en ole hyväksynyt hänen 11-vuotiaan tyttärensä kaveripyyntöä facebookissa? WTF? Siinähän on ikärajakin 13 vuotta ja jokaisen oma asia ketkä on kaverina ja ketkä ei... "Mutta kun tyttö itkee tätä asiaa joka päivä..." HUOH.

Mikä tässä on outoa?
Meidän eskarilaisella on kännykkä minun ja hänen mielenrauhan takia.
Ei siksi, että sitä numeroa jaeltaisiin joka kaverille ja puolitutulle.
Eikä sillä ole lupaa sen kummemmin sitä kännykkää käyttää eskarissa eskariaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
No eipä toi mitään, mulle soitti yks äiti raivoissaan että miksi minä, aikuinen ihminen siis, en ole hyväksynyt hänen 11-vuotiaan tyttärensä kaveripyyntöä facebookissa? WTF? Siinähän on ikärajakin 13 vuotta ja jokaisen oma asia ketkä on kaverina ja ketkä ei... "Mutta kun tyttö itkee tätä asiaa joka päivä..." HUOH.

Tuo on varmaan edessä 5v päästä meillä :D

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Mikä tässä on outoa?
Meidän eskarilaisella on kännykkä minun ja hänen mielenrauhan takia.
Ei siksi, että sitä numeroa jaeltaisiin joka kaverille ja puolitutulle.
Eikä sillä ole lupaa sen kummemmin sitä kännykkää käyttää eskarissa eskariaikana.

Mutta toisaalta jos eskariaikana puhutaan eskarikaverille että soita sitten eskarin jälkeen mulle kännykkään, niin se tavallaan on sitä valtapeliä, että toisille annetaan numero ja toisille ei.

Mutta toisaalta jos eskariaikana puhutaan eskarikaverille että soita sitten eskarin jälkeen mulle kännykkään, niin se tavallaan on sitä valtapeliä, että toisille annetaan numero ja toisille ei.

Eskarilaiset puhuu asioistaan koko ajan, joku käy samassa jumpassa toisen kanssa ja sanoo lähtiessään että nähdään jumpassa, jotkut pelaa samassa jalkkisjoukkueessa ja sanoo että nähdään harkoissa, jotkut on kavereita ja sanoo lähtiessään että mä soitan sulle sitten kun äiti sanoo että meille voi tulla. Missä on ongelma, en ymmärrä, oletkohan itse se äiti??:D

Silloin kun asiat menevät joiltakin vanhemmilta ihan yli, pitää heille sanoa erittäin kuuluvasti ja tiukasti vastaan. Eihän kukaan oikeasti, siis aikuinen, soita että mikset hyväksy mun lasta fb kaveriksi. Tai jos lapselle ei anneta puhelinnumeroa, koska vanhemmat voivat todellakin hoitaa nämä asiat keskenään. En minäkään antaisi lapseni antaa koulussa puh.numeroaan ellen minä ole siitä tietoinen. Nykypäivänä ei auta muu kuin tuoda hiukan sitä maalaisjärkeä takaisin ihmisten päähän, kerran sitä ei vielä siellä ole.

Yhteistyössä